Heb ik weer: een week of anderhalve week heb ik al last van mijn muts, rechts naast mn vagina ... kon er maar niet achter komen wat het was. Het is echt een trekkerig, zeurderig, stekend gevoel... Het gaat weg als ik rustig op de bank zit en een paar uur niks doe en als ik wakker word heb ik ook geen last. Ben naar de huisasrts geweest en die dacht dat het misschien nog van de schimmelinfectie was van vorige keer, dus kreeg ik een herhalingsrecept eitjes Nu stond ik net onder de douche en ik wreef over die pijnlijke plek heen in de hoop de pijn te verzachten en toen voelde ik een verdikking zitten... toen dacht ik het al.... ik ben uit de douche gegaan en heb een spiegel gepakt ( kan niet meer daar beneden kijken zonder, dus daar beneden scheren gaat ook lastig 8)) en daar zag ik m zitten: een lelijke, dikke, blauwe, afgrijselijke, pijnlijke SPATADER Maar nu komt het: Hoe kom ik er vanaf? Niet dus, want er is niks tegen te doen of wel? Wie weet iets waarmee ik de pijn/ongemakkelijke gevoel kan verzachten want dat gevoel is echt niet leuk meer!! En zijn er nog meer zwangere vrouwen die heel fijn zo'n lelijke spatader daar hebben zitten?? XXX sassie
Hey sassie, Nou ik heb hem hier al godzilla genoemd, tis echt een hele grote en die begint onderaan mn voet en eindigd in mn schaamlip! Heb een steunkous aangemeten gekregen, maar dat helpt voor de pijn in die lip niks!! Denk dat mn lip wel 4x zo groot is en idd errug pijnlijk! Heb wel s van wisseldouches gehoord, koud/warm, maar dat ist t ook niet! Na n dag werken issie helemaal hard en heel pijnlijk!! Alleen rust helpt er tegen bij mij!! Succes meid! Liefs van mij en godzilla
sjee das schrikken! Ik zou ook even de vk bellen. Mijn moeder had destijds een spatader heel hoog op dr been en is ingeleid met 38 weken omdat ze bang waren dat de spatader over haar buik zou gaan. Misschien was dat wel achterhaald, mijn zusje is inmiddels ook al 17...
@ Guz: auw dat lijtk me ook pijnlijk zo een die helemaal van boven tot onder loopt! Heb er ook een gekregen op de achterkant van mn dijberen, maar die deed minder zeer... Dat van die wisseldouche wist ik ook ja, het helpt bij mij wel iets, maar de pijn komt altijd weer terug. Wou dat ik de hele dag onder de douche kon staan hahaha. @ guppie: ik was wel van plan om even de ha te bellen dinsdag ochtend, maar kan missch beter de vk bellen indd en vragen of het kwaad kan en missch weet zij nog wel iets. Zouden wij de enige 2 zijn met zo'n elegante spatader daar guz? xx sas
voor zover ik het nu kan zien met een spiegeltje heb ik er geen...hopen dat het zo blijft. wel is het een beetje opgezet in het geheel. succes meis..liefs petra
Hier nog iemand. Met 11 weken al in mijn been, al vrij vroeg steunkousen aangemeten gekregen en sinds een week of 20 idd eentje in mijn lip. Heel verveelend. Volgens mijn gyn kon het geen kwaad en was het alleen vervelend. Vooral lang stilstaan is funest. Hopen maar dat alles wegtrekt na de bevalling.
Hey Confidence, welcome to the club haha Ik heb er ook veel last van als ik veel gelopen/gestaan heb. Ik werk in een winkel en daar sta je dus heel veel en je loopt aardig wat op zo'n dag. Als ik dan 's avonds thuis kom, ben ik altijd blij als ik ff mn broek en odnerbroek uit kan doen en onder de douche kan gaan staan om de pijn weg te spoelen. Doe dus ook regelmatig de wisseldouche hahah Heb trouwens ergens gelezen dat de pijn minder zou worden als je er ijsblokjes tegenaan houd om zo de druk te verminderen... dus missch een optie voor als je een keer vrij bent of de mogelijkheid hebt om dat te doen. Liefs sassie
Ik werk ook in een winkel sassie, dus das heel de dag sjouwen en lopen! Kwam pas gewoon huilend thuis, zo zeer deed t! Hij klopte gewoon! Had t bij mn 1e ook wel, maar niet zo erg!! Hopen dat deze ook weer wegtrekt, anders ga ik denk toch schumacher bellen, want het is niet echt sexy en charmant!! Vindt t scheren ook zo eng, douw hem dan helemaal weg, maar t blijft een eigenwijs "object" Succes ermee!!
Hahah ik scheer geeneens meer omdat ik bang ben dat ie of groter wordt of pijnlijker wordt dan dat ie al is !! Gelukkig was het paasweekend er en hoefde ik zaterdag maar een halve dag te werken en vanochtend pas om 11uur te beginnen, dus heeft het even de tijd gehad om te rusten! Gelukkig hoef ik nog maar 4 dagen te werken en dan 3 weken vakantie en dan daarna nog 1,5 tot mijn verlof hahaha. Kijk er zooooooooooo naar uit! Zou zo'n spatader na de bevalling vanzelf weer verdwijnen? Las ergens van wel, maar als je niet zwanger bent en je krijgt "gewoon" een spatader, blijft ie toch ook zitten? Liefs Sassie
Heb ik ook gehad bij mijn vorige zwangerschap, maar had er niet ontzettend veel pijn aan. Fijn was anders natuurlijk . Overigens is hij na mijn zwangerschap helemaal verdwenen ! Ben wel een beetje bang dat het bij deze zwangerschap weer terugkomt, maar we zullen wel zien.
ik had ook mooie spatader echt op me binnenste schaam na de bevalling is verdwenen dacht er niet eens meer aan tot dat ej bericht hier lees en dahct owja zoiets had ik ook.het is na de bevalling gwn verdwenen was toen naar huisarts geweest en die zei spatader dacht ik ja hoor toen liet ze het zien en toen bleek dus echt spatader te zijn vond heel verschrikkelijk maar nu blijkt nergens voor nodig het is gewoon verdwenen tijdens zwanegrschap enige wat deed koud compress erop en warme straal van douch soms werkten bij mij je moet gewoon uitproberen en dan kijken wat beste voor jou werkt verder valt weinig te doen en hopelijk verdwijnt het na je bevalling
Hahah gisteravond lag ik op de bank met een koud compres in mn broek dacht zal het toch eens proberen. Zegt manlief: "he, je moet m juist warm maken voor me, nu kom ik in iets kouds terecht!" Lieve vent heb ik he??? Hoop dat het vanzelf weggaat na de bevalling idnerdaad, ook al zie ik hem nu zelf niet.... irriteer me er mateloos aan dat dat ding er zit hahaha!! XXX sassie Overigens: Koud compres helpt goed en manlief heeft een koutje opgelopen
Hoi.. Hier nog iemand met zo'n leuke ader. Ik sta en loop ook veel. Werk in de kinderopvang. Gelukkig wordt dit mijn laatse week. Want in de avond is mijn vriend down under niet zo leuk meer! Auw..wat kan dat pijn doen. Maar ik ben wel blij dat ik niet de enige ben. En inderdaad scheren werkt ook niet echt meteen dikke lip. Ach, wij kunnen er nog wel om lachen. Maar die drukkende pijn is vervelend. Maar we krijgen er iets moois voor terug dames! Succes!