Helemaal klaar mee!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Adinka, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Die vervanger klinkt,Hoe frustrerend ook voor jou,als degene die de normale weg bewandeld.Ik begrijp dat je het niet wilt horen,maar waarom moet jij na een paar maanden onderzocht worden,en ieder ander pas na een jaar,of nog langer?kom op meid,een beetje realistisch blijven.En zoals hier boven al staat,als je er nu al klaar mee bent,hoop ik voor je dat je niet echt een jaar hoeft te wachten voor je lichaam weer een beetje op gang is,of je inderdaad in de mmm beland...

2. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waar ik klaar mee ben is de wisselende reactie van huisartsen, niet met het wachten, laat dat even duidelijk zijn.
    Zoals ik al eerder schreef is het niet zo dat mijn cyclus en menstruatie op en top waren voordat ik stopte met de pil.
    Ik loop al jaren te tobben met tussentijdse bloedingen en uitblijvende menstruaties. Is het dan echt zo gek dat ik graag wil weten of t allemaal wel klopt daar van binnen? Blijkbaar.....

Ik vind het jammer als het overkomt alsof ik er niks voor over heb om zwanger te worden en ik geen zin heb om te wachten. Dat is namelijk absoluut niet zo.
    Ik verwacht geen voorkeurspositie bij wat voor huisarts dan ook.. Maar na jaren van problemen rondom wel/geen/teveel menstruatie lijkt het mij niet vreemd om te willen weten of er geen gekke dingen zijn. Dat vind ik toch echt iets anders dan er klaar mee zijn dat ik nog niet zwanger ben.

3. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    We bedoelen het alleen maar goed meid!
    Als jij aan de pil bent kan je niet zeggen dat je cyclus onregelmatig is, want als jij aan de pil bent heb je een gekunstelde cyclus. Je hebt geen eisprong namelijk. Ik had ook doorbraakbloedingen, en was vaak zelfs weken achter elkaar ongesteld. Deze problemen kwamen juist van de pil. Dat is de reden dat ik een aantal jaren geleden al gestopt ben met de pil. Omdat de klachten bij mij te lang aanhielden na het stoppen met de pil kwam ik iets eerder in aanmerking voor onderzoeken, maar echt nog niet na een paar maanden.
    Ik snap dat je graag een normale cyclus wilt maar vergeet niet dat je ik weet niet hoe lang rommel hebt geslikt en de cyclus daar flink van in de war kan zijn. Nu, en toen je het nog slikte!

4. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Je hebt geen natuurlijke cyclus als je de pil slikt;)Dus je zult echt geduld moeten hebben wat jou eigen cyclus gaat doen.En nee,dat gaat geen huisarts onderzoeken voordat je een jaar gestopt bent.Een kunstmatige cyclus van de pil ,en je natuurlijke cyclus hebben namelijk helemaal niets met elkaar te maken.Dus ja,ik vind het gek dat je niet realistisch na kan denken,dat iedereen geduld moet hebben,en je je lichaam niet gewoon de tijd geeft om te ontpillen. Maar nogmaals,ik snap je frustratie best hoor.Maar soms moet je ook proberen te relativeren,dat dit gewoon erbij hoort.

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik zit net terug te lezen,en ik vind zelf dat het nogal verkeerd opgevat kan worden,dat stukje,over dat ik het gek vind.Ik bedoel dat niet zo zwart-wit als het er staat...Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Deel Deze Pagina