helemaal niks te zien op echo...

Discussie in 'Miskraam' gestart door magny, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. magny

magny Lid

9 mei 2007
    8
    0
    0
    maastricht
    Hallo allemaal,

hier dan mijn verhaal.
    Vorige week op koninginnedag bllek ik 1 week overtijd te zijn met mijn menstruatie.
    Ik wilde perse een test doen en die hebben we dan ook gedaan met als resultaat "ZWANGER". het geluk kon niet op, ons eerste kindje.

De dag erna ben ik naar de huisarts gegaan met plasje en wat bleek "niet zwanger" tot 2x aan toe bij de huisarts negatief getest terwijl we thuis 3x positief getest hadden.

De huisrats adviseerde om het plasje naar het ziekenhuis te brengen en daar bleek "wel zwanger"wij heel blij totdat ik maandag middag ineens niet kon plassen, ik moest persen en er kwam uiteindelijk toch een klein plasje, ik veegde af en er zat bruin bloed op het toiletpapier.

Gisteren was er nog steeds bruin bloed maar iets minder dan de dag ervoor.
    Verloskundige gebeld en die vertelde dat er niks aan de hand was zolang het maar niet roze van kleur was.
    Vanmorgen weer bloed, licht van kleur en enkele druppels vielen in de wc pot, was duidelijk te zien.
    Ik heb de veloskundige gebeld en die heeft een spoedecho voor me geregeld.
    Kom ik daar bij de gynacologe voor een inwendige echo is er niks te zien, geen vruchtzaktje, helemaal niks.
    de arts vermoede een buiterbaarmoederlijke zwangerschap, toen moest ik bloed prikken voor hcg te bepalen, 1 uur ijsberen in het ziekenhuis voor dat de test klaar was, hcg 127, te laag vertelde de arts maar gelukkig geen buiterbaarmoederlijke zwangerschap.

Ik was wel zwanger zei ze maar er is niks te zien.
    ze dacht dat het een vroege miskraam zou worden of dat ik niet 7 weken zwanger was maar een week of 4.
    Wat nu te doen vroeg ik, ik vertelde over mijn klachten, moe zijn, dikke buik, andere ontlasting, dikkere gevoeligere borsten enz..
    Ik vertelde dat ik toch wel het gevoel had dat ik echt zwanger was,,,, ja zei ze "je bent inderdaad ook zwanger maar er is niks te zien...
    Hoe kan iemand nu zeggen dat ik zwanger ben, ik een miskraam ga krijgen of dat ik in een te vroeg stadium zit voor een echo?
    Ze vertelde me dat ik er toch echt rekening mee moest houden dat het een miskraam werd.
    Wat ik zo raar vind, ze laat me vrijdag terugkomen om weer bloed te prikken en dinsdag een 2e echo te laten maken.
    Als ze er toch zeker van is dat het een miskraam word dan laat ze me toch niet terugkomen maar eerst 2 weken afwachten, of zie ik dat verkeerd?
    Maar goed, mijn bloedverlies is nu weer weg.
    Ook vertelde de veloskundige dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat het vrij normaal is dat er een innestelingsbloeding aan de gang is in mijn lichaam.
    De arts in het ziekenhuis sprak het erntig tegen, een innestelingsbloeding is een bloeding waar je niet weet waar het vandaan komt, verder niks anders volgens haar.

Ik ben nu helemaal de weg kwijt, wie heeft ook ongeveer dezelfde ervaringen als mij gehad en kan mij advies geven want ik trek het niet meer.

groetjes magny

2. mivida

mivida Lid

7 mei 2007
    38
    0
    0
    Dordrecht
    Jeetje wat een verhaal, je wordt van de ene kant naar de andere kant gesllingerd.... en dan die onzekerheid erbij!

Ik kan je echt geen advies geven en ik hoop dat een ander dat wel kan doen!

Enige wat ik kan zeggen is, heeeeeel veel sterkte en succes..... ik hoop echt voor jou en je partner dat alles uiteindelijk goed komt...

Hou moed!

Groetjes Naat xxx

3. plonky

plonky Lid

17 apr 2007
    94
    0
    0
    Hengelo
    Hoi Magny
    Ik herken deels van je verhaal ik was ook zwanger
    en kreeg een bloeding en na een inwendige echo was er ook niet veel te zien. en idd ik was nog niet zo lang zwanger dat ik dacht of ik kreeg een miskraam met het laatste moest ik wel rekening houden .Ik moest een week wachten om te kijken of er iets was, helaas was dit niet het geval ik had dus een miskraam. daarna moest ik bloed laten prikken om te kijken of de hcg gedaald was. dat was gisteren 50 en nu moet ik vrijdag weer bloed laten prikken om te kijken of het verdwenen is. Dus het is niet zo vreemd.

Misschien wil je het niet weten en ik wil je niet nog meer zorgen geven.
    Ik hoop heel erg voor je dat alles goed is ik wens je heel veel sterkte en succes!
    Probeer(is heel moeilijk) niet te stressen want dat is helemaal niet goed voor de rest kan ik je niet adviseren ik weet hoe het voelt zwaar k*t

Ik denk aan je knuf. plonky

4. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Beste Magny, het enige wat ik weet is dat ze voor de zekerheid nog eens checken omdat er een kleine kans bestaat dat het inderdaad te klein was om te worden waargenomen bij een echo. Maar meestal vertellen ze je toch echt rekening te houden met een miskraam.
    Ik duim voor je.

5. Niet meer actief

Hoi meid, nou ik heb dus in juli een mk gehad met 5,5 week... ik ben in behandeling bij een fertiliteiten kliniek (nu nietm eer want ben zwanger) maar goed ik was op 12 september vorig jaar bij haar en kreeg toen ook een echo... ik zag er geen moer op hoor.... zegt ze doodleuk, nou meid je moet klussen (ok gaan we dat maar doen niet waar) 29 september test ik al positief...... hoe vaag kan dat zijn... 18 oktober echo gehad... was k al 7 weken zwanger... dus ja het kan zijn dat je er niets op ziet nog... en dat er dus wel gewoon leven is, maar je moet helaas daar even geduld mee hebben.. het kan echt een innestelingsbloeding zijn geweest, maar het kan natuurlijk ook doorzetten en een mk alsnog worden. Maar je moet altijd hoop blijven houden... en ja sommige verpleegsters zijn niet zo snugger met antwoorden hoor..... weten waarschijnlijk ook niet hoe het is om een mk te krijgen eventueel.... dus daar moet je je al helemaal niets van aantrekken!

meid ik wens je succes hoor...

LiefsBrigitte

6. magny

magny Lid

9 mei 2007
    8
    0
    0
    maastricht
    Hi allemaal,

We zitten dus eigelijk allemaal in hetzelfde schuitje, wat is een vrouw op sommige momenten toch ingewikkeld.
    Vannacht heb dus liggen piekeren in bed en ik kom tot de conclusie dat ik eigelijk pas 4.5 of 5 weken ben... "heb ik me dan zo erg vergist met mijn laatste menstruatie?" en zou er daarom niks te zien zijn geweest?
    de bloedingkjes zijn nu bijna helemaal verdwenen wat ik dus nu helemaal niet meer begrijp.
    vertellen ze me ook doodleuk in het ziekenhuis dat het misschien een meerling is en dat er 1 vruchtje is afgestorven en vandaar die bloedingkjes.
    Er was toch helemaal niks te zien op die echo, geen vruchtzakje, niks! maar ik was toch zwanger,,, snap er nog niks van.
    Ik ga maar afwachten tot dinsdag, al zakt me de moed in de schoenen als ik denk dat ik tot dinsdag half 5 moet wachten.

brigitte? ben jij gaan klussen nadat ze je verteld hebben dat je een miskraam had gehad.
    En heb je dan niet gemerkt dat je een miskraam hebt gtehad, bedoel dan bloedverlies, buikpijn enz..
    of is je zwangerschap van je miskraam, dat het toch geen miskraam was maar een normale zwangerschap en dat pas later duidelijk werd?
    Misschien raar dat ik al die vragen stel maar ik ben zo benieuwd.

Vandaag maar vol goede moed aan het werk en ik neem me voor,.,, niet om de 5 minuten naar het toilet te gaan :(

7. Niet meer actief

Vind het eerste stukje overigens errug raar door te zeggen dat het een meerling wellicht was... zijn ze helderziend ofzo!! Maar goed..

Ik denk dat je het verkeerd gelezen heb.. of ik heb het weer lekker vaag erneer gezet kan ook natuurlijk :D Maar het is namelijk zo dat ik bij een fertiliteiten arts liep... dat is voor vruchtbaarheidsbehandelingen dus.. elke maand echo's etc etc.. ik wist dus precies wanneer ik het MOEST doen om enige kans te maken op een kindje... en ik heb toen in juli een mk gehad (8 juli om precies te zijn) en ik had zoiets van kan wel blijven treuren maar daarmee krijg ik geen kindje, en ben dus diezelfde week nog naar de arts weer gegaan en weer begonnen met een hormonen kuur.. en op 12 september heb ik toen een echo gehad... kon je dus helemaal niets op zien... was wel dik slijmvlies maar verder niets.. de arts zei dus van nou meid je kan gaan klussen want het ziet er goed uit nu. Ok.. zo gezegd zo gedaan.. maar op 29 september (2.5 week later dus) werd ik wakker door een droom dat ik een positieve test had... en ging dus ook eigenwijs testen.. en jawle hoor zo zwanger als maar kan! Hmzz op 18 oktober echo gehad bij diezelfde arts let op dat is dus circa 5 weken later he... (blijk ik al 7 weken zwanger te zijn! ) HOE IS HET MOGELIJK! dan had dearts dus op 12 september al iets moeten zien ongeveer toch, maar dat kan hij niet omdat je zo en zo de eerste 2 weken kado krijgt zeg maar met je zwangerschap... Dus ik was toen in werkelijkheid pas 5 weken! Maar je zag al wel iets natuurlijk...

Ik wil hier dus mee zeggen.. als jij dus circa 4.5 week over tijd zou moeten zijn zeg maar... dan ben je dus in werkelijkheid pas 2.5 week zwanger.. dan is het dus ook nog helemaal niets althans op de echo is niets te zien... dus wellicht is het echt een innestelingsbloeding geweest en a.s. dinsdag is er misschien ook weinig te zien... maar laat je niet gek maken door die rare opmerkingen hoor door de artsen/verpleegsters en als je er niet van gediend bent gewoon wat van zeggen het gaat wel om een kindje en niet om een tweeling, miskraam of dood vruchtje weet ikveel wat ze allemaal gezegd hebben.. het is een kindje!

En ze staan daar af e ntoe niet echt bij stil meid... de botte lomperikken ook af en toe. Maar wellicht gaat het wel fout, maar je moet nu echt van het positieve uitgaan hoor, en helemaal als je zelf al aangeeft dat het pas 4.5 week ongeveer kan zijn toch... meid ik hou je in de gaten en hoop iets van je te horen zodra je meer weet.

Liefs Brigitte

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik had vorige week donderdag een positieve zwangerschap. Ook ik had op dat moment bruinig bloedverlies. Ik mocht s'ochtends tussendoor komen voor echo en ook daar was helaas niets te zien in de baarmoeder. Toen mijn bloed laten prikken en mijn hcg was 511. Ik was dus wel zwanger maar waarschijnlijk buiten de baarmoeder. Zaterdag moest ik weer terug weer echo + bloedprikken en toen was mijn hsc ligt gestegen naar 550. Maandag weer echo + bloedprikken en mijn hcg is gedaald naar 480. Ik heb dus waarschijnlijk zwangerschap buiten de baarmoeder die langzaam vanzelf aan het afbreken is. A.s. maandag moet ik weer bloedprikken ben benieuwd of het hcg uit mijn lichaam is.

1 ding heb ik geleerd. Als je een positieve zwangerschapstest hebt mag je best blij zijn maar wacht even rustig af totdat je een goede echo hebt gehad. We willen er allemaal niet aan denken maar 1 op de 10 keer gaat het helaas mis hoe verdrietig dat ook is.

groetjes vruchtje

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Toen ik de eerste echo kreeg omdat ik niet wist hoelang ik zwanger was kreeg ik ook te horen dat ik niet zwanger was want er was niets te zien op de echo, ik was helemaal leeg volgens de gyn... De weken erna heb ik elke week getest en elke week positief! Na 4 weken getest te hebben en nog steeds een positieve test in handen te hebben gehad had ik de vk opgebeld en gevraagd voor een echo want ik hield het niet meer van de zenuwen! Nou op moment van de 2e echo was ik toch echt 9 weken zwanger en dus bij de eerste echo was ik 5 weken zwanger!

Dus er is hoop! Mij werd ook gezegd dat ik niet zwanger was omdat mijn baarmoeder leeg was. Wees maar blij dat je niet zolang hoeft te wachten! Ik heb 4 weken in onzekerheid gezeten of ik nu wel of niet zwanger was...

Succes ermee!

10. magny

magny Lid

9 mei 2007
    8
    0
    0
    maastricht
    hier dan het vervolg van mijn verhaal.

Na de schok van gisteren heb ik vanmorgen toch maar even de verloskundige ingelicht en haar mijn verhaal verteld.

Ik heb haar verteld wat ik had meegemaakt en dat ik het uiterst vreemd vond wat ze me allemaal verteld hadden in het ziekenhuis.

Ze vond het ook een héél vreemd verhaal omdat mocht je een miskraam hebben gehad of krijgen je altijd buikkrampen krijgt en een baarmoeder met bloed hebt en aangezien er bij mij niks van bloed te zien was zou er geen miskraam kunnen zijn.
    Ook vond ze het vreemd dat ik weinig bloedverlies had en ik misschien toch in de eerste weken van de zwangerschap was en niet later zoals ikzelf had verondersteld.
    Indien ik (voorbeeld) een eierdopje vol bloed zou hebben dan moest ik me wel zorgen maken maar omdat het veel weiniger was dan zou het ook kunnen zijn dat ik een innesteling zou hebben of de eisprong en waardooi ik nog 1 keer een kleine menstruatie zou krijgen.
    Mijn hcg van 127 was in de eerste weken niet altijd zo hoog en ik zat netjes binnen de marges vond ze omdat ik misschien nog maar een paar weekjes was, misschien zelfs nog niet 1 maand zwanger.
    Ze adviseerde me om niet naar het ziekenhuis te gaan omdat ik dan misschien valse hoop zou krijgen maar ik zou afwachten tot de 21ste mei.
    21 mei moet ik voor de eerste keer bij haar komen voor een echo ed.

Nu ga ik morgen wel bloedprikken maar ben nog aan het denken over die echo in het ziekenhuis.
    Dit alles maakt me behoorlijk onzeker en misschien is er ietsie pietsie te zien op de echo.
    Heb op de verloskundige haar advies vanavond nog een test gedaan thuis en die wees wederom "zwanger"uit.
    Ze vertelde me ook dat mijn hcg na een miskraam duidelijk lager zou zijn als ze in het ziekenhuis gemeten hebben.
    Ik kan me dat niet voorstellen omdat ik denk dat het hormoon niet zomaar kan verdwijnen en net zoals wachten op een zwangerschap of miskraam ook tijd kost.

ik heb nu geen bloed meer bij het afvegen maar alleen bij de eerste druppeltjes die ik plas en dan is er niks meer te zien.
    Ik had zelf de gedachten dat ik misschien een blaasontsteking zou hebben maar dat is alleen maar gokken, morgen zal ik ook eens mijn plasje brengen voor te kijken of ik gelijk heb.

alweer word vervolgd en de spanning die loopt steeds hoger op.

groetjes magny

11. dianapols

dianapols Lid

15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Hoi Magny,
    Pff wat een verhaal!
    Ik kan je geen advies geven, maar wil je veel sterkte wensen in deze onzekere tijd.
    Liefs,
    Diana

12. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    He meis,
    Ook ik heb geen ervaring met jouw situatie, maar wil je heel veel sterkte wensen.
    Bij twijfel gewoon weer contact opnemen met de verloskundigepraktijk, daar zijn zij voor!
    Liefs bd

13. magny

magny Lid

9 mei 2007
    8
    0
    0
    maastricht
    dank jullie wel allemaal voor jullie steun, kan ik wel gebruiken nu.
    Ben zojuist weer gaan bloedprikken, ben er bang voor :(
    wat moet dat gaan geven als ik toch zwanger ben en moet bevallen.
    maar goed, het bloedverlies is voor de helft afgenomen, ik zie niet veel meer en daar ben ik héééééél blij mij.
    toch een beetje iets prositiefs bij al dat negatieve.
    Ik merk wel dat ik meer bloedverlies heb als ik veel doe. dus rusten maar denk ik.

groetjes en geniet van de wind.. brrrrrrrr

14. magny

magny Lid

9 mei 2007
    8
    0
    0
    maastricht
    hallo allemaal,

na al de negatieve dingen was er gisteren iets postiefs te melden waar ik héél blij mee was.

Nu vanmorgen heb ik dus een vroegtijdige miskraam gekregen zoals ze me in het ziekenhuis al verteld hadden, ik moest me maar voorbereiden.

Toch 7 weken zwanger en vanmorgen kwam het vruchtzakje mee met de urine.
    Ze schrijven dat je krampen en hevige buikpijn krijgt bij een miskraam die zich aankondigt, niet dus... ik had nergens last van, helemaal nergens!

ik voelde me gisteren wel behoorlijk zielig, verdrieting enz, net alsof ik een griepje moest krijgen..

jammer dat het zo is gelopen maar de natuur volgt zijn/haar eigen weg moet ik maar denken..
    we gaan naar de volgende ronde..

groetjes

15. dochter

dochter Lid

10 mei 2007
    10
    0
    0
    Ha magny,

o, wat jammer......je hebt nu wel zekerheid....maar het is toch verdrietig, ik hoop dat je het goed kunt verwerken...veel sterkte meid! Ik denk aan je!

16. plonky

plonky Lid

17 apr 2007
    94
    0
    0
    Hengelo
    Wat ontzettend jammer dat het toch mis is gegaan.
    Neem alle tijd die je nodig hebt voor de verwerking.
    Ik wens je heel veel sterkte toe.
    ik denk ook aan je.

Knuffel Plonky

17. magny

magny Lid

9 mei 2007
    8
    0
    0
    maastricht
    dag beste mensen,

ik denk niet dat ik dinsdag naar de verloskundige hoef te gaan dames.
    Vanmorgen stond ik op nadat ik ben gaan slapen met rare steekjes in mijn buik.
    Vanmorgen had ik mijn hélé onderbroek vol roze bloed, ik ga plassen en er ligt een sliertje van een centimeter of 4 wat héél donker rood gekleurd was en niet uit elkaar te trekken was.
    De krampen zijn allemaal weg en ik voel me stukken beter als gisteren.

Dus ik denk dat het een vroegtijdige miskraam is geweest.
    Wie geeft mij advies?

tis kl*te maar de wereld vergaat niet.. op naar de volgende.

groetjes magny

18. Niet meer actief

Hoi Magny, wil je geen onnodige hoop geven natuurlijk, maar bloed je nu nog steeds? Toen mijn miskraam kwam he.. .bloedde ik aan 1 stuk door namelijk. En echt met giga veel stolsels! En dat heeft zeker een goede week geduurd hoor. Het moet ook helder rood bloed zijn bij een miskraam.

Liefs brigitte

Doe het rustig aan he meid!

19. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik heb precies hetzelfde gehad als jou, geen buikkrampen en amper bloedverlies maar toch een miskraam. En iedereen altijd maar volhouden dat je krampen en rood bloedverlies moet hebben. Dat hoeft dus niet. Ik heb mezelf toen net als jou voorgehouden dat het als het in zo'n vroeg stadium mis gaat, het niet goed is geweest en dat het zo beter is. We zijn vrolijk verder gaan klussen en zie het resultaat. Ben nu 16 weken zwanger en alles gaat prima! Ik hoop voor je dat het voor jou ook zo gaat. Sterkte en succes!

20. mivida

mivida Lid

7 mei 2007
    38
    0
    0
    Dordrecht
    Heel veel sterkte meiden...
    Wat K*T is dit!

Leef met jullie mee!
    Neem de tijd om het een plekje te geven.... xx

Deel Deze Pagina