Beste mensen, Ik zal me even voorstellen. Ik ben een 30 jarige vrouw die 5 maanden zwanger is. Ik woon nog bij mijn vriend. Ik ben door hem in elkaar geslagen en had wel de politie gebeld maar durfde geen aangifte te doen. Ik woon nu in zijn huis. Ik heb voor de rest geen familie, ik heb ze wel maar die willen mij afmaken. Ik ben ook weggelopen 3 jaar geleden van mijn ex man. En in mijn cultuur mocht je niet scheiden. dus nu heb ik hun eer geschonden. Nu heb ik helemaal niks en niemand, en het is zo moeilijk een woning te vinden. Dus mijn vraag is of iemand iets voor mij weet. Niet zo duur max 600 euro. en het liefst een zelfstandige woning. Ik moet hier weg, ik heb echt jullie hulp nodig. Ik hoop het...
Zoek hulp bij een hulporganisatie, zij zullen je veel beter kunnen helpen....(en vaak sneller) kijk eens op deze site www.huiselijkgeweld.nl (staat ook het een en ander op over eerwraak) en op deze pagina vind je hulporganisaties Voor wie hulp zoekt - Huiselijk Geweld Doe aub aangifte! en pas goed voor jezelf!
medousa heeft een hele goede tip. Er zijn zogenaamde vrouwenhuizen waar je in deze situatie terecht kan. Zij helpen je ook verder zoeken met een eigen woning. Heel veel sterkte,ik weet hoe moeilijk het kan zijn in jullie geloof,maar pas alsjeblieft goed op jezelf en kies ook voor jezelf!
Beste mensen, Dank jullie wel voor de reacties, ik ben al eerder bij een opvanghuis geweest maar dat is geen pretje, ik ben dan ook weer terug gegaan bij hem. Het maakt mij niet uit waar, liefst wel in noordholland. nogmaals bedankt voor jullie reactie, via deze weg is mijn laatste hoop
Dus het is wel een pretje om bij iemand te blijven die je mishandelt???? Zolang jij niet inziet dat de mensen daar je willen en kunnen helpen, zal niemand jouw kunnen helpen!!! Ook niet met een woning!!
Beste medousa, Ik heb daar de vrouwen gesproken, de een zit er al 5 jaar, ze heb nog meer zorgen dan dat ze thuis zaten, de meeste zitten aan de anti depressiva, ik zie mezelf daar niet beter worden. Ik probeer van waar ik nu leef naar een oplossing te zoeken. Ik weet het ook niet meer.
daarnaast de meeste opvang huizen zitten vol, je moet van de een naar de andere opvanghuis. Het klinkt mooier dan dat het is echtwaar. Medousa ik begrijp dat je het goed bedoeld, maar ben je zelf daar geweest?
- naar een blijf van mijn lijf huis? - naar gemeeentehuis is in woonplaats en verhaal uitleggen en samen kijken waar zij kunnen helpen -naar woningbouw in je woonplaats en info vragen -op internet zoeken naar particuliere woningen, tijdelijkverhuurde woningen etc en je zo snel mogelijk inschrijven ! -urgentie proberen vanwege je situatie? -tijdelijk bij iemand anders verblijven als dit mogelijk is -opvanghuis zoeken waarvan je denkt: dit zou mij verder kunnen helpen? Ik roep maar wat dingen, idd zoals voorganger zei: liever in een opvanghuis wat geen pretje is dan bij mijn ex die me kort en klein slaat als t hem uitkomt en zwanger ook nog! Ik zou zeggen grijp elke kans die je krijgt dan in zijn huis verblijven. Marktplaats etc kun je ook zoeken, succes en fijne zwangerschap verder
Sorry dat ik hard reageer,maar jij en je kindje zijn in gevaar. Een opvang huis is alles behalve prettig,maar je bent wel veilig daar!
lieve mensen, ik heb niemand, ik ken geen mensen bij wie ik kan intrekken. De politie heeft zelfs geholpen om voor mij een woning te vinden, dit lukte niet, ik ben bij verschillende gemeentes geweest en heb urgentie aanvraag ingediend, dit duurt al twee maanden en iedere keer als ik bel zeggen ze dat ik geduld moet hebben. In een opvanghuis kon ik twee weken blijven, daarna gingen ze kijken ik ergens anders heen kon want ik mocht daar niet langer blijven (regels) Ik zag geen andere uitweg en ben weer teruggegaan. Ik ben dag en nacht op internet bezig om te zoeken naar een woning. Ik kan geen woning van 1000 euro betalen, ik zit in de ziektewet. Ik heb hier een topic geopend omdat ik hoopte dat iemand iemand kende die een woning te huur heeft. Help me daarmee alsjeblieft. Ik woon nu in amsterdam. Hebben jullie weleens gebruik gemaakt van het systeem, het werkt niet echt niet. Denk jullie dat ik daar ook niet liever zit. Het lijkt wel een inrichting en er is geen ruimte, wat moet ik. Bij de ene mocht ik een nachtje blijven, bij de ander een week, bij weer een ander 2 dagen wat moet ik! Zoals ik al aangaf dit is een van mijn laatste red middel om via deze manier een woning te bemachtigen. waar ik veilig en vrij kan zijn. Ik ben echt niet dom en heb echt getracht hulp te krijgen via hulpverlening maar dat ziet er op een website beter uit dan in het echt wanneer je ze nodig hebt.
heb je al een oproep op marktplaats gezet? Zelf een oproep plaatsen werkt vaak beter dan te kijken wat er aan word geboden.
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar mijn beste vriendin is jarenlang mishandeld en ik heb haar jaren geprobeerd te helpen. Haar vriend heeft haar zodanig in elkaar geslagen, dat ze het helaas niet meer na kan vertellen.... Het is net of dat ik haar verhaal lees. Jij gebruikt dezelfde excuses als mijn vriendin.... Ik hoop dat je sterk genoeg bent om hem voorgoed uit je leven te bannen, alleen dan heeft een eigen woning zin (anders zit je binnen no time weer bij hem) Ik wil je verder veel sterkte en succes wensen....blijf sterk!
Beste Magie, ik heb je verhaal gelezen.Ik vind het heel erg voor je. maar ook heel knap dat je nu wel voor jezelf en je kleine kiest. en dat je er zo snel mogelijk weg moet is duidelijk. Ik lees dat je graag iets in nood holland zoekt. helaas heb ik een optie voor je wat helaas niet in noord holland zit. integendeel dit is een plek in friesland. Nu niet meteen schrikken, ik weet waar ik over praat. heb zelf in de hulpverlening gezeten. En hier is vaak geen wachtrij, mentaliteit etc is heel anders als in Noord holland. en vanuit hier kunnen ze je helpen voor eventueel een plek in noord holland etc. Je kan je er altijd even in verdiepen. je kan niet al te lang wachten neem ik aan, dus ik denk dat alle hulp zou moeten aangrijpen. Heel veel succes en sterkte liefs Zienn
Ik hoop dat ik je kan helpen. Ik ben over een uur thuis en zal ik uitleggen hoe je het zelfstandig moet aanpakken.
woningnet helpt niet.. tenminste niet in deze regio.. ga anders eens langs het leger des heils.. die hebben speciale opvang plaatsen.. en dan kun je wel urgentie aanvragen.. en anders zou ik als ik jou was toch voor de komende tijd een opvang plek zoeken.. want in huis blijven bij iemand die mishandeld lijkt mij geen optie.. dan maar ff een kut periode doormaken in opvanghuizen enz.. maar voor t zelfde geld mept ie jou of jullie kindje nog dood!! misschien klink ik hard maar je hoort dat soort dingen te vaak!! of blijf van mn lijf huizen daar kun je langere tijd blijven geloof ik.. heb je geen vrienden waar je even terecht kunt??
Lijkt mij dat het ongemak van vaak verhuizen en bij vreemden wonen compleet in het niet valt bij de Veiligheid voor jou en je kindje die blijf van mn lijf huizen je biedt... Sorry hoor, maar even heel hard gezegd: dan mag het geen pretje zijn, je wordt er niet in elkaar gemept. En waarom in NH blijven als je juist daar gevaar loopt? Ga naar Limburg en bouw daar een leven op, daar is de huur ook vele malen lager dan in bv Amsterdam.