ik heb vandaag 9 mei mijn eerste echo gehad.. ik was al een beetje zenuwachtig. maar had er wel goed gevoel over. toen we daar eenmaal waren aangekomen en ik moest gaan liggen voor de echo... tjaa. toen kwam het. het bleek dat het vruchtje tot 8 weken in leven was daarna geen hartslag meer. dus na 8 weken was die al overleden. ik heb dus een missed abortion gehad, waarvan ik niks heb gemerkt gedurende mijn zwangerschap. ik heb nog steeds symptomen van zwangerschap. morgen heb ik een afspraak voor curretage dan gaan ze het weghalen. ik was zo verdrietig en van alles spookte door mijn hoofd. ik heb vandaag een hele moeilijke dag gehad. ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat me zoiets is overkomen. we waren zo blij. vooral omdat we 8 maanden bezig zijn geweest voor een kindje. is echt balen. ik voel me heel emotioneel. gelukkig heb ik goeie steun van mijn man( hij heeft het zelf natuurlijk ook moeilijk, maar houdt zich groot voor mij) familie en vrienden. niet iedereen weet het nog. Tamara
iedereen bedankt voor de goeie steun en reacties. ik weet totaal niet wat me te wachten staat morgen. ik ben zo bang. hopelijk gaat alles goed met het currateren. ik krijg een algehele verdoving en dat vind ik super eng.. het lijkt net of het een nachtmerrie is. Tamara
Kan me voorstellen dat je een nachtmerrie gevoel hebt. Dit is niet wat je verwacht als je een echo gaat laten maken. Tuurlijk weet je in je achterhoofd wel dat het kan maar je gaat toch uit van een kloppend hartje. Ik heb 1 keer een algehele verdoving gehad. Hier merk je echt niets van. Voor je het weet ben je vertrokken. Ik vond het bijkomen wel eng met allerlei slangen enzo maar dat kwam omdat ik aan mn amandelen was geopereerd. Ik had dus bloed in mn keel en slangen om dat af te voeren. Dat zul jij niet hebben. Nogmaals heel veel sterkte morgen! En vanzelfsprekend ook daarna want je verdriet zal langer blijven.
Hee, wat vervelend voor jou en je man zeg. Helaas weet ik een beetje hoe je je voelt (wij kwamen er met 9 weken achter en ben pas met 13 weken gecurreteerd). Voor die curretage hoef je je echt niet druk te maken. Ik heb daarvoor al 3 keer eerder een algehele narcose gehad en werd van de vierde keer (dus de curretage) het beste wakker. Je bent zo weg zodra ze het toedienen, de mensen op de OK zijn meestal heel lief en begripvol, en zodra je wakker bent kan je weer snel naar je kamer naar (hopelijk) je man. Ik was binnen een uur weggereden van mijn kamer en weer terug bij hem (wel omdat ik nadrukkelijk vroeg of ik weg mocht van de uitslaapkamer ). Als je nog vragen hebt stuur me een pbtje of kijk eens op het miskraamforum op de site. Misschien voelt het nog gek om daar 'bij te horen', maar ik heb er erg veel steun aan gehad.
Ik heb dit, na anderhalf jaar, afgelopen februari ook meegemaakt met 13 weken, ik ben ook gecurreteerd onder algehele narcose, ik heb me hiervoor ook gek gemaakt. Dit bleek nergens voor nodig, neem je tijd om het een plaatsje te geven. Heel veel sterkte voor jou en je man en maak je niet gek over de narcose.
ja nu ben ik iets meer gerustgesteld over morgen. ik hoop dat alles goed gaat. het is inderdaad triest allemaal. Ik heb bewust ervoor gekozen om het meteen weg te laten halen, want ik loop al ongeveer 4 weken met een levensloos vruchtje rond. ik wil dit hoofdstuk afsluiten en proberen om positief te blijven, hoewel het supermoeilijk is... maar we houden de moed erin. Tamara
mij is dat ook overkomen ook een curretage. gelukkig viel mij de curretage erg mee alleen daarna kwam pas het verdriet. heel veel sterkte morgen. liefs chantal.
vreselijk meid, heel veel strekte. ikzelf heb vorig jaar augustus een curetage gehad nadat ik kreeg te horen met 11 wk dat het hartje 2 dg eerder was gestopt. ook ik had niks in de gaten omdat ik nog alle symptomen had en had ook al een goede echo gehad. ik kreeg een algehele narcose en moet zeggen dat het me is meegevalle. ik heb van te voren ook echt afscheid genomen van de baby al klink dit misschien dom. naderhand toen ik wakker werd had ik wel een heel leeg gevoel en moest er toch wel een tijdje aan wenne dat ik echt niet meer zwanger was dit is natuurlijk ook zo omdat je geen vruchtje hebt gezien zoals bij een spontane miskraam maar ineens niet meer zwanger bent. nogmaals veel sterkte en neem de tijd om het te verwerken, dat heb je echt nodig