Verwarring en frustratie

Discussie in 'Miskraam' gestart door Shendari, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoi allemaal,

In mijn voorstel topic heb ik al het een en ander verteld.
    In het kort heb ik in juni een miskraam gehad bij 5 weken. Dit was zeer heftig en duurde al met al een week. Daarna 2 weken nergens meer last van gehad.

Maar, nu sinds een week, voel ik me heel erg zwanger. Constant menstruatie krampen (die soms ook doortrekken schuin omhoog naar m'n lies) en een andere keer zijn het gewone kleine prikjes. Ook heb ik zeer gevoelige tepels e.d. Ook blijft mijn menstruatie al 2 dagen uit.

Ik heb gelezen dat het 6-8 weken kan duren voordat je menstruatie weer op gang komt, ivm het HCG wat lang in je lichaam kan blijven zitten.

Dit wetende maakt het me dus ontzettend zeker. Zijn deze zwangerschapsklachten omdat er nog hcg in mijn lichaam zit, of ben ik tóch opnieuw zwanger? Ik denk dat testen vrij zinloos zal zijn, aangezien het dus een foute indicatie kan geven.

Wat moet ik nu doen? Waarschijnlijk gewoon afwachten en kijken wat er gebeurd, maar deze onzekerheid vind ik op z'n zachtst gezegd niet erg prettig.

Ik had het best vorige week kunnen testen, om te kijken of het hcg al uit m'n lichaam was, maar ik ging er niet van uit dat ik weer zo snel zwanger zou zijn. Nu heb ik deze zekerheid dus niet...

Herkennen jullie dit? En wat hebben jullie toen gedaan?

Bedankt voor het het lezen :)

Groetjes,
    Eline.

2. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na mijn mk vorig jaar april had ik een vrij prijnlijke eisprong...ook hele erge menstruatie-achtige klachten maar toen ik pas zo'n 2 wkn daarna ongesteld werd (6 wkn na mk), wist ik dat het van de eisprong geweest moest zijn.
    Ik hoop voor jou dat het wel zwangerschapskwaaltjes zijn, want dat kan natuurlijk wel!

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Dank je voor je reactie!
    Een eisprong, daar had ik niet bij stil gestaan... Dat kan natuurlijk ook inderdaad. Alleen heb ik dit nooit eerder gevoeld/gemerkt. Maar na een MK zou het misschien wel kunnen (had ook nog nooit zo'n erge 'menstruatie' gehad)

Hoe lang had je daar last van? Een paar dagen?

Groetjes,
    Eline.

4. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik ben meteen na mijn miskraam gaan testen om te zien of ze lichter werden, en dat heeft zeker wel drie weken geduurd voordat er helemaal niets mee verscheen.

Miss dat je kan testen om te kijken of ze wel lichter worden, gewoon voor je eigen gevoel.
    Maar het kan idd ook je eisprong zijn.

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Bedankt voor je antwoord! :)

Het kan dus eigenlijk vanalles zijn...
    Frustrerend hoor. Maar goed, ik neem iniedergeval het zekere voor het onzekere en laat voorlopig de kattenbak verschonen aan mijn vriend over.
    Ik ben nu 'officieel' 3 dagen over tijd, en het blijft maar aanvoelen alsof het er elk moment aan zit te komen. Elke keer weer spannend als ik naar het toilet ga.... ;)

6. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er toen een paar dagen last van gehad...dacht iedere keer van nu moet ik wel ongesteld zijn geworden (zwanger kon toen niet, vriend was in buitenland;)) maar niks hoor en uiteindelijk pas 2 wkn later ongesteld...

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ah ja, dan word dat vrij lastig inderdaad :D
    Heb er nu toch al bijna 1,5 week last van...
    Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

8. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Zojuist 2 testen gekocht. Alleen ben ik vlak voordat ik weg ging naar het toilet geweest ;) Dus, even wachten maar weer...

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Nou, de test is gedaan, en er is geen streepje te bekennen. Ook niet heel licht. Nu snap ik er ook niks meer van......
    Betekent dus wel dat ik 'schoon' ben na mijn MK, maar waarom ben ik dan 'overtijd' en heb ik al 1,5 week lang menstruatie krampen en pijnlijke borsten? Een eisprong duurt toch niet zo lang?

10. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    hey hey je zou zwanger kunnen zijn of ei sprong inderdaad ik was na mijn miskraam in begin okt in nov alwer zwanger dus zou kunnen

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hmm. Ik zal morgenochtend even de verloskundige bellen.
    Misschien dat ze me wat raad kan geven, want ik snap het nu niet echt meer. Ik begrijp dat je menstruatie in de war kan zijn na een MK, maar ik begrijp gewoon de zwangersschaps klachten die ik daarbij heb niet.

Maar als ik zwanger ben, dan zou de test dat toch moeten aangeven? Overigens heb ik gewoon 1 van de Etos huismerk gebruikt, maar lijkt me niet dat er iets mis mee is (het streepje dat de test gewerkt heeft is zichtbaar)

Groetjes,
    Eline.

12. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Shendari,

Ik heb hetzelfde gehad als jij hoor, ook heel duidelijke zwangerschapssymptomen, terwijl ik echt niet zwanger was. Toen heb ik eens wat rondgezocht op internet, en er zijn dus meerdere dames die daar last van hebben gehad. Blijkbaar komt het regelmatig voor dat je na een miskraam in de eerstvolgende cyclus (of meerdere cyclussen) zwangerschapsverschijnselen kunt krijgen zonder zwanger te zijn. Ook al is al het HCG al lang daarvoor uit je lijf verdwenen. Heel erg naar en vervelend, en je wordt er onzeker van en toch ook steeds weer hoopvol.

Ik heb hier al eens een topic gestart hierover, en toen bleek iemand anders er ook al eens over geschreven te hebben hier. Dus eventjes zoeken en dan zul je het wel kunnen vinden.

Sterkte en succes meid, hopelijk is je lijf nu gauw weer 'normaal'. Bij mij duurde het maarliefst 2,5 maanden tot ik mijn eerste menstruatie weer had. En het lijkt nu ook geen vreemde signalen meer af te geven. Al heb ik wel voor het eerst in mijn leven een ovulatiebloeding gehad. Nog nooit eerder meegemaakt voor de miskramen :(

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Dankje voor je lieve antwoord!
    Heb geen andere topic hier over kunnen vinden, mijn excuses.

Ik heb a.s vrijdag in iedergeval een echo, dus dan krijg ik een beetje zekerheid (hoop ik) over wat er aan de hand is.

Groetjes,
    Eline.

14. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Veel succes bij je echo en hoop voor je op wat duidelijkheid!

15. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Meis, er is vanalles mogelijk en geloof me ik heb met mijn 4 miskramen ook het hele net afgestruind, maar je maakt jezelf er helemaal gek mee. Mijn advies; bel met je verloskundige of met een verloskundige, waar je in de toekomst naar toe zou willen.

Heb je met een echo na laten kijken of je schoon bent? Zo te lezen denk ik van niet. Altijd doen! Er kan iets achter blijven wat een andere zwangerschap in de weg kan zitten. Wij hebben het bij de 2e en 3e miskraam ook niet na laten kijken en daar hebben we achteraf veel spijt van.

Iedereen heeft een andere ervaring en een ander verhaal, waar het antwoord dat ze geven op gebaseerd is. Hou daar rekening mee. Ik heb zelf ook een miskraam gehad bij 5, 6, 6 en 7 weken en alle keren was het HCG zo verdwenen omdat ik nog maar heel kort zwanger was. Mijn cyclus had er verder ook niet onder geleden. Iemand die een miskraam krijgt bij 10 weken zal er langer over doen om de hcg te verliezen.

Praat met een expert zoals een verloskundige, zij kunnen je antwoord geven op je vragen op basis van jouw verhaal.

Ben je niet tevreden over het antwoord, bel dan een ander voor een second opinion. Maar de verhalen of antwoorden die op een forum gegeven worden (mijn ervaring) zijn te persoonsgebonden, dat ze tot verwarring kunnen leiden of voor een onterechte teleurstelling of onterechte opluchting kunnen zorgen.

Ik wens jullie heel veel succes met het zwanger worden, zoals je ziet kan het ook na 4 miskramen goed komen (zie mijn banner). Ik hoop dat je snel hetzelfde mag zeggen :D

Dikke knuffel!

16. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Bedankt voor de reacties! :)

Gefeliciteerd ZoGraag! :D

Je hebt ook wel gelijk, dat het niet altijd handig is om het internet af te struinen. Iedereen is anders natuurlijk.

Sinds gisterochtend verloor ik wat rozig slijm en vanochtend is m'n menstruatie op gang gekomen. De verloskundige gebeld, en ze wilt graag de afspraak voor een inwendige echo eind deze middag laten staan, omdat ze de buikpijn/krampen niet goed kan plaatsen. Ik zie er als een berg tegenop, en dan menstrueer ik ook nog eens uitgerekend vandaag! Bah bah...

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hoelaat moet je daar zijn?
    Succes meid!

18. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Thanks! :)
    Ik heb de afspraak om 16.50 staan.
    Zo even een douche nemen en het langst mogelijke shirt die ik kan vinden aan trekken :D Het blijft gênant, maar misschien voel ik me daar wat beter bij..

Deel Deze Pagina