ik sta best open voor meningen , maar er werd op dat punt gewoon compleet aangevallen en toen kwam i in de verdediging met er zzijn geen ergere rokers dan ex-rokers ..mijn zus is ex-roker en ik bewonder haar enorm (zelfs btje jaloers) ook mijn pa is een ex-roker ...dus zoals er al wordt gezegt respect all en dan kan er geluisterd worden en gediscusieerd
Ik hoop voor jou dat je snel dat 'stokje' achter de deur in je handen hebt en ik hoop voor jou en je kindje dat je dan kunt stoppen. Probeer het iig zodat je het gevoel hebt er alles aan te doen, en niet dat je klakkeloos achterover gaat zitten. Maar iedereen die spreekt over schuldgevoelens daarvan geloof ik heus wel dat ze het liefst zouden willen stoppen. Waarom ex rokers de ergste lijken is omdat, in mijn geval, ze weten dat het best haalbaar is en eigenlijk wel meevalt als je het eenmaal doet. De stap zetten vond ik moeilijker dan het volhouden, echt waar
@ mummy...toevallig had ik vd week een discussie met mijn schoonpa en een vriendin van hem..beiden willen weer stoppen met roken..en nog voor ze begonnen waren kreeg ik de discussie al van hoe slecht t wel niet was en wat de gevolgen waren en hoe men aan *struisvogelpolitiek* deed... Om er in het vervolg maar een op te steken Iedereen mag zijn/haar mening geven meis...dus ook jij en ik bedoel de antwoorden niet als modder gooien of niet willen luisteren... Hoewel..ik wil t liefst ook niet luisteren... @asjuh...ook jij mag je mening geven meis! daarbij is de gezegde *er is geen ergere roker dan een exroker*...toch wel bekend
toch nog iemand die gezond is Neia,ik wil je heel erg veel sterkte toe wensen meis. Dikke knuffel van mussie
Ja, idd, veel sterkte... Hier nog een mama die rookt..... Heb veel geprobeerd om het te laten, maar grijp er iedere keer weer naar... 2 jaar geleden ben ik 4 maanden gestopt met roken, kwam ruim 8 kilo aan in deze tijd en dat kon ik niet verkroppen, aangezien ik vroeger "ziek" ben geweest.... Die kilo's die ik nu aankom gaan er ook weer af, dat weet ik gewoon, ben er trouwens pas 2,2 aangekomen.... Elke dag probeer ik minder te roken als de dag ervoor, de ene dag lukt het wel en de andere dag lukt het gewoon echt niet.... Toen mijn moeder zwanger was van mij, was dit allemaal nog niet zo erg... nu mag dit niet en dat niet en zus niet en zo niet... Ik vind gewoon dat iedereen elkaars keuze moet respecteren... Ik heb ook veel bewondering voor de mensen die het wel kunnen laten..., maar ook voor de mensen die het niet kunnen laten... juud
that's the true spirit.... leven en laten leven, eigen mening geven is 1 maar wel op een normale volwassen en vooral respectvolle manier... en wat betreft dat struisvogelpolitiek gebeuren tuurlijk, ontken ik ook heus niet hoor, maar is het niet zo dat iedereen zijn ding op een of andere manier toch probeert goed te praten dmv voorbeelden, en zo zijn aan beide kanten voorbeelden te noemen, van hen die nog nooit gerookt - gedronken hebben, maar toch longkanker krijgen of leveraandoeningen... zij die altijd gerookt hebben maar 100 worden of gewoon gezonde kinderen op de wereld zetten tegenover hen die gezond zijn en een (of meerdere) miskraam krijgen, niemand weet vantevoren of hij zij gezegend is met een gezonde zwangerschap cq kindje...de rokers (drinkers etc.) niet en de niet rokers (drinkers etc.) ook niet.... kortom tis voor iedereen afwachten hoe alles verloopt.... je kunt wel net zo gezond leven maar je hoeft maar 1 keer verkeerd over te steken of een of andere jan *** kijkt niet goed uit en het is gebeurt, het hele leven is een groot risico....
Hellup! Hier is die vervelende ex-rookster weer. Ik heb alles nog eens nagelezen en vind dat ik mezelf een beetje te snel door de rokers heb laten intimideren. Ik vind die opmerkingen van wat zijn ex-rokers toch erg en iedereen zijn mening respecteren en vooral geen kritiek uitoefenen gewoon getuigen van zwakte. Waarom kunnen jullie niet gewoon toegeven dat jullie te zwak zijn om te stoppen met roken. Waarom moeten we hier jullie schuldgevoelens gaan goed praten met voorbeelden van gezonde mensen die ziek worden en ongezond levende mensen die 100 worden. Als jullie er zo mee zitten dan stop je toch gewoon en als je er niet mee zit rook je lekker door, maar sta daar dan ook 100% achter! Heb je er toch niet zo´n vertrouwen in dat alles goed gaat dan moet je stoppen. Het is echt klote om te stoppen, klopt, maar als je een beetje sterk in je schoenen staat, dan lukt het echt wel hoor. Ik blijf bij mijn mening dat als je bewust dingen doet die je baby kunnen schaden dat je dan verkeerd bezig bent. Het grote probleem hier is dat het gaat om een verslaving en niet gewoon over een beetje gezonder leven - dat kan namelijk iedereen. Maar het bedwingen van een verslaving dat is pas knap! Denk maar eens na over de volgende mogelijke vraag van jouw toekomstig kindje: mama waarom heb je gerookt toen je van mij zwanger was? Was je niet bang dat ik ziek zou kunnen worden? Op school hebben ze gezegd dat dat gevaarlijk is.
Nou Minous niet om het een of ander hoor, weet ook niet of jouw opmerking aan mij geadresseerd is, maar je hebt mij niet zien schrijven dat ex-rokers erg zijn, al moet ik bekennen dat ik die idd erger vindt dan mensen die nog nooit gerookt heb, en dat is puur gebasseerd op het feit dat ik in de thuiszorg heb gewerkt, en alle ex-rokers zo fel waren dat de honden daar geen brood van lusten, terwijl de niet rokers, je bijna dwingen om gewoon lekker je sigaretje te laten roken in je pauze en zo kan ik nog meer voorbeelden opnoemen om aan te geven dat de ex-rokers erger zijn dan de niet rokers . Maar goed als jij wilt lezen dat de rokers te zwak zijn om te stoppen, dan mag je dat van mij lezen hoor, daar ben ik idd zwak in, ik ben een heel sterke meid maar iedereen heeft een zwak punt, en mijn zwakke punt is het roken, en puur maar ook dat heb je kunnen lezen, omdat ik zonder roken gewoon een niet leuk persoon ben om het maar netjes te zeggen, dan wil jij niet in mijn vertoeven hoor, laat me dan maar zwak zijn, daar schaam ik me eigen totaal niet voor liever een goed leven dan een leven met veel stress, sjagerijnig gedoe, vreetbuien omdat ik die stinkstokken niet kan laten staan .. Enne schuldgevoelens heb ik totaal niet, misschien dat je dat van andere heb gelezen, maar ik heb ze in ieder geval niet, dus ik sta idd gewoon voor 100% achter het roken, zeg alleen wel dat ik zodra ik zwanger zou zijn zou proberen te minderen, meer kan ik gewoon niet doen klaar . Jij vindt dat het alleen maar te maken heeft met sterk in je schoenen staan, daar heb je misschien wel gelijk in, en ik zou misschien ook echt wel kunnen stoppen en tuurlijk zou ik daar moeite mee hebben maar nogmaals ik ben dan gewoon niet te genieten en dat wil ik mezelf en omgeving (man kinderen ) niet aandoen klaar Ik vindt het btw net zo knap als jij hoor als men wel zonder problemen de sigaretten naast zich neer kunnen leggen . Wat betreft je laatste opmerking mama waarom heb je gerookt toen je van mij zwanger was? Was je niet bang dat ik ziek zou kunnen worden? Op school hebben ze gezegd dat dat gevaarlijk is. zo kan ik er zelf ook nog wel genoeg opnoemen hoor, het is een ieder zijn eigen keuze om wel of niet te (blijven) roken ..voor elk iets is wel iets soortgelijks te verzinnen Wat ik al eerder zei ieder zijn eigen keuze, maar laat iedereen lekker in zijn of haar waarde zeg en daar is bij veel (ex) niet rokers weinig tot geen sprake van
Nee hoor zwakke Smokey, grappig dat je dacht dat mijn berichtje voor jou bedoeld was. Of voelde je je aangesproken? Steek jij er nog maar lekker eentje op!
Ik ben zoals jullie weten ook een rookster maar, ik kan als rookster ook helemaal NIET leuk zijn hoor.
tja wat is zwak??? wat ik al zei ieder mens heeft zijn of haar eigen zwakke punten zo zal jij die ongetwijfeld ook hebben, en op andere punten ben ik weer oersterk... en idd dacht ik dat jouw berichtje ook aan mij gericht was vandaar dat ik ook even reageerde op jouw uitlatingen... ik steek er idd nog eentje op
Of misschien is ze wel aan het stofzuigen? Ik kon heel lang geleden toen ik nog een roker was (tot vorige week maandag) typen en roken tegelijk. Maar het is nu wel fijn dat ik mn toetsenbord niet meer hoef uit te stofzuigen en niet meer regelmatig de toetsjes uit de stofzuigerzak hoef te plukken.
Ik rook niet achter pc. Die staat boven en boven rook ik dus niet, dat vind ik echt vies Maar wel lekker dat jij al zolang gestopt bent, ik wou dat ik dat kon
Dat was ook echt heel vies hoor! Ik was door het roken ook heel vaak aan het schoonmaken en het is heerlijk dat mn woning nu langer schoon blijft! Was echt verschrikkelijk verslaafd. Stak echt bij iedere gelegenheid een peuk op. Kom daarbij ook nog eens uit de horeca - heb een eigen bar gehad - en roken was gewoon echt een deel van mn leven. Heel extreem.
nee die heb ik gisteren al gedaan, tis hier op vrijdag altijd borretjesdag, en het huis heb ik gisteravond al gedaan, dus vrijdag is hier altijd lekker relaxe dag.... enne zo te zien ben jij er ook nog steeds....