Jullie kunnen me ongetwijfeld helpen. Mijn zoontje slaapt niet goed meer en huilt heel veel. Hij lijkt ongelukkig te zijn. Echt last van eenkennigheid heeft hij niet, hij heeft wel twee weken geleden boventandjes gekregen, maar er lijken geen nieuwe aan te komen die pijn kunnen doen. En nu slaapt hij dus niet goed meer. Vannacht heeft hij van 4 tot 6 doorgeslapen, daarvoor ben ik ongeveer elke tien minuten naar hem toe gegaan omdat hij telkens wakker schrok en hard bleef huilen. Vanochtend op de creche heeft hij 1,5 uur geslapen en nu thuis ligt hij weer te huilen in bed. Als ik liedjes zing, vallen z'n oogjes dicht en valt hij of met mij erbij of zonder mij in slaap, maar dat is maar voor 1 of 2 minuten. Dan valt z'n speentje uit z'n mond en wordt hij wakker. Als ik het speentje tegenhou, blijft hij wel slapen, tot ik wegloop en hij het speentje laat vallen. Maar zonder speentje slaapt hij niet. En nu blijft hij maar huilen, pfff... en ik ben al gebroken na vannacht. Ik heb al gebeld met het consultatiebureau, maar waarschijnlijk word ik volgende week weer teruggebeld. Misschien vandaag, maar ik had iemand van een andere plaats aan de telefoon en die kon alleen de boodschap doorgeven... Als jullie iets weten, graag! Dat hij (en ik) vannacht wat beter kunnen slapen...
En inderdaad, cb heeft niet teruggebeld... Dus als jullie tips hebben om het weekend door te komen, heel graag!
toch lijkt het wel alsof hij heel erg behoefte heeft aan veiligheid omdat hij wel in slaap valt als je een liedje zingt of als je bij hem blijft en het speentje in zijn mondje houdt. dat zijn wel tekenen van verlatingsangst en volgens mij ga je er al best goed mee om, alleen persoonlijk zou ik niet bij hem blijven zitten en het speentje in zijn mond houden, als hij huilt dan zou je elke 5 minuten even kunnen laten merken dat je er wel bent door hem een speentje te geven en een aai over zijn bolletje, 5 minuten later opnieuw, op deze manier leert hij dat je er wel bent als hij alleen in bed ligt maar ook dat hij dmv huilen niet uit bed mag en dat dat dus geen zin heeft. het is wel even doorzetten maar anders wordt het steeds erger waarschijnlijk.
Misch zijn het toch de tandjes? Mijn zoon heeft afgelopen week ook heel slecht geslapen en dan met name overdag terwijl hij veel slaap nodig heeft. En donderdag had hij inene hoge koorts wat een paar uren duurde en daarna weer afnam (gelukkig) verder was hij wel vrolijk en speels. Maar nu is er een kiesje doorgekomen... En hij slaapt ook weer goed nu. Ze kunnen flink last hebben van de tanden en kiesen en je ziet en voelt ze niet aankomen (ik althans niet) en plots zijn ze er door voorafgaand met hoge koorts, slaapproblemen e.d. Mijn zoon heeft volgens mij last van zijn oortje als er een kiesje komt, die is dan vuurrood en hij zit er steeds aan, en dat lijkt mij idd niet lekker slapen... Ik heb hem donderdagavond voor de nacht een paracetamol gegeven en hij heeft doorgeslapen, gisteren had hij er nog wel wat last van maar vandaag is alles weer ok...