Helemaal in paniek!

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Sam0110, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Meid.. voel je vooral niet aangevallen want het is absoluut niet aanvallend bedoeld!

Ik vind alleen die ene zin uit je bericht niet kloppen en daardoor maak je de TS onnodig ongerust.. je laat het overkomen alsof het allemaal niks voorstelt & dat de bio vader gewoon even zelf kan komen erkennen terwijl dat niet zomaar is snapje?!

2. 2009mama

2009mama Niet meer actief

mijn tekst is aangepast heb mijn verhaal wat langer gemaakt.... daarin staat zo ongeveer hoe ik erover denk en dat ik ts dus helemaal niet ongerust wou maken maar alleen eigen ervaring wou delen dat ze hier wel alert op is
    magoed als het toch 100% zo is dat het niet kan...
    dan hoeft ze zich toch nergens zorgen om te maken

3. 2009mama

nouja... sorry voor mijn gedrag iig,
    de laatste tijd ben ik nogal snel aangebrand :S

ik hoop dat hebt de hormoontjes zijn ;)

maarja bemoei me er verder niet meer mee

pff dat heb ik volgens mij al in 3 berichtjes gezet,

hou het topic wel in de gaten... ben benieuwt wat voor wending dit verhaal krijgt ( hoe het afloopt met topic starter en haar ex) en hoe het gaat met het erkennen en bij de rechter enzo.

4. Niet meer actief

Valt wel mee maakt ook niet uit :) komt omdat ik ook mezelf in het verhaal herken.. aangezien ik zelf alleenstaande mama ben en het spaans benauwd zou krijgen mocht mijn ex nu nog komen..

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

@ zwanger89. even een hele rare vraag tussendoor welke gemeente was dat?

mijn nichtje werk voor de provincie en die hebben met 3 gemeentes een boel trameland hier over omdat ze het toe laten.

ik dacht dus ook ik geef mijn vriend een brief mee met daarin de toestemming handtekening er onder en id mee gegeven en dan zal het goed zijn.dit was omdat ik erg veel pijn had al een aantal weken. maar vriendlief kwam thuis zonder erkennings verklaring.dit was in de gemeente rheden trouwens

6. 2009mama

ik woon in de achterhoek.... bij de duitste grens :p

gemeente oost gelre

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke ik ga naar montferland per vrijdag hebben we de sleutel van het nieuwe huis dus dan ben ik terug in de achterhoek.mijn nichtje zegt dat idd de gemeentes oostgelre nederbetuwe en west maas en waal dit nog wel eens doen meestal zijn dat de nieuwere personen aan de bali.
    eigenlijk erg dat dat zomaar kan

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hoe het met de dna test en erkenning zit weet ik niet maar sowieso krijgt hij geen gezag over het kindje want jullie zijn niet getrouwd,en je staat niet onder curratele dus daar hoef jeje geen zorgen over te maken. ook is een rechter wel wat gewend dus hij zal nooit alleen zijn verhaal serieus nemen.

9. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hij heeft me nu laten weten dat zijn advocaat hem verzekerd heeft dat hij co ouderschap zal krijgen.
    Hij woont wel 100 km van me vandaan, dat is toch sowieso onmogelijk?

10. Niet meer actief

Hij is gek en zn advocaat nog gekker.. hoezo co/ouderschap :(

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Co-ouderschap is onmogelijk met die afstand!
    Wat een achterlijke advocaat!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat een eikel zeg, ik zou een andere advocaat zoeken, een die wel snapt wat je bedoelt.
    Co-ouderschap gaat niet door de afstand lijkt mij.
    Ik heb een belgische vriendin met ook zo'n gek van een ex, maar hij heeft haar tot nu toe nog niks kunnen maken, ja bang, maar verder heeft hij nog niets voor elkaar gekregen. Haar zoon is nu al 5.
    Veel sterkte hoor!

13. randi

randi Niet meer actief

hij kan zeker nooit geen co-ouderschap krijgen :) het is nl zo; voor co- ouderschap in belgie moet je in de allereerste plaats er gezamelijk over eens zijn en inderdaad niet verder dan in een straal van 10 km van elkaar wonen en hij gaat amper het kind erkent krijgen dus laat staan dat hij co-ouderschap kan krijgen. ikzelf doe co-ouderschap met mijn ex voor mijn 2 oudste en weet dus perfect hoe dit gaat en geloof me het is een heel ingewikkelde procedure zelfs met wederzijdse toestemming omdat er enorm veel afspraken ( zeker financieel) komt bij kijken. jouw ex probeert je blijjkbaar smoesjes wijs te maken omdat hij wss ondertussen al weet dat hij geen poot heeft om op te staan, daar durf ik bijna mijn geld opzetten. meid als ik jou was zou ik tegen die loser zeggen dat hij maar moet doen wat hij niet laten kan als hij echt denkt dat je zo'n domme gans bent om dit te geloven. denk dat zijn gezicht geld waard is ;)

14. Jessica018

15 okt 2008
    50
    1
    8
    hoi Sam, wat rot voor je zeg! Ik weet niet hoe het in Belgie zit maar naar mijn weten kan een vader alleen de volledige voogdij over een kindje opeisen op het moment dat hij juridisch kan aantonen dat jij niet in staat bent het kindje veilig op te voeden. (in aanraking met politie, verslaving enz) Als jij er voor zorgt dat iemand van je familie of vriendenkring de bedreigingen van hem hoort kun jullie al aangifte doen. Het gebeurd tegenwoordig zo vaak dat 1 van de ouders een kindje ontvoerd naar een ander land, ze houden daar tegenwoordig toch echt wel heel veel rekening mee. Als jij naar de politie stapt en ze doen er niks mee, zodat jouw ex jullie kindje mee zou kunnen nemen naar marokko zijn hun daar verantwoordelijk voor. Het maakt uiteindelijk niet uit of je in Belgie woont of in Nederland je moet hoe dan ook gewoon aangifte kunnen doen en geloof me zodra je bewijs hebt doormiddel van getuigen zullen ze daar echt wel oor naar geven. Weet je toevallig ook of je ex vaker in aanraking is geweest met de politie? Dat soort dingen maken hem dan al zwakker. Heel veel sterkte en ik geloof echt wel dat je politie aan jou kant zal staan hoor! Zelfs in zaken dat de vader recht heeft op voogdij blijven kinderen vaak onterecht bij hun moeder wonen wat dat betreft sta je zo wie zo al sterker dan hem! Zet hem op!

Liefs

15. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

als jij geen toestemming geeft voor erkenning dan kan hij jullie kindje niet erkennen. daarvoor ga je naar de gemeente en tekent allebei daarvoor.. als jij dat niet wilt kan hij niks.. wel kan hij een rechtzaak aangaan en voogdij eisen. als jij aanwijsbare redenen hebt om dat niet te willen in het belang van je kindje dan zal de rechter je ex geen rechten verlenen...

je kan trouwens wel een ander je kindje laten erkennen he.. bv door een goede vriend of vader of moeder, al dan wel niet als biologische ouder natuurlijk.. misschien dat je dat eens kan uitzoeken want dan sta je wel sterk met 2!

wel moet je goed nadenken en je heel goed laten informeren, als het echt zo is dat je vriend jullie kindje mee zal nemen naar marokko dan had ik mezelf een advocaat in de hand genomen en alle mogelijke zaken nagelopen!

heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt...

16. Niet meer actief

Perfect advies alleen 1 ding.. je kan je kind niet laten erkennen door je vader of moeder... evt. wel door een goede vriend

17. randi

randi Niet meer actief

ach vandaag is het proces van babyd weer begonnen, de natuurlijke vader ( en dat is dan ook al bawezen) kan zijn dochter maar niet bij hem krijgen, zo zie je maar hoe gemakkelijk het gaat en in dit geval werd het kind zelfs verkocht. vind het erg voor diene mens hé maar mischien kan je je der zelf wel aan optrekken dat je ex de kleine niet zomaar kan krijgen

18. Niet meer actief

babyd?

19. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik las het zonet ook in de krant!
    En ik dacht bij mezelf, zie...hij is de biologische vader en dit is al 4 jaar bezig en hij heeft nog geen enkel recht gekregen.
    Wel een heel trieste zaak vind ik.
    De schuldige is de draagmoeder natuurlijk maar ik vind dat het koppel die haar gekocht heeft had moeten afstand doen, wetende dat ze wel een biologische vader heeft die haar wil en die recht op haar heeft.

20. randi

randi Niet meer actief

Deel Deze Pagina