Helemaal klaar met het verloskundige bureau

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sophie Roos, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry, rare reactie.
    Vallen: tja, das lullig, maar geen vakgebied van de vk. Je had je huisarts moeten bellen en je eventueel door moeten laten verwijzen.
    Rare tijden: tja, kan gebeuren. Werkgever moet je vrij geven voor bezoek aan vk, dus probleem opgelost.
    Uitlopen: jij doet moeilijk over een kwartier? Kom op zeg? Nooit ergens anders in een wachtkamer gezeten??? Ik probeer het altijd positief te zien: als een arts/vk extra tijd voor iemand neemt die het nodig heeft, dan doen ze dat ook bij jou als er eens iets is.

Ik vind dat je klachten behoorlijk wankelen. Maar eigenlijk doet dat er helemaal niet toe. Als jij je niet prettig voelt bij hen, dan heb je het recht om ergens anders naar toe te gaan! Zou ik doen als ik jou was en me zo zou voelen.

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je van de trap af valt moet je niet je VK bellen...maar in eerste instantie gewoon je arts raadplegen of naar SEH...of indien nodig 112 bellen. Maar een verloskundige heeft echt niets bij je thuis te zoeken dan. Je arts kan vervolgens een gyn of vk de nodige controles laten doen...maar een vk zal nooit eerste hulp komen verlenen. Dat mogen ze niet eens. Ik weet ook niet wat de verloskundige je gezegd heeft te doen...maar ze had je dus gewoon naar een arts moeten verwijzen. Een vk is er trouwens ook niet op geschoold om eerste hulp (niet verloskundige zorg) telefonisch in te kunnen schatten...daarvoor moet je dus huisarts/SEH/112 hebben.

Uitloop is normaal in de zorg. Men krijgt een bepaalde tijd voor een afspraak maar sommige mensen hebben wat tijd extra nodig. Daar is niets aan te doen. Afspraken in het ziekenhuis lopen vaak wel wat meer uit omdat er meer spoedgevallen en complexe gevallen tussen komen.

En beschikbare tijden...tja...Da's een kwestie van eerder je afspraken vooruit maken lijkt me. Is het echt niet mogelijk...dan overstappen naar een ander bureau lijkt me.

Als jij je niet prettig voelt bij deze VK moet je vooral overstappen...maar om nou te zeggen dat er schokkende dingen gebeuren nee...maar als ze je niet liggen dan liggen ze je niet. Daar hoef je dan verder niet moeilijk over te doen...maar gewoon de stap zetten ;)

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Wees blij dat je niet in het ziekenhuis loopt.
    Daar zat ik soms wel een uur te wachten en daar kon ik niet eens een tijd kiezen maar kreeg ik gewoon een tijd en datum en een keer een dag eerder of later kon wel maar dat was lang niet zo flexibel als bij de verloskundige.

En de VK in het ziekenhuis komt echt niet op huisbezoek, dan moet je maar langskomen.

4. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Dat van het trap vallen moet je geen VK bellen maar naar het ziekenhuis hoor. En dat wachten meid dat kan altijd gebeuren.. om daar nou boos om te worden

Bij mijn VK had ik een afspraak met de 20 weken echo een uur gewacht en ik mocht weer vertrekken zonder een echo te hebben gedaan omdat er een mis communicatie onderling was. Daar zit je dan ;) en een keer ben ik door de vk naar het verkeerde ziekenhuis doorverwezen. Stond ik daar op de afspraak tijd voor jan met de korte achternaam voor de balie. Had er helemaal niet moeten zijn. Dat zijn dingen die je echt irriteren.

5. Sophie Roos

Sophie Roos Niet meer actief

Bedankt voor reacties. Zoals als ik eerder schreef ben ik ook naar de huisarts geweest en doorverwezen naar het ziekenhuis en ben ik 4 uur lang op de eerste hulp geweest. Dus al die commentaren dat ik niet de verloskundige moet bellen maar de huisarts enzo aub eerst kijken en dan zeiken... Daarbij is een verloskundige bedoeld om je te begeleiden tijdens je bevalling maar ook tijdens je zwangerschap, anders waren al die consulten niet nodig! Daarbij vind ik het belachelijk dat zoals ik al schreef altijd een minimaal een kwartier uitlopen (eerder een half uur à drie kwartier) niet netjes. Als ze de grote vraag patiënten niet aan kunnen moeten ze er iemand bij nemen. Ik begrijp niet dat als je zwanger bent alles maar goed moet vinden een verloskundige is geen heilige hoor!! Nog terug komend op het feit dat verloskundige niet kwam vond zowel de huisarts als de trauma arts een kwalijke zaak! Verder had ik wat tips gevraagd over het overstappen e.d. Maar helaas een enkele ontvangen. Verder houd ik graag van discussies maar dit forum is bedoeld om elkaar te helpen en niet op alles bekritiseerd te worden... Altijd weer jammer

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ik zou een telefoonnummer via Google zoeken en dan bellen of je in die praktijk terecht kan. En het verhaal uitleggen, dat je niet tevreden bent.
    Ik las in een ander topic dat de Max aanrijtijd 15 min. Bedraagt, dus in die straal zou ik op zoek gaan.

7. Sophie Roos

Bedankt! Daar heb ik wat aan :)

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je had niet zelf kunnen bedenken dat je even een andere praktijk kon bellen om je verhaal te doen? Als je over wil stappen, lijkt me dat nogal voor de hand liggen...

9. Sophie Roos

Ze zijn hier regio gebonden en heb er 3 gebeld die niets aannemen buiten de regio.

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Bij een andere vk vragen of zij nog meer opties weten? Enkele keer maken ze wel een uitzondering.

En wat betreft de 'zeik' reacties zoals jij ze noemt. Wij gaan ook gewoon in op wat jij zegt als voorbeelden. Kijk dat jij voor jezelf werkt wist ik ook niet, dat zei je later pas. Dan is het begrijpelijk dat jij je ergert aan dat je niet op andere tijden kan.
    Je hoeft ook niet zo heftig te reageren :) Wij proberen je te helpen, vele zeggen ook kijken of je bij een andere vk terecht kan... Maar degene die uiteindelijk beslist ben jij.

11. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Stap gewoon over naar die andere. Blijkbaar wil je niet meer naar je eigen vk dus dan zou ik er werk van maken dat je bij die ander komt.

En over de wachttijden.. ik mocht heel vaak tussen de afspraken even komen voor een echo vanwege 3 eerdere miskramen dan moest de volgende gewoon wachten tot ik weer weg was. En denk maar niet dat ik rekening hou met iemand in de wachtkamer, de ene keer heb ik meer vragen en neem ik de tijd om antwoord te krijgen op mijn vragen. Ik kom er nu om de 3 weken en ga niet 3 weken rondlopen met djngen wat ik graag aan hun wil vragen. Dan wachten die anderen maar.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heerlijk al die rondspattende hormonen, haha
    Gewoon een ander bellen. Iedereen kan het onzin vinden (ik ook), maar het is jouw gevoel en dat telt. Bij een vk hoor je je op je gemak te voelen en dat is duidelijk niet (meer) het geval.

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Als je niet bij een andere praktijk kan, is er dan niet misschien een doula of iets in de buurt? Die kunnen de niet medische taken overnemen tijdens de bevalling? Dan hoef je alleen voor medische controles naar de verloskundige en de vk is er dan wel bij, maar jij kan de doula tijdens je bevalling gebruiken zo lang het goed gaat? Ik zou daar eens informatie over opzoeken als je niet kunt overstappen. Wellicht iets voor jou?
    Over de tijden, probeer 2 afspraken vooruit te plannen, als er dan nog geen geschikte tijd is, is het wel vreemd... en de wachttijden.. tja. de ene week lopen ze op tijd, de andere keer zit je een half uur te wachten. het is jammer maar gebeurt... je weet helaas nooit wat er vlak voor jou is gebeurd...
    Succes

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ja idd, ik werk in de zorg en mensen stellen steeds meer eisen, wanneer ze wel en niet willen en wij moeten dan ook maar kunnen. Sorry, maar dat gaat gewoon niet.

15. Ik weet het niet, maar voor zover ik gelezen heb, ben jij de enige die met dit soort reacties komt. De rest probeert je juist -en dan ook nog op een vriendelijke manier- te helpen door je in te laten zien dat de gang van zaken bij deze verloskundigenpraktijk écht niet heel vreemd is. Als je je in het dagelijks leven ook zo opstelt, denk ik dat je je verloskundige wel degelijk als 'heilige' mag zien, want ik zou passen voor patiënten met deze instelling ;)

16. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik zou zeker overstappen op een andere verloskundige praktijk.
    Ik heb zelf ook hele nare ervaringen met mijn praktijk. Ik vind echt dat ik een minder leuke zwangerschap had door hun.

De drempel om ze te bellen was zó hoog. Zo ben ik een keer thuis uitgegleden en viel keihard op m'n buik toen ik 29 weken zwanger was.
    Toen ik na heeeeel lang twijfelen belde omdat ik me toch wel zorgen maakte, vonden ze me een aansteller en zeiden ze dat er niks kan gebeuren. De verloskundige raadde me zelfs 'stevig ouderschap aan'!
    Ze lieten me ook heel lang met een zware bekkeninstsbiliteit lopen waar ik nu de gevolgen van ondervond.
    Ik heb er een slijmbeurstonteking aan m'n heup aan overgehouden.

Ook voelde ik m'n dochtertje 5 dagen achter elkaar niet bewegen en was de drempel om ze re bellen wederom aanwezig.
    Toen ben ik echt radeloos en compleet in de stress 's avonds laat naar het ziekenhuis gegaan om m'n angst te vertellen en om te vragen of ze naar d'r hartslag wilden luisteren.
    Ze bleek een jogging foetus te zijn.

Dus ja, stap echt over op een verloskundige praktijk waarbij je je op je gemak voelt en die je serieus nemen.

17. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vk loopt ook regelmatig uit.. Maar ze neemt dan ook alle tijd voor je. Dat vind ik belangrijk.
    En als je het daar niet nee eens bent.. Wacht maar.. Alsof je baby zich aan jouw ritme houdt.

Probleem aankaarten bij je vk, en overleggen wat er mogelijk is. Verwacht alleen niet dat de wachttijden bij een andere praktijk anders zijn. Het blijft mensenwerk

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Een kwartier uitloop is ook normaal toch. Ik vind het iig heel irritant als mensen gaan zeuren als ik ze 10 minuten te laat binnenroep, terwijl ze zien dat ik hard aan het werk ben.

19. Julix

Julix Actief lid

16 jan 2012
    135
    0
    0
    Ik snap dat je antwoord wilt op je vragen en dat is je goed recht, maar ik vind de manier waarop je het hier brengt wel erg egoïstisch. Hier hangt duidelijk een briefje dat als je denkt langer nodig te hebben dan de geplande afspraak je dit van tevoren kenbaar kunt maken aan de assistente, zij zorgt dan dat je een langere afspraak krijgt. Lijkt me wel zo redelijk ten opzichte van de andere patiënten die ook andere dingen te doen hebben dan in een wachtkamer zitten.

20. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Qua overstappen kan ik je niet helpen.

Maar mocht overstappen niet lukken, ga dan met je huidige vk in gesprek. Kijk wat hun manier van werken is, wat jij van ze kan verwachten. En wat jou verwachtingen zijn. Misschien dat je er met ze uit kan komen.

Wachten blijft vervelend, mijn gynaecoloog loopt ook altijd uit. Spoed kan altijd in de zorg. Daarnaast staat er tegenwoordig een vaste tijd voor een bezoek (wat ze vergoed krijgen), wat jammer genoeg niet altijd genoeg is. Ben wat dat betreft bang dat dat in een andere praktijk niet anders zal zijn.

Ik hoop voor je dat je over kan stappen en anders dat je er met je vk uit kan komen!

Deel Deze Pagina