Helemaal taboe...wie rookt er nog?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ninetje, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Aller eerst wil ik zeggen dat ik geen kwade bedoelingen heb met deze mail en zit ook niet te wachten op preken of dergelijk.
    Het is niet de bedoeling dat we hier ruzie of dergelijk over gaan maken...

Ik wil graag weten welke zwangere of zwanger wordende wel blijft roken?

Ik hebe en poos meegelezen bij het topic *zwanger en stoppen met roken* en hoop me daar binnenkort echt ook aan te melden...

Maar nu wil het me niet lukken om te stoppen.
    Wel ben ik van 2 pakjes naar 1 gegaan en probeer nu dat ook te halveren met oog op een zwangerschap.

met de eerste ben ik de eerste 13 weken zo goed als gestopt en daarna toch weer langzaam meer gaan roken.
    Mijn dochter is nu 9 jaar, heeft geen aandoening in de luchtwegen, is bijna nooit verkouden en is 1 van de beste uit haar groep.

In mijn moederkoek was destijds haast niet te zien dat ik gewoon gerookt had.
    Natuurlijk is dit geen vrijbriefje voor de volgende.

Ik wil ook niet egoistisch overkomen op de meiden hier die al heel lang proberen zwanger te raken...

We weten echt wel dat roken slecht is voor de gezondheid...

Ik hoop dan ook op normale reacties en geen boze graag.

Liefs Ninet

2. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Ik rook ook nog in de zwangerschap maar max 5 sigaretten op een dag.

VOOR mijn zwangerschap rookte ik met gemak anderhalve pakje per dag.

Helemaal stoppen is voor mij niet mogelijk dan raak ik zo in de stress dus dan maar minimaal roken.

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hai ninetje,

ik ben dus een van die (aanstaande) zwangere (hoop ik tenminste) die wel blijft roken straks als het zover is, puur omdat ik voor mijn gevoel straks (en ook nu al vaak) al zoveel dingen laat dat het voor mij, mijn omgeving, en al helemaal niet voor mijn hubsie, en uiteraard ook niet voor de kleine in de buik bevordelijk is als ik alleen maar loop te stressen en te sjagerijnen en te vreten....

petje af voor diegene die het wel kunnen en doen, maar ik dus niet, wel rook ik als ik zwanger ben wat minder dan normaal, en ook bij mij was beide keren totaal niet te zien dat ik gerookt had...dit weet ik omdat de vk het nog aan mij vroeg of ik helemaal niet meer had gerookt....stond ervan te kijken toen ik vertelde dat ik wel had gerookt, en ook bij de 2e dito met een ster, en net wat jij zegt, natuurlijk geen vrijbrief voor een eventuele 3e maar toch voor mij lichamelijk (stress e.d) beter wel af en toe een sigaretje dan helemaal geen.....

4. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik hoop t ook zo te kunnen minderen!

Ben al een heel end terug dus voor mezelf ook beter zo.

Eerst maar eens zwanger zien te worden en dan zien we wel weer..misschien ben ik wel zo misselijk dat ik niet eens een sigaretje wil... ;)

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben op 10 april 2004 gestopt met roken omdat mijn vriend moest stoppen ivm ziekte en ik wilde graag stoppen omdat ik toen al een hele sterke kinderwens had en wou helemaal van het roken afzijn als ik zwanger zou raken.een jaar later in april 2005 ben ik gestopt met de pil en heb nog steeds niet gerookt. ik vind het heerlijk.er wordt hier in huis ook niet gerookt dat scheelt ook al een hoop.
    Succes voor iedereen die wil/gaat stoppen.
    Kussies Kaatje

6. Friemeltje

Friemeltje Actief lid

2 jul 2006
    406
    1
    0
    ik ben al 2,5 jaar gestopt..

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik rook ook nog, terwijl ik natuurlijk heel graag zwanger wil worden. Ik probeer wel echt te letten op dat ik niet elke dag een heel pakje wegstoom. Door de week drink ik niet, alleen op vrijdag of op zaterdag. Door de week kan ik dus goed met circa 12 sigaretten uit de voeten (vaak in ieder geval :)) Na mijn ei begin ik op die borrelavondjes met een paar glazen cola. op die manier drink ik een stuk minder. Sigaretjes zijn dan wel wat overvloediger. Ik hoop dat ik kan stoppen als ik die positest in handen heb!

8. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    hoi hoi,

ook ik rook nog steeds :oops: al ben ik ook een heel stuk geminderd (een pakje per dag en nou 6) mn doel is natuurlijk ook helemaal te stoppen ;)

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik rook ook nog steeds, toen ik zwanger was heb ik niet meer gerookt maar na de MK is het alleen maar meer geworden. Nu mindert dat wel. Ook drink ik alleen als ik een avondje weg ga (in het weekend echter is dat niet zo vaak helaas hihihihi).

Ik vind ook dat iedereen dat voorzich moet weten e.d. echter weet ik wel dat ik zeker ga proberen (en ik weet dat het gaat want het is me al eerder gelukt) om tijdens mijn zwangerschap niet te roken.

Ik zie wel hoe het allemaal loopt en het komt vast allemaal goed, nu maar hopen dat de pendel van Sonja gelijk heeft!!!

Groetjes Silla

10. Elf

Elf Actief lid

1 mei 2006
    159
    0
    0
    Ik vind het helemaal geen taboe. Soms kan niet roken meer stres opleveren dan stoppen met raken.
    Ik ben zelf samen met mijn vriend dit jaar gestopt met roken, moet zeggen dat het ons tot nog toe enorm makkelijk af gaat.

Groet Elf

11. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi allemaal!

Zo te zien ben ik dus niet de enige die nog rookt,
    Ik heb er vandaag 6 gerookt, dus dat gaat goed nietwaar?

Gelukkig ook geen boze reacties!

Het is ook een ieder voor zich ding maar herrinneren jullie het gedoe om de hoogzwangere paffende big brother bewoonster nog?

Liefs Ninetje

12. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ja daar heb ik ook een beetje mixed feelings over, maar goed we moeten maar eerst zien hoe wij tegen die tijd zijn...toch???

Laten we eerst.............ZWANGER WORDEN !! hihihihhi

13. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Nooit gerookt en dat ga ik nooit doen ook. Ik word niet boos op jullie ;)) en aan de ene kant snap ik best (een beetje dan) dat stoppen enorm moeilijk kan zijn, maar aan de andere kant is mijn PERSOONLIJKE mening dat je gewoon moet stoppen voor het welzijn van je ongeboren kindje.

14. Niet meer actief

Ik rook nog wel, ben nog niet zwanger, denk ik, maar ben me al geestelijk aan het voorbereiden op het stoppen. Zo heb ik dta nou eenmaal nodig, mezelf hard genoeg overtuigen, dan gaat het ook lukken. Ben nu al zover dat ik bewust ben zodra ik een sigaret opsteek, en dat ik erover nadenk en erbij stilsta. Het begint me nu al steeds meer tegen te staan, dus ik rook ze al niet meer helemaal op.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    @ ninetje
    Ja dat van die big brother bewoonster werd natuurlijk heel sterk uitgesmeerd in de media he.

Maar als ik rondkijk in mijn omgeving dan zie ik heus nog vrij veel zwangere vrouwen roken hoor.

En je hebt altijd uitzonderingen die maar gewoon lustig blijven verder feesten (drinken en roken).
    Zelf rook ik ook en heb me voorgenomen om te stoppen zodra ik die posi test in handen heb. Maar natuurlijk als ik echt helemaal de muren zou oplopen dan toch misschien wel die ene paf hoor.

Het is niet gezond, dat weet ik maar al te goed. Maar als jij zelf constant in de stress zit is dat ook niet goed voor het kindje he. Die kleine in je buik voelt het ook als je niet kan ontspannen.

Ik weet niet of het volgende waar is of met elkaar in verband kan worden gebracht, maar een vriendin van mij rookte niet tijdens haar eerste zwangerschap. Ze was op van de zenuwen, zelfs een onverwachte aanraking deed haar opspringen. Bleek na de bevalling dat haar zoontje ook echt een onrustige baby was.
    Tijdens haar 2e zwangerschap rookte ze af en toe een sigaret, niet eens alle dagen maar gewoon wanneer het haar te veel werd. Ze was veel relaxter dan en het kindje was ook veel rustiger toen het geboren was.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mja.... Iets wat krom is kan je niet recht buigen.

17. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Tuurlijk wel! ;)

18. harriette

harriette Actief lid

18 nov 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    Hallo Allemaal,

Ook ik rook, een sigaret of 15 per dag,ik drink nooit, en om alles ook nog even te vertellen heb stevig overgewicht( weeg 112 kilo en ben 1.78m).
    Zo dat is even alles wat met mij te maken heeft.

Verder wil ik natuurlijk wel minderen of stoppen als ik zwanger ben, maar niet ten kostte van alles.
    Stress, chagie etc.
    Dan ga ik wel minderen,maar niet stoppen.

Maar dan gaan we nu even terug in de tijd, vroeger was het heel "normaal"dat mensen gewoon tijdens hun zwangerschap rookte.
    Mijn moeder heeft gewoon door gerookt tijdens haar 3 zwangerschappen en we zijn allemaal kern gezond.
    Ook mijn schoonmoeder heeft gewoon gerookt, en nog vele meer die ik ken.
    Snap dan ook niet waarom het nu als een groot taboe gezien word, de sigaretten van toen, zijn hetzelfde als die van nu.
    En ja misschien wisten ze toen niet beter zeggen ze allemaal, onzin iedereen wist toen ook dat roken niet goed was.

Dus kortom, ik ga het zeker proberen, maar lukt het niet dan minder ik.

SUcces allemaal, ik ga even een sigaretje roken

Jetje

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja jetje,
    waarom er nu zo'n taboe op rust zal wel komen omdat we nu tegenwoordig in een o zo gezond tijdperk leven, kijk maar naar al die afvalprogramma's waarin mensen te kijk staan die live op tv gaan afvallen, vroeger was men niet zo druk bezig met allerlei onderzoeken e.d. dat was er toen gewoonweg niet, net zoals er zovele etensdingen zijn waarvan nu gebleken is dat het k verwekkend kan zijn, slaappositie's van baby's worden teruggedraaid omdat een of ander onderzoek dit of dat heeft uitgewezen, om vervolgens later weer terug te worden gedraaid naar wat anders....

vroeger had je geen voedings(vitamine) suplementen om op die manier alle vitamine's binnen te krijgen, maar feit blijft wel dat de mens tegenwoordig vaker ziek is wat mankeert dan vroeger ook dat wordt wel eens geweten aan het feit dat ze dat tegenwoordig in kaart brengen en vroeger niet, of het zo is wie zal het zeggen....

etenswaren werden vroeger niet bewerkt het was allemaal puur natuur, tegenwoordig zijn alle groente soorten weet ik veel wat tig keer bewerkt voor het op je bord ligt, je wilt niet weten hoeveel spuiten een beest krijgt voor je het uiteindelijk in je pan kan bakken...

de tijd van nu is gewoon zo gezond mogelijk willen leven, maar ook liefst zo snel mogelijk, vroeger waren de mensen niet zo gauw depressief, er werden niet zo gauw stempels gedrukt op kinderen die adhd blijken te hebben omdat het kind toevallig ff iets drukker is dan een ander kind...

tegenwoordig moet alles snel snel, mensen hebben totaal geen rust meer, en ja met elke hype wordt er meegedaan, net zoals het nu een hype is om de zwangere met sigaret volmondig aan te vallen als zijnde slecht (valt hier nu nog wel mee maar over het algemeen genomen)

er zijn zovele dingen slecht voor de mens en toch eet en drinkt de mens al die dingen ,al dan niet wetende dat het slecht (is) kan zijn....

men krijgt tegenwoordig zo snel medicijnen uitgeschreven als iets niet helemaal vlot verloopt vaak ook medicijnen waarvan de gevolgen (in de toekomst) nog niet eens duidelijk zijn....

gelukkig leef ik hier in een omgeving die niet raar zou staan te kijken als ik met mijn dikke buik een sigaretje opsteek, daarentegen zou je mij zodra ik zwanger zou zijn 9 mnd lang niet met een borreltje in mijn hand zien staan... en zo levert ieder op zijn eigen manier zijn haar "offer"voor de kleine.... ;)

ook mijn moeder en die van haar (en omgeving e.d) hebben allemaal doorgerookt tijdens de zwangerschapen we zijn een heel grote familie zonder gezondheidsklachten, kwaaltjes etc. en men vergeet vooral het gegeven dat het "kan"zijn is.. ;)

20. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoi all,

zo is dat smoek, vertel het ze maar :)

Het is dan ook nog zo dat er vroeger geen echografie ed bestond en de miskramen waren net zo als nu misschien ietsjes meer zelfs...maar goed of dat idd door het roken komt?

Dat is dus wat ze op die filmpjes zeggen die ik heb bekeken na aanraden van de topic...zwanger wie stopt er met roken wie doet mee..ofzo.

Daar schrok ik wel ffkes van hoor....Maar kn er niks aan doen te blijven denken...Die nicotine en teer zit 7 jaar lang in je bloed...

Natuurlijk is roken slecht...echt waar dat weten we allemaal.

Ik heb er gistren 16 gerookt ipv 24 (west rood groot)...gaat toch de juiste kant op!!
    8)

Deel Deze Pagina