Met ons gaat het goed we hebben nu een prachtige zoon van 4,5 maand maar ik weet nog heel goed hoe onzeker ik was in het begin van de 2e zwangerschap. Die onzekerheid heeft tot de 20 weken echo geduurd, niet dat de zwangerschap niet goed was, maar de kleine niet goed zou zijn, was heel gek daar had ik me bij de eerste helemaal niet druk om gemaakt. de eerste eindigde in een ma bij de termijnecho van 11 weken en daar was duidelijk dat het met 7 weken al niet goed gegaan was, ik had daar eigenlijk zelf niet iets van in de gaten. Dus toen ben ik ook gaan vragen en ik werd gek van iedereen die een lijntje scheef vonden of te dun vonden of het een vlek vonden of grijs, en tuurlijk dat kan allemaal, maar men zegt dat en dat je maar als negatief moet beschouwen, zelfs iemand heel stellig het komt nog van de ma je test reageerd nog op de hcg van de ma. Nou het bewijs dat het toch echt positief was ligt nu te kraaien van plezier in de box. Ik had het echt nodig dat mensen tegen me zeiden joh test opnieuw spannend, want op dat moment kon ik dat niet zelf bedenken, door alle emoties die dan meespelen. Ik heb echt van alles voorbij zien komen en heb geleerd een streep is een streep wanneer jezelf twijfeld nieuwe test doen of een paar dagen wachten en weer testen en je niet gek laten maken door reacties maar je gevoel volgen. Ik werd er alleen maar onzekerder en daarom reageer ik soms op andere meiden en vertel ik met name trek je niets van dit soort reacties aan. ik zie hier op het forum dit soort reacties dagelijks voorbij komen en ja ik snap dat je een mening vraagt en ja ik snap dat mensen verschillende dingen kunnen zien, maar ik snap ook heel goed dat dat alleen maar meer onzekerheid kan veroorzaken. Zoals nu bv geef ik twee keer een reactie en moet je zien wat je voor reacties terug krijgt mensen tegenwoordig nemen niet de tijd meer om na te denken waarom iemand reageerd en de wijze waarop. Dat is het enige wat ik wilde aangeven. Meiden kijk uit wat je reageerd wanneer iemand twijfeld kan je het beste advies geven wat je denkt te zien en dan aan geven wat jezelf zou doen namelijk opnieuw testen en misschien wel na een paar dagen. Want kom op iedereen weet dat dat het beste is en je dan pas meer houvast krijgt en niet van allerlei reactie hier. TESTEN is het enige wat je kan of een huisarts/verloskundige raadplegen dat zijn de mensen met de kennis en know how die je het het allerbeste advies kunnen geven. Moeder willen worden breng van allerlei emoties en onzekerheden met zich mee en nu ik gelukkig moeder ben merk ik dat dat alleen maar erger wordt, en dat het heel goed helpt om je eigen gevoel te volgen. Niet iedereen is heel stellig maar er zitten er een paar tussen tjonge ik zweer dat ik soms twijfel of ze zelf fertiliteits artsen denken te zijn. Voordat ik nu iedereen over me heen krijg! als je hier boos op reageerd zegt mij dat alleen maar dat je jezelf tot deze groep rekent en dat zegt heel veel over degene die hier boos op reageren en niet over mij. Kortom genoeg reactie van mijn kant Meid geniet ervan je bent zwanger en volgens mij is dat het allermooiste wat je overkomen kan wanneer je dat heel graag wilt. Ik hoop dat alles hartstikke goed gaat en je je wondertje over 8 maanden mag vasthouden. Wat een wonder dat is het. Zet hem op
@jadie mijn reactie kwam vooral voort uit het feit dat je aangeeft dat ze zich niets aan moet trekken van het commentaar, maar dat commentaar was er niet? Dat soort reacties komen vaak voorbij inderdaad, omdat het vaak dus ook mis gaat met de hele lichte testen. Niet iedereen kan de uitzondering op de regel zijn, dus als daarover je mening wordt gevraagd dat mag je die toch ook gewoon uiten? Uit je verhaal hoor ik dat jij ook een vage test hebt gehad in het begin, dus fijn dat het bij jou wel goed is gekomen. TS, jouw test is overigens echt helemaal NIETS mis mee hoor! Die is gewoon hartstikke enorm ontzettend positief
Nogmaals niet iedereen is stellig en jouw bedoelde ik ook niet, maar je geeft zelf al aan dat je ook dat soort reacties voorbij ziet komen toch? En ik bedoel echt alleen maar dat die reacties er vaak zijn en dat die echt heel verkeerd binnen kunnen komen. Overigzins zie ik binnen dit topic van ts geen enkele reactie die zo is maar wanneer ik een aantal andere topics doorblader kom ik er echt best veel tegen en dat vind ik echt serieus jammer. Jij hoeft je echt niet aangesproken te voelen ik hoop dat niemand zich aangesproken voelt die dat niet hoeft te zijn. Maar ik hoop wel dat er meiden bij zijn die misschien iets genuanceerder kunnen en willen reageren, zou wel zo fijn zijn. Vergeet niet dat communicatie zwart op wit soms heftiger kan zijn dan wanneer je tegenover iemand zit en je het dan ws iets beter zou kunnen vertellen. Ik bedoelde ook op reacties in een ander topic hoor.
@jadie ,zoals je zelf al zegt...hier was helemaal geen reactie in die richting,dus je zat in het verkeerde topic. Daar komt bij dat er veel dames gewoon een eerlijk antwoord willen,en niet perse dat wat ze willen en hopen te horen.Dus...het is voor iedereen anders.Ik vind je erg overtrokken reageren,en in dit topic vooral zeer misplaatst.
Bekijk bijlage 544753 @jadie jij zegt ik heb geleerd een streep is een streep. Mag ik je dan vragen wat je van deze streep vind? Hij is namelijk zeer duidelijk en vals. Binnen een paar uur bloed laten prikken en hCG was 0,5 en nee het was niet iets al was mis gegaan. Echt vals positief. Ik begrijp jouw ervaring en je geeft duidelijk aan hoe jij het hebt ervaren maar niet iedereen is hetzelfde. Ik geef er zelf de voorkeur aan om met beide benen op de grond gehouden te worden en dat het dan mee valt en niet iedereen die je hoop in praat en dat het dan tegen valt. In jou geval is het goed afgelopen en dat is super fijn. Maar even vaak is dat helaas niet zo. Ik stoor me juist aan de reacties waarin al gefeliciteerd wordt en de babykamer onderhand al is aangeschaft terwijl het streepje echt wel twijfelachtig is. Maar goed ik ga er vanuit dat iedereen vanuit de beste intenties en met zijn eigen ervaringen in gedachte reageert. De TS kan daar dan mee doen wat ze wil. In dit geval lijkt het me duidelijk en kan TS volop gaan genieten . Dus van harte meid!!
Tja eerlijk gezegd moet ik zeggen ik zie geen streep en ook niet een beetje of een valse streep ! In dit geval zou ik zeggen test over een aantal dagen opnieuw of ga naar de deskundige.
Inderdaad ik heb geen zin in discussies heeft ook geen enkele zin en is volgens mij volledig debiel. Het enige is dat er misschien mensen gaan nadenken hoe te reageren. Dat het niet altijd prettig is en iemand met beide benen op de grond houden of valse hoop geven is volgens mij ook niet de bedoeling van dit forum maar gewoon ervaringen delen en oprechte adviezen geven. Maar niet stellig zijn en van je gelijk overtuigd zijn. Dat is wat me zo stoort. Nogmaals niemand hoeft zich aangesproken te voelen wanneer je je niet tot dit gedrag rekent. En men reageerd ook denk ik niet en dat is wijs heel wijs haha. Voor nu laat ik het er bij ik wilde het gezegd hebben tegen ts en misschien mensen aan het denken zetten maar goed. En inderdaad is dit hier off topic maar goed om hier nu een topic over te openen! Lijkt me helemaal een scheld kannonade te worden haha. Ik wilde alleen ts een hart onder de riem steken, en ik ben blij dat zij bij de deskundige het juiste advies gevonden heeft. Nogmaals meid gefeliciteerd.
Ik snap jou, maar ik snap @jadie ook! Soms kunnen er ook dingen subtieler gezegd worden waardoor je toch met beide benen op de grond blijft staan. Als ik soms reacties van mensen lees, zo hard en harteloos kan je bijna zeggen terwijl die mensen dan al onzeker zijn. En nee dan moet je ze echt geen hoop gaan inpraten en feliciteren maar soms kan er dus wel subtieler gereageerd worden. En tja als je met zo n streepje (op de kv zie ik niks trouwens) al een baby kamer gaat inrichten bijv vraag k me ook af waar mensen mee bezig zijn! Dat gaat ook te ver..
@Raaf92 ik snap @jadie ook, volgens mij gaf ik dat ook aan in mijn post en juist daarom zeg ik ook dat ik er vanuit ga dat iedereen vanuit beste intenties reageert. Maar ik probeerde uit te leggen dat niet iedereen hetzelfde prettig vind. Zij vind dat er op een bepaalde manier gereageerd zou moeten worden terwijl ik dat bv. helemaal niet fijn zou vinden. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde zeg maar . De KV test is inderdaad spierwit en de testen dateren van een half jaar voordat ik actief werd op ZP dus had geen idee over wel of niet betrouwbare testen . Hij was vooral bedoeld om te laten zien dat een streep is een streep echt niet altijd opgaat.
Hallo meiden, Ik kan al jullie eerlijke meningen waarderen. Heb dit mogelijk zelf een beetje gestart doordat ik twijfelde of dit een goede streep was (ik twijfel momenteel aan alles). Zelf nog niet zoveel ervaring met testen maar gelukkig zijn jullie het er unaniem over eens dat het positief is dus dankjewel daarvoor en voor het delen van jullie verhalen . Morgen ga ik nog een keer testen met een actiontest omdat ik die nog heb liggen en omdat deze afgelopen week negatief was... dus ik wil graag weten of deze nu ook positief zal uitslaan. Wat dat betreft nog wel op zoek naar bevestiging... het moet nog even doordringen allemaal. Meiden zijn naar mijn mening altijd heel streng naar zichzelf en naar andere, ik vind dat we hier op dit forum zijn om elkaar te steunen. Alle reacties zijn welkom.
Goedemorgen dames, Net ook met action getest en dit is het resultaat. Vind het wel een lichte streep na 10 sec, opgedroogd net iets donkerder. Kan deze kloppen bij 4 weken + een paar dagen?
Eerlijk gezegd zou ik een donkerder streepje verwachten bij bijna 5 weken. Maar! Je weet niet wanneer je eisprong was én je cyclus kan zomaar in de war zijn (en dus langer duren) na een miskraam. Belangrijker is dat de testjes mooi gaan oplopen nu
Afgelopen week was action negatief... pff ik twijfel zo erg kreeg gister ook buikkrampen hoop zo dat het niet weer mis is die onzekerheid is killing. Dankjewel voor je reactie Sado en ook gefeliciteerd zie ik!
De action testen waren bij mij ook lang niet zo donker als de kv testen. Waar ik bij kv al bijna een knaller had was mijn action test net zoiets als die van jou.
Dankjewel Meisje2015 dat stelt me enigzins gerust ik heb van beide nog 1 liggen om de oploop te zien maandag, ben heel benieuwd. Hoe gaat het met jou? 19 weken al zie ik!
Heb ook al foto's geplaatst in een ander topic nu ook nog even hier... merk dat ik nog steeds onzeker ben . Is deze test voldoende opgelopen? Bovenste 29-9 opgedroogd, onderste is van net.