Helemaal taboe...wie rookt er nog?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ninetje, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik rook ook nog steed ...wel een stuk minder en de lichtste sigaretten die er zijn ...maar goed stress is ook een kwalijke zaak

2. simalex

simalex Bekend lid

Ik wil jullie dames niet veroordelen. Ben zelf een niet rookster. Als jullie nog argumenten zoeken om te stoppen met roken: http://www.stivoro.nl en dan ff doorklikken naar zwanger/kinderen.
    Succes met zwanger worden. Ik denk dat iedereen doet en laat wat haar hart haar ingeeft toch?

Groetjes Simone

3. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    Zo meiden, ben toch wel geschokt door wat reacties hier. Je moet zelf weten wat je met het leven van je toekomstig kindje doet. Maar ik heb een hekel aan slechte dingen goed praten met stellingen die niet kloppen. We leven NU en weten veel meer over dingen die slecht KUNNEN zijn dan we vroeger wisten. Ik las ergens de stelling dat het leven vroeger gezonder was dan nu en dat er nu overdreven wordt met gezond leven. Vroeger was het niet beter alleen anders. Vroeger stierven baby´s en mama´s heel vaak bij de geboorte. Nog niet zo lang geleden stierven mensen aan ziektes zoals de rode hond en de mazelen en zelfs de griep. En ook stierven mensen aan slechte arbeidsomstandigheden. Er stierven vroeger ook veel meer baby´s dan nu. Als ze vroeger alles geweten hadden wat wij nu weten waren er niet zoveel baby´s gestorven. Waarom zou je het je baby aandoen het risico te lopen dat het een afwijking krijgt omdat jij rookt? Als je alleen aan jezelf hoeft te denken, kun je paffen wat je wilt. Maar zodra je de verantwoordelijkheid krijgt over de gezondheid van je eigen kindje, waarom ga je dan door met dingen waarvan je weet dat ze een risico zouden kunnen vormen voor de gezondheid van je baby. Paf lekker door, maar denk eraan dat als er mis gaat, het best kan zijn dat je daar zelf schuld aan hebt.
    Groetjes van een ex-bar vrouw die 8 jaar 1,5 pakje per dag rookte en zeer regematig alcohol dronk - nu niet-rokend en alcohol vrij en nog steeds dezelfde persoon en even gelukkig en veel gezonder

4. Niet meer actief

Ik ben het met Simalex eens. Het geeft een veel grotere kans op een mk, dus waarom zou je dan door roken. Om je kindje kwijt te raken?

Nu ben ik ook echt antirook ( zelfs nooit een trekkie genomen)en kan er ook niet meer tegen na mk 1.

En wat Minoes ook zegt: tegenwoordig weten ze meer over de nadelige gevolgen van tabak.

Maar ja ieder zijn meug. Maar ik vind het wel zielig voor die kleine als hij geboren wordt, want die moet ook afkicken, omdat de zwangere dat niet wilt/ kan.

Dit is geen veroordeling, maar mijn mening

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    @ Minoes,

Met alle respect
    ik vind het een beetje jammer dat je op bepaalde punten blijft hangen gezien er door ELKE dame die zwanger wordt of is gezegd is dat ze bezig zijn om te minderen. Ik kan me niet voorstellen dat jij "cold-turkey" gestopt bent met roken en ZEKER als ex- rookster moet je weten dat het allemaal niet zo 123 gaat.
    Tuurlijk leven we NU en is alles anders dan vroeger maar het leven loopt zoals het loopt.
    Hoe je ook leeft iedereen kan iets overkomen.
    Bijv. mijn schoonvader, altijd gezond geleefd, een erg aktieve man in de sport, nooit gerookt en heeft nu kanker! Een kennis idem, ligt nu op sterven, een collega die opeens een hartstilstand heeft gehad terwijl hij nog geen 35 jaar was alleen gezond geleefd, geen stress, alcohol, roken enz enz. Terwijl ik mensen in mijn omgeving ken die het niet zo nauw nemen met het gezonde leven en mankeren niets!
    Deze voorbeelden zijn alleen om aan te geven dat het dus niet altijd uitmaakt. Het is gewoon 50/50 en tuurlijk is het beter dat je probeerd om het allemaal goed te doen, maar ik vind het een beetje jammer dat je iemand een schuldgevoel aanpraat! We zijn allen volwassen vrouwen en we leven ons leven zoals wij het willen. Een discussie prima, maar nogmaals ik vind je laatste zin ietwat teleurstellend.

Groetjes Silla

6. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Ik denk dat we elkaars mening moeten respecteren. Iedereen zal het waarschijnlijk weer anders doen.
    Ik heb nog nooit van mijn leven gerookt, ik weet dus ook niet wat het is om te stoppen. Daar kan ik dus niet over oordelen.
    Iedereen maakt zijn/haar eigen beslissing en die moet je respecteren, ook al zou je het zelf heel anders doen

Liefs An ;)

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    @ah78
    I REST MY CASE
    * je hebt helemaal gelijk *

Quote: Als je iets goeds ziet geef je een compliment, zie je een fout bied je hulp aan

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik rook zelf al 4 jaar niet meer , maar als iemand wilt blijven roken tijdens de zwangerschap moet die dat zelf weten,we weten allemaal dat het niet goed is voor het kind,maar iedereen heeft zijn eigen keuze.
    als ik nu nog zou roken en ik zou zwanger raken zou ik wel stoppen.
    mijn moeder heeft ook altijd gerookt toen ze zwanger was van mij en later ook van me zusje,we waren wel heel klein en woden niet veel (net aan 5 pond) maar we zijn er niet slechter van geworden.
    mijn schoonzusje is gestopt nu ze zwanger is en ze moet al bijna bevallen maar die zegt nu al zodra het kind er uit is wil ik eerst een peuk, dan heb ik zo van als je 9 maanden kan stoppen waarom blijf je er dan niet helemaal van af,dan vind ik het zo zonde.
    maar ja ieder zijn eigen beslissing

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :confused: sorry hoor ..ik wil hier heel even toch op ingaan ..ik heb een kind met een bindweefselziekte mijn ex-man heeft me destijds continu ingepeperd dat het wel kon komen omdat ik gerookt had in de zwangerschap ....wat absoluut niet het geval is geweest (artsen verteld)..wat jij dus nu inpricipe dus nu ook zegt dat het wel me eigen schuld zou kunnen zijn ...net als de MK die ik hiervoor had ??
    we zouden hier niemand aanvallen over zijn/haar gewoontes ook al zijn ze slecht ...misschien is het wel waar wat ze zeggen ...er zijn geen ergere rokers dan ex-rokers

10. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    @asjuh, ik als verschrikkelijke ex-roker veroordeel daar mensen wel op. We kunnen allemaal ontzetend lief en aardig tegen elkaar doen, maar als ik iets dom vind, dan zeg ik dat ook. En diegene die gelijk heeft, wint de discussie. Niks mis mee toch? En jouw narigheid met je kindje heeft daar dus niks mee te maken want de artsen hebben gezegd dat het roken niet de oorzaak was. Klaar dus. Feit blijft echter nog steeds dat mama´s die roken hun kinderen een risico laten lopen. En ik vind het dom als je je kind bewust een risico laat lopen. Nu jij weer.

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    @ Minoes...

Zo zo de hormonen spelen erg op bij jou?????????
    Heb je me quote niet gezien???

"Als je iets goeds ziet geef je een compliment, zie je een fout bied je hulp aan"

Het gaat niet om WIE er wint & WIE gelijk heeft sjonge lekker volwassen met je 31 ste.

12. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    @ silla, wie weet reageer ik wel overdreven,ben ook hartstikke saggo van het afkicken. Ben echt boos om jullie reacties. Ben sinds 18 juli cold turkey gestopt. Maar ben ik nou gek. Het is toch ongezond en je kunt er toch dood aan gaan en je kunt toch ook zonder roken leven en je laat je baby toch een risico lopen. Waar of niet? waarom wel je zorgen maken als je tijdens je zwangerschap een paar glaasjes wijn gedronken hebt en waarom het goed praten als je rookt.

13. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Ik denk dat we elkaars mening moeten respecteren!!!
    Zo ontstaat er weer een discussie waar niemand wat aan heeft, mensen raken alleen maar gekwetst op deze manier. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?????

An

14. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :confused: nu ik weer :confused: ...Nee laat maar Minoes ...knap hoor dat je al(pas) een weekie gestopt bent ..echt waar...ook jij weet dat je er nog lang niet bent ...ik hoop het wel voor je ...maar wat en hoe jij het gezegt hebt daar kan ik 0,0 begrip voor opbrengen
    ..ik hoop dat je bepaalde fustraties in de sportschool probeert kwijt te raken ...en verder iedereen in hun waarde laat ...dat doe ik jou namelijk ook oké..

15. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Allereerst heel erg veel sterkte meis met je verlies...hoe lang was je zwanger?

HOi dames,

Natuurlijk zoeken wij rokers naar een vrijbriefje...allemaal echt wel wetend dat het slecht is voor je kindje...maar ook zeker voor onze eigen gezondheid. Struisvogelpolitiek heet dat, niet?

Een ieder moet het idd voor zich weten...ik ga het in elk geval een serieus poging geven te stoppen als ik zwanger test...

Hoop dat het me lukken zal...en zo niet dan ben ik idd zwak en beperkt het roken tot minimaal..zeker de eerste 13 weken..

Liefs, Ninetje

16. Niet meer actief

Proberen kan geen kwaad he Ninetje. Heb je het iig geprobeerd. Ik hoop voor je dat het lukt en dat je misschien er wel helemaal vanaf komt.

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    @ Minous,
    Dusssss daar zijn we dan!!! Het afkicken gaat dus niet zo 123!. Ik vind het heel goed van je dat je het doet hoor.
    En ik begrijp je standpunten HEEL GOED hoor maar ik heb niet de indruk dat er hier meiden zijn het allemaal aan het goed praten zijn, volgens mij is dit meer als steun van rokende vrouwen bij elkaar die proberen te minderen en uiteindelijk te stoppen. Maar goed iedereen kan het anders opvatten.
    Ik hoop dat alle (nog) rokende vrouwen het lukt om uiteindelijk te stoppen, lukt dit niet... dan heb je het in elk geval geprobeerd. Wat mij betreft...even goede (forum)vriendinnen...

Minoes ik hoop dat je het volhoud om te stoppen met roken, maar als advies wil ik je meegeven...tel eerst tot 10 voordat je je bepaalde reacties geeft. Probeer ik ook te doen als ik het ergens niet mee eens ben. Dat scheelt een heel wat typwerk ;).

Groetjes Silla

18. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    ik ben al bijna 3 jaar gestopt met roken al moet ik wel zeggen dat het voor mij het laten liggen makkelijker was dan ik me had voor gesteld :)
    ik denk dat het makkelijk is om ee vrouw die zwanger is en rookt snel een mening te geven als je minder rookt als wat je doet is het voor het lichaam ook een stukje beter dan ineens stoppen 8)
    er zijn ook vrouwen die een glaasje wijn iedere dag drinken tijdens de zwangerschap en die krijgen ook gezond kindje de riscio's zijn groter dan als je niet rookt voor,tijdens en na zwangerschap

19. Niet meer actief

:) Je maakt wel wat los he Ninetje :)

20. Niet meer actief

Ik heb ook gerookt tijdens mijn twee zwangerschappen... en ik ben daar zeer zeker niet trots op.
    Ik heb me verschrikkelijk schuldig gevoeld maar het toch roken overheerste mijn verantwoordelijkheidsgevoel.
    Mijn twee jongens waren geen zware jongens, maar wel kerngezond, gelukkig.
    Door dat schuldgevoel heb ik na de geboorte van mijn kids een antirook programma opgesteld.
    Er mag gerookt worden bij ons thuis, maar alleen in de keuken bij het open raam of in de tuin.
    Mijn kinderen zullen niet in de rook zitten.Het lijkt een goedmakertje te zijn voor m'n jongens en misschien is dat ook wel zo.
    Mijn hubby en ik roken allebei en ik wil niet dat mijn kids daar de dupe van zijn.

Nee, roken is niet goed tijdens je zwangerschap maar ik zal er niemand over aanvallen, ik ben er tenslotte zelf ook schuldig aan geweest en ik weet hoe moeilijk het is.

Deel Deze Pagina