van 2 naar 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden,

Lisa slaapt nog 2 keer per dag. Ze jengelt bijna nooit en ik leg haar eigenlijk met een bepaald tijdstip op bed..
    Maar nu..
    Ze gaat steeds minder lang in de ochtend slapen en nu ligt ze dus op bed voor haar middag slaap maar ze is al een kwartier aan het kwebbelen.. Ze oogde ook totaal niet moe..

Gaat ze nu over naar 1 slaapje? Moet ik gewoon wachten met haar op bed doen in de ochtend tot ze het zelf aangeeft?

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Toen dat hier gebeurde, ben ik mn zoontje 1x per dag op bed gaan leggen, rond half 12. En dat ging goed. Echt veel later ging het toen nog niet, omdat hij tegen half 12 wel echt uitgeteld was.

Inmiddels kan ie goed tot 1 uur of half 2 opblijven, maar meestal ligt ie nog steeds rond 12 uur al op bed.

Dus als ik jou was zou ik gewoon proberen haar 's ochtends niet op bed te leggen en te kijken hoe ze reageert. Is ze bijvoorbeeld rond 11 uur echt uitgeteld, dan leg je haar om 11 uur al op bed. Maar houdt ze het langer vol, dan gaat ze gewoon wat later pas slapen. Na een paar dagen uitproberen weet je precies wat je het beste kunt doen!

3. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja zo deed ik het ook het ochtend slaapje verschuiven naar 11 uur half 12. En toen naar 12 uur. 's middags ging hij dan niet meer naar bed.

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Gewoon proberen! Het lijkt erop dat je kindje er aan toe is!

5. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    hey sanjor,

onze meid is ook naar 1 slaapje aan het gaan. ze bleef ook steeds wakker terwijl ik haar op bed legde. ze zat gewoon een uurtje zoet in haar bedje te spelen. normaal was het 8.00 wakker 10.30 naar bed tot 11.30 en dan van 15.30 tot 16.30 slapen. en dan ging ze om 19.30-20.00 naar bed voor de grote slaap.
    nu is het ongeveer (nog een beetje zoekende ook)
    8.00 wakker 11.00 naar bed tot 13.00 (als ze nu gaat slapen slaapt ze ook langer) en dan om 7.00 voor haar grote slaap.

succes met het vinden van een nieuw ritme

Deel Deze Pagina