dat spreekt mij wel aan. iemand ervaring mee en zitten ze ookin de achterhoek? ik kan weinig adressen vinden...
Bed bij thuisbevalling - Yunio kraamzorg. Wij hebben kraamzorg bij sensire(Yunio) Schijnbaar doen hun ook aan natuurlijke kraamzorg Of het wat is kan ik je niet vertellen want de andere 2 had ik bij een ander de kraamzorg
Ik ben ook heel erg benieuwd. Kan me er niets bij voorstellen. Ken wel de stroming dat ze baby'tjes buiten in de open lucht laten slapen en zo, maar verder...???
Misschien eet de kraamverzorgster puur en alleen biologisch eten.... Ben benieuwd of iemand een antwoord heeft?!
Ik kon niet zoveel vinden op google maar dit heb ik gevonden... Bijzondere aandacht gaat uit naar opvoeding van de tast- en warmtezin van het kind. Andere belangrijke peilers voor een gezond kraambed zijn leefwijze, voeding, afwisseling tussen rust en inspanning en kleding en omhulling. Bij gezondheidsproblemen wordt zoveel mogelijk het gezonde deel ondersteund om het evenwicht te herstellen.
hihi, nee natuurlijke kraamzorg gaat vanuit de antroposofische stroming. dat wil zeggen dat moeder en kind anders benaderd worden. voorbeeld, je bent uitgescheurd en wiltwat tegen de pijn doen, een natuurlijke kraamverzorgster kijkt wat er op een natuurlijke, niet chemische manier mogelijk is. of darmkrampjes, je leert hoe je kamillecompressen kunt maken, ipv zoeken naar medicijnen. Dit is ook hoe ik in het leven sta, begrijp me nietverkeerd, ik heb weinig tegen maar ook weinig met medicatie, ikvind dat daar veel te snel naar word gegrepen. als er geen andere opties zijn, prima. maar zolang er keuze is, doe ik het liever anders. ik heb in mijn jeugd heel veel blaasontsteking gehad, iedere keer weer aan de antibiotica. totdat ik naar alternatieven ging zoeken. sindsdien nauwelijks meer last van! mocht ik er wel last van krijgen, heb ik een natuurlijk middel, met 2 dagen ben ik er dan ook vanaf. het communiceert voor mij beter met een natuurlijke kraamzorg. jullie mogen ervan vinden wat je wilt, maar ik vind dat iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt!
Ah op die manier! Ik zat mij al af te vragen wat ermee bedoelt werd. Ik vond het al zo raar, de gedachte dat er een kunstmatige verloskundige aan mijn bed stond te robotten. Haha.
Klinkt niet heel onlogisch. Ik heb ook kamillethee gebruikt bij mijn hechtingen na het knippen. Doe ik als eerste bij een ontsteking, en wat betreft darmkrampjes, ik wou venkelthee aan dochterlief geven maar dat mocht niet vanwege de bloedverdunnende werking, nah ja dan maar rooibos. Eens even gaan rondneuzen hoe dat hier in Limburg zit en wat het precies inhoud. Ik ben ook van mening dat als het niet te ernstig is en het kan op natuurlijke wijze dat het dan ook beter is, tenzij het niet anders kan gebruik ik medicatie.
Ik denk er precies zo over. Maar ik wist niet eens dat er natuurlijke kraamzorg bestond. Daar hoor je nou nooit iets over.
Denk dat de reguliere kraambureau's ook steeds meer op de deze keus inspelen hoor. Ik heb reguliere kraam gehad maar bij al mijn of baby's kwaaltjes werden toch echt eerst 'grootmoeders' tips gebruikt voordat er überhaupt met medicijnen oid begonnen wordt. Ik denk dat je gewoon bij de intake je wensen heel goed aan moet geven. Ik wilde ook een natuurlijke bevalling, dus geen medische ingrijpen en geen pijn medicatie als dit echt niet nodig was. Ik heb 2,5u geperst maar geen prik/medicijnen oid gehad. Mijn wens werd geaccepteerd (want had ik dit net gezegd had ik ws na 1,5u al een vacuüm te pakken gehad). Het is maar een tip..
ja dat weet ikwel ik werk heel veel met zwangeren en oom dus regelmatig kraamverzorgsters tegen en mijn vriendin is het ook! maar ik kom teveel dingen tegen waar ik niet achter sta. als voorbeeld bv bijvoeden met nutrilon, dat vind ik zo'n troep, ik wil alternatieven, en daar ben ik zelf verantwoordelijk voor, maar ikwil me niet steeds moeten verdedigen tegen zo'n iemand
Ik snap hem! Lijkt me prima insteek. Zou eigenlijk 'natuurlijk' (als in vanzelfsprekend) moeten zijn. Wat dat betreft is de maatschappij wel een beetje 'verpest' en TE kunstmatig geworden. Zonder E-nummers zou de halve wereld vergaan (jaja, ik weet dat ook een deel van de E-nummers 'natuurlijk' zijn)