help! is dit een zogenaamd sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pink150, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Mijn dochtertje is vandaag 9 weken en 1 dag, en sinds zondag is het niet meer echt de leukste thuis zeg maar!
    Dat betekent dat er ineens erg veel gehuild word, bijna ontroostbaar, er wil constant gegeten worden, soms word er veel gegeten, soms bijna niets!
    ALs ze aan het huilen/krijsen is dan strekt ze haarzelf helemaal, en op de commode word het net een "brug" zo strekt ze haarzelf dan!

Volgens mijn man en mij lijkt het dus op krampen, dit heeft ze alleen de eerste 2 dagen gehad na haar geboorte en daarna dus niets meer!
    Ze zat eerst op 6 flesjes per dag en 1 in de nacht (helaas nog)
    alle van 120cc/4 Ze weegt iets meer als 5 kg!

Ik hoop echt dat iemand er herkenning in ziet, want wij weten niet zo goed wat we moeten doen, ipv toch zoveel mogelijk troosten,vasthouden,en veel wandelen met de wagen
    xx

2. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu 5 weken geweest en heeft er nu ook last van volgens mij. Hebben hier het boek Oei ik groei op aanrade van onze kraamhulp gekocht en daarin staat wanneer ze weer een sprongetje hebben en ze hebben van de zevende week tot de negende week zo'n sprongetje, alleen ons meisje is twee weken te laat geboren en ze gaan met zo'n sprong uit van de uitgerekende datum en ze zou dus eigenlijk zeven weken moeten zijn en kan er dus nu al last van hebben.

Wat jij beschrijft klopt met hoe ons meisje is en het enige wat je kan doen als ze huilt (en meestal sappelen ze dan ook op hun handjes) aanleggen en laten drinken en er gewoon voor je baby er zijn. Het wandelen helpt ook goed, deed ik gistermiddag ook. Worden ze vaak ook rustig van. Ja meer kan je er niet aandoen. Hier moeten ze even doorheen, maar misschien ook een idee voor jou om dat boek aan te schaffen. Het is wel 30 euro, maar er staan hele handige en bruikbare tips in en kan je zien wanneer ze weer een sprongetje meemaken en je kan je ook aanmelden op hun site, dan krijg je een mailtje wanneer er weer een sprongetje gaat komen ben je vast voorbereid.

Succes!

3. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft het al een paar nachten achter elkaar dat ze dan 's nachts wakker word en dat het dan echt even 1 tot 2 uur duurt voordat ze weer slaapt en gisteren had ze het ook overdag. Ze noemen dat de 3 H's huiligerheid-humeurigheid-hangerigheid en dat heeft idd. te maken met zo'n sprongetje.

Vanacht duurde het ook weer 2 uur voordat ze weer sliep en straks kwam ze om 7 uur en heb haar gevoed en ze ligt nu te slapen en maak haar rond 10 uur weer wakker voor de volgende voeding. Ga zo wat in het huishouden doen en hopelijk gaat het vandaag beter.

Trouwens die humeurigheid gaat bij ons meisje niet op, want als ze ons ziet dan lacht ze en vanmorgen lachte ze ook tegen haar knuffel in haar bedje.

Weet wel zo'n sprongetje duurd even, maar ja het kost ook veel energie voor zo'n kleintje om groter te worden. Ze weten gewoon dan even niet meer wat ze moeten doen en het enige wat ze willen is bij je zijn en als je er voor ze bent en voed en troost dat is het beste wat je kan doen.

4. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot nu toe komt ze om de 3 uur....

eerst om 7 uur toen om 10 uur en ze heeft om 13 uur weer gehad. Ze krijgt dan weer om 16 uur (en dan 19 en 22 uur en dan kijken wanneer ze vanacht gaat komen). Zo te merken heeft ze vandaag geen last van het sprongetje. Net ging ik even kijken, was even wat aan het mopperen en kreunen, maar het duurde maar even en ze lag alweer te lachen tegen het beertje in haar bed. Als het vandaag zo gaat dat ze steeds om de 3 uur komt zoals ze deed dan gaat het hopelijk vanacht goed.

5. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    gisteravond wilde ze niet slapen en duurde het van 22 uur tot half 1 totdat ze sliep, maar daarna kwam ze pas om 6 uur. heb haar toen voeding gegeven en om 9 uur en toen kwam ze om 11 uur en nou wil ze volgens mij weer. ze ligt in bed te jammeren, ga wel even kijken. denk dat ze toch nog wat last heeft van zo'n sprongetje. morgen dan naar het con. bureau en zal het daar eens vragen.

6. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    gisteravond sliep ze om kwart voor 11 en ze liet zich pas rond kwart over 4 weer horen! man lief werd wakker iets daarvoor en had zoiets hé ik heb haar nog niet gehoord en net op dat moment begon ze net even geluidjes te maken, maar volgens mijn lichaam had ze eerder moeten komen, want ik had een zoogcompres helemaal doorweekt en een natte bh en een nat shirt hahahaha. ze lag toen om 5 uur er weer in, maar sliep pas om 6 uur nadat ze nog een keer gedronken had. ze had namelijk maar van een borst gedronken en moest die andere dus kolven. we zaten er al aan te denken dat het misschien komt doordat ze nu voor het eerst een grotere luier omheeft 's nachts. we hadden tot nu toe nog nummer 1 voor 's nachts en die kon eigenlijk niet meer. we zullen zien wat ze aankomende nacht doet.

Deel Deze Pagina