Die toet toet garage krijgt onze kleine van opa en oma (tot grote vreugde van mama) en die is nu bijna 3 maanden, hahah t gaat nergens over maar hij gaat er vanzelf oud genoeg voor zijn.... Ik snap je wel hoor. Ben zelf ook wel een beetje koopziek en van de intstelling het beste is alleen goed genoeg voor onze kleine! Alleen probeer ik nu wel een beetje een balans te vinden want ik heb ook weer geen geldboom in de tuin...
Wauw, en ik ging voor onze spruit haar 1 jaar gewoon lege dozen inpakken, ze spelen toch het liefst met het papier Ik zou de kadootjes inderdaad wat verdelen. En misschien ook al iets afspreken met de familie, stel dat iedereen ook nog eens drie kado's koopt, dan gaat je kind alleen maar elk jaar meer en meer verwachten.
Nou ik vind het niet belachelijk veel hoor. Je hebt leuke dingen gekocht waar je kindje een tijd mee kan spelen waarschijnlijk loopt hij er over 2 jaar nog mee! (Mijn nichtjes van 5 spelen hier ook nog met de toet toet garage)
Echt waar? Waarom vier je dan Sinterklaas als je lege dozen in gaat pakken? Als je dit met familie viert dan lijkt mij dit toch een beetje raar overkomen als je kind een lege doos heeft uitgepakt. Hahaha
Haha, ik begrijp je echt volkomen hoor, ik zie zelf altijd zulke leuke dozen met Duplo, dan denk ik;'Oh ja, die dierenkliniek is leuk! En dan dat treintje erbij, oh en natuurlijk een doos met veel stenen, en nog een doosje met een poppetje....' Pffrt Maar mijn man en ik hebben afgesproken dat we samen een Sinterklaas-cadeautje uit gaan kiezen en we hebben een budget gesteld
ik vind het nog wel mee vallen hoor! heb voor esmée nu al een jute zak vol & volgende week zondag is ze ook nog eens jarig. ag ja.. beter verwend dan verwaarloosd
Ik vind het wel echt bizar veel. Ons meisje krijgt van ons iets en van beide opas en omas iets. Het beste willen voor je kind is niet uit te drukken in cadeautjes en geld toch? Ik vind je verhaal knap dat je het hebt opgeschreven. Maar je moet denk ik wel oppassen dat je dat niet in dit soort acties omzet. Want zou je zoontje niet ook gewoon heel blij zijn met alleen de garage. En zou het nu niet zijn cadeautje uitgepakt, hup de volgende, eerste aan de kant. En twee weken later jarig, die van de sint doen er niet meer toe? Vond het wel een goeie om de cadeautjes over sint en verjaardag te verdelen? Of opa en oma iets van jullie cadeautjes laten geven? Hoop niet dat je mijn reactie vervelend vind, zo is deze noet bedoeld.
Oh ik snap je wel hoor! Ik zou me ook niet kunnen beheersen Het is ook allemaal zo leuk!! En ik vind het heerlijk om mijn kleine ventje te verwennen, dus ik ben bang dat ons huis er straks uit ziet als een speelgoedwinkel
Leuke cadeau's! Zal hij zeker veel mee gaan spelen. Wat al wel eerder gezegd is dat een baby/kind nog niet echt in staat is om een keuze te maken uit zo veel verschillende dingen. Ze kunnen dat gewoonweg nog niet en worden daar zeker niet gelukkiger van. Ik zou je als tip willen geven om inderdaad wat speelgoed af te wisselen. Paar dingen boven zetten en na een tijdje ruilen met wat hij beneden heeft. Dat is leuker voor je zoontje.. En, wat zei je man ervan ?
Joh, ik snap niet dat er soms zo hard gereageerd moet worden. Tuurlijk, het is heel erg veel, nou ja, als TS het kan missen lekker laten doen toch? En ze kan het toch idd verdelen? Ik ga vandaag bij de toysXL koopavond ook wat dingetjes inslaan. Paar dingen voor de Sint, en andere krijgt ze misschien pas over een jaar. Wat maakt het uit? Hier heeft ze trouwens ook al veel speelgoed (veel tweedehands, maar dat terzijde) maar ze krijgt de ene dag dit en de andere dag dat. Prima toch? Je doet er toch niemand kwaad mee? Iedere gek z'n gebrek, toch? De een geeft veel (te veel?) geld uit aan de nieuwste gadgets, de ander aan kleding en weer iemand anders aan weet ik veel. Leven en laten leven.
Ach meid trek het je niet aan.. Hier ook onze uk zijn eerste Sint en ook hier 2 Jan de eerste verjaardag. Tuurlijk snapt hij er niets van maar toch zo'n eerste Sint als gezin vinden ook wij erg bijzonder.. En het is zoooo leuk dat shoppen Hier krijgt hij ook voor zn verjaardag die trike fiets, wij hebben die met koe print besteld. Als de zonne kap eraf is, is het een zilvergrijze fiets met 1 koe sticker erop.. Vonden wij ook wel een stoere kleur en idd niet dat eeuwige rood dat elke jongen heeft.. Voor Sint hier ook al het volgende: Duplo basis doos en 2 losse diertjes met blokje. Opblaasbadje voor in de douche Auto' tjes 5 in een doos Loopkarretje met blokken kar aanhangwagen erachter Bellenblazen 2 stuks Hij heeft dus van ons al 8 pakjes en dan van oma en opa's nog zo'n 4/5 denk.. Ach ja.. Juist omdat hij alles achter elkaar heeft zet ik nu wel wat speelgoed apart na de Sint/verj. Wel vraag ik met zijn verj ook wat kado bonnen etc en wat speelgoed voor als hij ouder is. Zo heeft hij het hele jaar door wat. Van de bonnen koop ik in de zomer een zandbak voor hem.. En ook al lijkt het veel wat hij krijgt, voor Sint nog geen 55,- kwijt dus dat vind ik echt meevallen..
Vandaag is ons zoontje 1 jaar geworden. Wij zijn ook erg losgegaan wbt cadeaus. Ik zie daar geen probleem in. Met Kerst krijgt hij ook nog (Sint vieren we hier niet). We hebben hier een grote speelgoedkist vol in de woonkamer staan, en daar haalt hij zelf uit waar hij op dat moment mee wilt spelen. En dat is elke keer wat anders.
Ik zou de fiets niet kopen en de kado's verdelen. Bijvoorbeeld de Lego oid voor zijn verjaardag. Daar speelt hij waarschijnlijk toch nog niet meer, voorlopig. Dan de garage vragen aan opa en oma oid en zelf niets meer kopen. Ik verzamel hier het hele jaar door kadootjes in de aanbieding (70% Kruitvat) en heb nu dus ook een zolder vol Hij krijgt soms tussendoor iets maar eigenlijk is hij nu vooral bezig met dezelfde dingetjes. Binnekort maar weer eens een legosetje voor hem uitzoeken van zolder. Voor in zijn schoen
Hahaha wat een berg cadeaus zeg.. Ons zoontje kreeg voor zijn eerste Sinterklaas (hij was toen 8 maanden) een babywalker (waarvan hij de eerste tijd alleen speelde met het afneembare speelplateau) van ons en nog wat kleinigheidjes van de overige familie... Leuk dat je het kan kopen voor hem, maar zelf doen wij het niet zo overdadig.. Gewoon lekker aan hem geven, maar niet alles tegelijk in gebruik laten nemen, elke keer wat omwisselen dan blijft het speelgoed nieuw voor hem.. Maar ik snap wel waarom je het gedaan hebt, ik las je andere bericht.. Je wilt m niet te kort doen, maar ik denk dat je kind net zo blij is met jouw aandacht als met een stapel cadeaus (nu nog wel) Ik denk alleen dat hij aan sommige cadeaus nog niks heeft nu, lego bijvoorbeeld... Valt me sowieso op met speelgoed, vaak staat er op vanaf 6 of 8 maanden bijv en dat vindt mijn zoon nu pas echt interessant worden..