Ongerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mukkie11, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Even een vraagje:

Wij hebben twee katten. Een van de katten komt vaker op het balkon waar soms ook andere katten van buiten zitten. (voor de goede orde: wij wonen in z-europa en daar zijn straatkatjes). Hij komt niet in de aarde waar andere katten komen...Onze katten hebben hun eigen kattenbak die schoongemaakt wordt door mijn man!

Nu zat onze kater ineens beneden op straat waar ook wat aarde ligt bij de andere katten! Ik heb hem daar weggehaald en hij heeft me licht gekrabd...meteen schoongemaakt met water en alcohol maar nu ben ik toch heel erg bang dat ik iets heb opgelopen!

Voor zover ik weet kan je toxoplasmose alleen oplopen via uitwerpselen van een besmet diertje en dan als het op de een of andere manier in je mond terechtkomt...Klopt dat? of moet ik nu wel bang zijn dat onze kat ofwel besmet is ofwel mij besmet heeft via de krab?

Ik laat om de 6 weken mijn bloed controleren en heb de ziekte nooit gehad (ben opgegroeid met katten zelfs!) en heb ook nu geen antistoffen...ben wel een klein beetje ongerust nu!

alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Geen zorgen van een krab van je kat kan je geen toxoplasmose krijgen. Enkel van de uitwerpselen van een kat

Imke

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    :) Dank voor het antwoord! ben meteen gerust! Ga ik weer door met genieten van de zwangerschap:D

Deel Deze Pagina