Hoi meiden, al drie weken lang slaapt mijn zoontje 's nachts niet meer door. Hij word een keer of drie wakker, schreeuwt en krijst net zo lang tot we hem komen halen. Ik moet dan wel met hem naar beneden, laten huilen gaat niet want mijn man is heel de dag op de weg voor zijn werk en moet dus kunnen slapen. Hij krijgt geen tandjes of kiezen, ook geen oorpijn, geen honger.. Ik weet het niet meer, werk zelf ook en ben helemaal kapot! Wat kan er toch zijn? Meestal slaapt hij 1 nacht goed door in de week maar waarom dan wel?
Hoi meid, Wat ontzettend vervelend voor je. Hoe ligt je zoontje in bed? Misschien krijgt hij het koud en wordt hij daardoor wakker? Ik hoop dat je snel uitvind wat het is. Sterkte.
Als hij geen pijn heeft of het inderdaad niet koud is, ben ik bang dat hij juist doordat jij hem elke keer meeneemt naar beneden daaraan gewend is en dus net zo lang schreeuwt tot hij mee mag naar beneden....Ik zou zeggen, koop oordopjes voor je man en als je zoontje wakker wordt, ga er naartoe, maak geen licht, troost hem en ga weer weg. En zo doorgaan tot hij weer gaat slapen, maar dus zonder hem uit bed te halen en zonder gezellig te doen. Dat zal de eerste keer wel eventjes duren maar ik ben bang dat het de enige manier is om die cirkel te doorbreken. Sterkte!
Dit was bij ons ook het geval. Ook steeds naar beneden etc. En er was eigenlijk helemaal niks aan de hand... Het was zelfs zo erg dat ik eerst D naar beneden haalde, die zet ik op de bank vervolgens haalde ik J op. J zette ik op de bank en bracht gelijk D weer naar bed om vervolgens J ook weer op te halen. Al met al nog geen minuut zijn ze beneden maar ze sliepen daarna wel weer. Nu moet ik wel zeggen dat mijn mannetjes toen 1.5 jaar waren dus iets ouder dan het het kindje van TS. Maar het is gewenning van hun.
Mijn dochtertje is al maanden zo'n nachtspookje! Het enige wat bij haar helpt is dat ik haar bij me neem (in het donker) op de stoel in haar kamertje zodat ze op mijn schoot weer in slaap valt. Als ik geluk heb is dit maar 1x per nacht, maar vaker komt het 3x voor en soms wel meer. Vannacht is ze voor het eerst sinds tijden weer eens lief voor mama geweest en heeft ze doorgeslapen tot 7 uur, maar hier zijn we dus ook al heel lang in de weer 's nachts. Ik zeg maar steeds tegen mezelf dat het erbij hoort en sinds ik me eraan heb 'overgeven' kan ik er een stuk beter tegen! Tuurlijk, iedere morgen als m'n zoontje rond half 7 dan weer wakker is, doet het vreslijk pijn om m'n bed uit te moeten komen, maar het hoort er nou eenmaal bij... Verder geen tips voor je helaas, alleen maar de herkenning. Ik hoop dat je gauw je nachtrust weer terug hebt hoor, sterkte!
Ben het hier helemaal mee eens. Bij ons was de enige manier een flesje.. Maar die had ze eigenlijk helemaal niet nodig. Dus ben ik gestopt met het flesje.. De eerste nacht was drama.. De nacht erna wat minder en daarna ging het super. We moesten er alleen misschien 1-2 keer uit voor een speentje.. Nu proberen we dat ook af te leren. (vaak ligt het speentje gewoon naast haar Dus ik denk idd echt gewenning! Ik zou het echt proberen meis! Succes.
Bedankt voor alle reacties! Misschien is het idd wel te koud 's nachts zou daar nog even naar kijken! Laten huilen vind ik zo moeilijk, hij staat dan rechtop in zijn bedje..
mss de 11 maanden sprong, was en is hier ook een hel!!! heel vaak wakker snachts, krijsen en de enige manier om rustig te worden is bij mama in bed.....ik heb er maar aan toegegeven...
Ik zou hem wel even bij je nemen, maar wel in zijn kamer blijven. Zo kan je hem wel troosten maar wordt het geen feestje . Lisa wordt meestal 1 tot 3 keer wakker per nacht, soms wat vaker, soms ook helemaal niet (en dat gebeurt steeds vaker). Ze krijgt als ze wil wat water en dan even knuffelen en naar bed.
Ooh herkenbaar! Wij hebben vorige week 5 dagen ziekten en koorts bij hem gehad. Maar nog steeds is het vaak drama. Terwijl het de makkelijkste slaper/baby ooit was! Mijn zoontje is ook bijna 1 jaar. Misschien dan toch een fase? Als mijn zoontje huil, wachten we vaak maximaal 5 minuten. Wordt hij niet snel meer stil, dan gaan we naar hem toe. Beetje (water/sap) drinken, lamp aan, rondkijken en weer in bed. Soms nog eventjes huilen en dan weer slapen. Maar een half uur of uur later kan het weer raak zijn. Misschien dromen of iets van verlatingsangst..? Na een aantal keren, nemen wij hem bij ons in bed.
Hier ook al 2 keer zo'n periode gehad,vaak ook als er wel tandjes/kiezen in de weg zitten,dat begint bij hem al weken voordat er ook nog maar iets/heel weinig te zien is.Wij laten em even huilen(uiterlijk 5min) ga dan naar em toe en geeft em wat melk terwijl ik en tegen me aan hou.Meestal gaat ie dan weer slapen,mocht het niet lukken of hij word kort daarna weer wakker mag ie bij ons in bed,zeker als ie pijn in t mondje heeft.Hij mag dus vrij snel bij ons in bed,moet ook zeggen dat het hier niks met aanwennen te maken heeft,was ik 1st ook bang voor maar weet dat het bij hem echt periodes zijn want naar een paar weken slaapt ie altijd weer gewoon door in eigen kamer!
Wij hebben nu ook weer zo'n fase. Het kan van alles zijn: sprongetje, tandjes, hij begint nu net met loslopen, dat is natuurlijk ook heftig. Op onze babyfoon kun je 'op afstand' een muziekje aanzetten, dat helpt soms al voor hem om zelf weer in slaap te vallen. Soms even knuffelen. En als dat niet lukt, mag hij bij ons in bed slapen. Ik maak me ook niet druk over de gewenning. Ook als hij een paar keer in ons bed heeft geslapen gaat hij daarna weer net zo makkelijk in z'n eigen bed slapen, als de fase weer voorbij is.
Ik denk toch dat je man maar even pech heeft Het is voor je zoontje het beste als hij in zijn kamertje getroost word en op de langere termijn voor jullie ook. Weet je echt helemaal zeker dat hij geen oorklachten heeft? Want dan willen kindjes meestal ook niet liggen en gaan ze alleen maar staan. En anders..even bij je nemen. Wat drinken aanbieden (hier ging op die leeftijd nog best wel eens een klein flesje melk naar binnen 's nachts). Alles met een klein nachtlampje aan. Even kijken wat het beste werkt voor je zoontje, maar echt niet mee naar beneden nemen. Dat doen wij hier alleen bij hoge uitzondering (dus als hij ziek is, erg veel last heeft van kiesjes of oorontsteking oid). Dan krijgt hij van mij een zetpil en zitten we eventjes een half uurtje beneden tot het zetpilletje begint te werken en hij weer rustig is..