Zwemmen en bad

Discussion in 'Baby en dreumes' started by AMS, Mar 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Doen jullie je kleintjes na het zwemmen nog in bad?
    Wij gaan vandaag voor het eerst babyzwemmen en ben bang dat zijn ritme een beetje verstoord wordt als ik hem 's avonds voor de laatste voeding niet meer in bad doe. Hoe doen jullie dat?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik zou hem dan gewoon savonds in bad doen zoals jullie altijd doen

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik doe plurk altijd na het zwemmen in bad ( niet meteen maar wel voor ze gaat slapen) vind die chloorlucht vies. douche zelf ook na het zwemmen.

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Ik douche met mijn zoontje op het zwembad. Neem gewoon wasschuim mee.
    Roy gaat ook maar om de dag in bad, dus wij hebben het ritme-probleem niet zo 's avonds.
    Maar ik zou ook gewoon je normale ritme aanhouden. Kun je in het zwembad het chloor er niet afspoelen onde de douche en dan 's avonds het normale badje doen?

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jullie op het zwembad al onder de douche gaan om af te spoelen dan zou ik zelf geen avondbadje meer doen (en dan lekker babyzeep meenemen om je kindje gelijk goed af te spoelen), je kindje verneemt er ook weinig van om een keer niet in bad te gaan en zolang je dezelfde ritueel verder aanhoud..

Veel plezier vandaag en camera mee he, vraag iemand anders om een foto te maken als er niemand met jullie meegaat.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ja, dacht zelf idd aan ´s avonds gewoon badderen, maar vind het ook wel veel. Gelukkig heeft hij geen droog huidje en vind het water heerlijk, dus wat dat betreft geen probleem.

Ik wil idd foto´s maken en filmen (papa gaat zwemmen), maar nou hebben ze gezegd dat er maar een mee mag met zwemmen en alleen de laaste dag van de cursus iemand mee mag om foto's te maken. Ik zit nu te denken om gewoon een kaartje te kopen voor het zwembad (er zijn 2 baden) en dan gewoon toch lekker foto's te maken. Vind zelf juist de eerste keer speciaal..

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Gewoon mee gaan hoor. je bent mee op papa te ondersteunen ;)
    en gewoon foto's maken.

bij ons zijn er ook altijd kijkers. geen probleem. dat zou wel heel gek zijn als dat niet mag.

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan wel begrijpen dat het niet zou mogen omdat het dan misschien te druk word en de baby's dan afgeleid zijn maar hallo, dit is de 1ste keer hahaha.
    Gewoon een kaartje kopen hoor ;)
    En wil je je zoontje toch in bad doen vanavond doe je hem wat korter dan gebruikelijk? Maar hij zal vast erg moe zijn na het zwemmen dat hij het niet eens meer red vanavond in bad maar al slapend badderen schijnt erg lekker te zijn (aldus mijn dochter die dat erg vaak heeft gedaan haha)

9. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Heb hem vanavond nog lekker in bad gedaan.. Het zwemmen vond hij erg leuk, maar ik mocht toch geen foto´s maken en filmen:x. Heb er zo´n 3 seconden op staan en toen kreeg ik op mijn kop.. En hij zag er zo schattig uit in z´n zwembroekje en badmuts...

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik doe mijn meisje altijd even daar in de wasbak zetten met wat schuim om de chloor geur weg te krijgen.
    Wij hebben bij het bad waar we zwemmen omkleed mogelijkheden voor baby's incl 5 wasbakken dus komt mooi uit.
    Staan 5 mama's op een rij hun kind te poedelen en aan te kleden.

Verder doe ik haar 's avonds ook in bad met olie gewoon omdat ze het badje heerlijk vind en ik vind het veel te leuk.

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat jammer zeg! Hier staan ook iedere les bijna wel ouders foto's te maken of te filmen..
    Maar fijn dat hij het zwemmen leuk vond :)

12. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Zaterdag was het ook de eerste les voor velen bij ons (de les voor ons) en het leek wel of de oscars vervroegd werden :D. Japanners waren er niks bij....

13. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier mag je absoluut geen foto's maken in het zwembad, moet je eerst bij de balie toestemming vragen en een formulier invullen. ze zijn hier af en toe echt 'over te top' streng! weet nog dat mijn vader ons diploma zwemmen altijd helemaal filmde, dat is toch normaal? maar nee, tegenwoordig kan dat echt niet meer, stel je voor waar het terecht komt :S

14. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,424
    113
    Hier mogen we gewoon foto's maken hadden wij de eerste keer ook gedaan en die week er naar waren er ineens veel meer mensen met iemand mee om foto's te maken haha. Het is hier zelfs zo dat als wij met zijn tweeen gaan er wordt gevraagd of je beide gaat zwemmen als 1 van de twee niet gaat zwemmen mogen ze zelfs mee zonder entree te betalen.
    Hier altijd even onder de douche door na het zwemmen, er zit hier erg weinig chloor in het water dus dat is erg prettig.

15. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik douche daan meestal helemaal af en smeer hem lekker in met babyolie terplekke en gewoon savonds in bad
    en fotos maken is hier ook geen probleem :)

16. Tirz

Tirz Lid

Dec 15, 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Ik doe haar zowiezo niet elke dag in bad. Misschien eens in de 3 dagen. Veel beter voor haar huid. Maar na het zwemmen kun je haar ff afspoelen in het zwembad?

17. marjonz

marjonz Lid

Oct 25, 2007
    73
    1
    0
    hi dames

ff een vraagje, wat hebben die kleintjes van jullie eigenlijk aan tijdens het zwemmen?
    ik heb volgende week mijn eerste les,en zou graag van jullie willen weten wat ik het beste kan kopen voor mijn kleine meid.

alvast bedankt

18. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    @marjonz: Die van ons heeft een zwemluier met daaroverheen een zwembroekje en een badmutsje (is hier verplicht). Ik neem een grote badcape voor hem mee waarin ik heb van de kleedkamer naar het zwembad meeneem en daar wikkel ik hem direct in als we uit het water komen..
    Hier zijn de douches vrij koud en de baby's hoeven dus niet van te voren te douchen en doe het om die reden daarna ook niet.
    Ik neem trouwens de maxicosi mee naar de kleedkamer zodat mijn zoontje daarin kan zitten als ik me omkleed. Veel plezier.

Share This Page