Ik kan mij je vriend wel indenken Ik vind het ook een tikkeltje overdreven en al helemaal als je kindje nog 1 moet worden en dus geen enkel besef heeft Maar als jij het graag wil doen is het goed toch
Wat ook goed werkt is de ene helft van het speelgoed in een box op zolder leggen en als ze zijn uitgekeken de helft weer omdraaien!
Ik denk dat ik zwaar ruzie zou krijgen met mijn man.. Wat ik zou doen: opruimen en alles in 1 jaar verspreiden.
maak je niet druk ... die koopwoede zal de volgende jaren wel minderen, zeker als er nog een brusje bij zou komen. anders zal je een nieuw huis moeten kopen kan best begrijpen dat je de eerste keer sint geweldig vindt (blijft trouwens leuk). Hier krijgen ze eigenlijk ook altijd best veel. Onze kinderen hebben veel speelgoed , maar spelen wel met alles hoor. ik denk dat ik per kind ook een zevental cadeaus heb (als het er nt meer zijn) zitten ook kleinere dingen tussen zoals set vingerpopjes van ikea van 3 euro. bij ons stond er vroeger ook altijd een berg pakjes beneden als we uit ons bed kwamen (belgie) ...
Haha wel wat veel maar als je het geld kan missen waarom niet voor een xtje Iemand die trouwens weet hoe je naar zo'n speciale koopavond kan gaan?
Ik ben ook net geweest ook alleen wat heb ik gekocht: -kleurpotloden -tekenboek -stickers -ijsjesklei set -bloemenmaker(magneet) -krijtjes voor in bad -k3 microfoon(die van 25 euro) Had al gekocht bij de action' -servies setje -lampje Totaal 65 euro uitgeven vind het netjes
Leuk hoor ts. Ik snap je wel. Ook het verhaal erachter. En het is de eerste sinterklaas met je zoontje. Als het financieel gaat dan is er toch niks aan de hand? Ik wens je een fijne sinterklaas!
Ik herken dit zo! Een compleet andere situatie, maar toch! Ik ben op m'n 18e bevallen en heb het de afgelopen 3 jaar ook niet breed gehad. Er zijn maanden geweest dat ik 30 euro over had om boodschappen te doen. Dat is een euro per dag. Eigenlijk gewoon onmogelijk dus. De sinterklaascadeautjes kwamen van een speciale dag van de voedselbank, waar ze geen voedsel, maar kleding en speelgoed uitdeelden. Inmiddels loopt mijn eigen bedrijf hartstikke lekker en verdien ik veel meer dan wat ik de afgelopen jaren maandelijks te besteden had. Ook ik ga helemaal los momenteel. Gewoon omdat het nu eindelijk kan. Volgens mij heb ik inmiddels zo'n 350 euro uitgegeven aan Sinterklaas- en Kerstcadeaus, en ik vind het héérlijk. Het maakt mij niet uit dat anderen roepen dat het overdreven is, of dat het zelfs 'niet gezond' zou zijn om een kind zo te verwennen. Wij mogen ook wel eens een keertje! Je moet je ook echt niet schuldig voelen om het bedrag wat je hebt uitgegeven. Het is toch geweldig dat zoiets nu kan? Lekker van genieten juist!
Fijn dat je eigen bedrijf nu goed loopt en je wat ruimer kan leven. Een euro per dag lijkt me onhaalbaar en het lijkt me een hele moeilijke tijd geweest. Ik snap ook dat je dan lekker los gaat en geniet er maar lekker van. Het is jou en je gezin gegund!
Rustig joh...het is haar zoontje's eerste Sinterklaas. Ik vind dat je wel een beetje heftig doet. @TS; spreek volgende keer anders een budget af waar jullie je aan moeten houden, is weer een beetje een uitdaging en scheelt onenigheden.
Meid geniet ervan is goed voor de economie geld laten rollen. Zonder gekheid als jij je er prettig bij voelt vooral doen. En wat iemand hier al aangaf je kunt altijd cadeaus samenvoegen tot een pakket lijkt het al een stuk minder
Dat is ook inderdaad niet haalbaar. Je kunt er nog geen blik soep met een zak broodjes voor kopen, dus moet je gaan lenen. En de volgende maand weer. Dat loopt lekker op, dus ontstaan er schulden, en áls je dan een keer iets extra's hebt, kun je dat meteen weer inleveren en zit je weer net zo slecht als daarvoor. Jouw verhaal is nog een stuk heftiger, dus ik kan heel goed begrijpen dat je dit zo doet. Het is gelukkig maar 1 keer per jaar december, dus de 'schade' zal best te overzien zijn. Als je dit in januari, februari, maart en de rest van 2013 niet ook doet, zal het heus wel goedkomen
Heb hem net even voorbereid via whatsapp.... Heb een foto gestuurd en even beschreven wat ik heb gekocht Ach volgend jaar zal het wel anders lopen... Alleen nu nog zijn verjaardag. Morgen nog maar eens naar de intertoys om te beslissen over die 1,2,3 fiets. Wordt er gek van
kreeg een bon met de datum afgelopen zaterdag...was voor vanavond maar ga liever straks naar de kinder kleding en speelgoed beurs hier in de buurt.....hetzelfde voor 1/5e van de prijs...
Euhm ik ben ook nog een mod, haha reageer lekker handig maar verplaatst hem even naar baby en dreumes
Nee dat wou ik gisteravond bestellen via bartsmit.com, maar we komen er maar niet uit. Hij moet degelijk zijn, Max moet je er makkelijk in kunnen zetten en er makkelijk uit kunnen halen veilig, ruimte voor een flesje en tasje opzitten. Dan mag die niet duurder zijn dan 100 euro en moet die ook nog in een mooie kleur zijn. En dan twijfelen we over de rode van de Intertoys omdat bijna iedereen die heeft en bij de speeltuin het vervelend is als er 3 van die fietsen staan
tja wat ik zou doen: je kindje is nu 10 maanden toch? Ik zou gewoon de cadeautjes nu wat verdelen over Sinterklaas en zijn verjaardag en die fiets pas kopen wanneer je richting de lente gaat. In de winter is het niet fantastisch voor zo'n kind om op zo'n fietsje te zitten met vrieskou. Ik zou hem dan lekker in de wagen doen in een voetenzak, maar thats me.
Wat een goed idee!!! Ik kan de grote doos lego wel op zijn verjaardag geven. Als ik dan de toet toet garage erbij haal (die wil ik zoooo graag voor hem) ben ik klaar!