Hello ladies, Mijn kindje van 11 weken (64cm, 7kilo) zit op het volgende (soepel gehanteerde) schema: 150+5 pepti en 2 schepjes jbpm 0600u 0930u 1300u 1630u 2000u 2330u Dit ging goed maar ik merk gewoon dat hij steeds eerder honger heeft... Hij wil steeds vroeger eten en als ik toegeef dan halen we gewoon een extra fles op een dag... Vandaag heb ik het uit weten te stellen tot 1945, maar hij was zeker al vanaf 1915 aan het zeuren, en net de laatste minuten (fles was al gemaakt maar moest nog iets indikken) was het een krijs en worstelpartij zoals ik hem nog niet eerder gezien heb, zo wild! Alleen hij heeft wel reflux dus ik ben wat huiverig met ophogen per fles.... Kan ik de flessen toch wat dichter op elkaar gaan doen en dan een extra fles geven? Er kan iig niet meer jbpm in de fles, dan heeft hij er last van. Of is het uitzingen totdat hij bijvoeding mag hebben?
Mij lijkt dat je beter kleinere flesjes kan aanbieden en dan vaker op een dag. Dus minder tijd ertussen.
Met minder dan een hele fles neemt hij geen genoegen... Zelfs soms nog wild omdat de fles op is. Ze gaan allemaal leeg
Dan gewoon meer geven, in t buitenland bestaat de 1 liter grens niet. Ik gaf sommige periodes ook meer dan 1 liter per dag, en dan sommige weken dronk ze maar 700 per dag.
Het is een flinke jongen met z'n 7 kg dus kan me voorstellen dat hij ook meer melk nodig heeft. Hier 6 kg en geef 6 flessen van 150/5 Sommige dagen 7 flessen en sommige dagen 5 flessen. Kun je niet 2/3 flessen ophogen met een schepje? En de andere flessen op 150 laten? Ik heb moeite met baby's die honger hebben en dan nog tijd rekken. Dan maar een flesje extra, hij zal het dan gewoon nodig hebben. Nog even volhouden tot hij bijvoeding mag!
Hij zou toch wel bijvoeding mogen hebben he met 4 maanden en niet nog 3 weken later pas omdat hij te vroeg gehaald is? Ik weet niet of hij niet over gaat geven of pijn heeft bij grotere flessen (ivm reflux), zou je ook maar 165water op 6 scheppen kunnen doen? Verstopping heeft hij niet met pepti. Of gewoon iets korter er tussen kan ik een paar dagen proberen... Maar dit weekend gaat hij bij oma en opa logeren dus misschien nog even wachten voordat we het schema omgooien... Aan de andere kant, het is nooit een goede tijd (volgende week crèche en die week erna vaccinaties) dus misschien gewoon vanaf morgen uitproberen
Geen idee hoe het met de reflux zit maar kan je niet afwisselen qua volume. Wij doen dat ook. Zl krijgt hier 5 flessen waarvan 2 van 180/6 en 3 van 150/5. En dan om en om. 's morgens en 's avonds drinkt ie slechter en krijgt ie dus 150 en 's middays heeft his vaak meet trek.
Hier ook een reflux kindje maar ook een hongerlapje. Wij gingen rond 12 weken naar 5x 180/6 en zij was en is nog steeds een stuk lichter dan jouw kindje. Met 7kg mag hij dat rustig hebben. Ze is nu 4 maanden en zit nog steeds op 5x 180/6. Ze krijgt overigens wel volledige forte voeding, maar nu naar 180/6 gaan vind ik helemaal niet gek hoor. Ik zou het proberen en dan zie je snel genoeg of het goed gaat met de reflux.
Helaas mag hij nu geen forte voeding ivm verdenking KMA (Ja echt, met zn grote lijfje). Wat zit er in forte dat het langer in het maagje blijft? 16nov bespreken over provocatietest (ik ben niet overtuigd van de KMA) en daarna kunnen we weer gewone melk geven hoop ik
Forte is niet voor de reflux, maar voor hongerige baby's. Er zit meer eiwit in zodat ze sneller/langer verzadigd zijn/blijven. Voor de verborgen reflux kreeg ze vanaf dat ze 4 weken oud is Omeprazol, maar daar zijn we sinds een paar weken ook mee gestopt om te kijken hoe ze het daar op zou reageren. Na 3 maanden kan het maagklepje voldoende doorontwikkeld zijn dat het beter sluit en er dus minder zuur omhoog komt en dat is bij haar dus het geval. Maar ik zou dan toch gewoon 5x 180+6 aanbieden en kijken hoe hij daar op reageert. Je zou het ook eerst met 1 schepje johannesbroodpitmeel kunnen proberen. Als hij last krijgt van de reflux kun je 2 schepjes jbpm er aan toevoegen en kijken hoe het dan gaat.
Hier een meisje van 10 weken die ook 5x 180/6 krijgt. Ze drinkt niet altijd alle flessen leeg maar op sommige momenten heeft ze gewoon behoefte aan wat meer. Ze slaapt overigens van 20.00 tot 06.30 ongeveer dus geef haar ongeveer om de 3/3.5 uur en fles omdat ze anders maar op 4 flessen uit zou komen.
Pepti voeding is ook lichter/makkelijker verteerbaar en geeft een minder vullend gevoel. Ik zou dus idd een extra flesje aanbieden maar de hoeveelheid per fles niet verhogen. Ws vervalt die fles ook ineens wel weer