Hallo! Wanneer kan ik het beste beginnen met de ovulatietesten van testjezelf? Ik ben nog aan het ontpillen en heb dus nog geen regelmatige cyclus: 1e cyclus was 36 dagen en 2e 44. Gemiddeld heb ik een cyclus van 32 dagen en zou mijn eisprong over 10 dagen moeten zijn. Maar als mijn cyclus wéér zo lang is dan zou mijn ei toch op dag 31 moeten zijn?? Kan ik tussen de testen een paar dagen overslaan of moet het echt elke dag 1 of 2 keer? Alvast bedankt en groetjes van Bubbeltje
Met een onregelmatige cyclus is het inderdaad moeilijk om in te schatten wanneer je begint. Als ik jou was zou ik een dag of 3 beginnen voor je vroegste ovulatie tot nu toe. Kans is wel dat je dan met een langere cyclus nogal wat verspild.. Er zijn mensen die inderdaad om de dag testen maar dat vind ik zelf niet handig. Ik zie het ook graag oplopen en daarna weer aflopen en dan zeker weten dat het niet ligt aan het 'half half' testen of je ei nog moet komen of al geweest is of... Zelf test ik iedere dag tot ik iets zie en dan test ik 2 keer per dag. Ik heb nu 2 rondes met 23 ovu-tests gedaan (sensitest, goed en niet te duur).
Hallo Loki09! Bedankt voor je reactie, Ik heb nog even opnieuw mijn cyclus berekend op menstruatiekalender.nl en kwam op 40 dagen gemiddeld. Ik had per ongeluk mijn cyclus voor mijn pilstop meegerekend. Maar ik denk dat ik dan toch wat eerder al ga testen. Je weet immers maar nooit... Ik heb al 14 testen klaarliggen en als het moet bestel ik er nog wel een paar.
En tempen doe je dat ook??? Ik heb de eerste cyclus eerst getempt en op de dagen dat ik gokte dat ik mijn eisprong zou hebben daarvoor en daarna getest, zo hoef je niet een heel dozijn testen te gebruiken. Tijdens je temp krijg je inzicht in je cyclus en als je dan je ovutesten gebruikt heb je er maar twee of drie nodig.
Nog niet maar dat ben ik wel van plan Ik ga voor de zekerheid toch meer dan drie testen gebruiken want je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker. Bedankt!