Vanaf wanneer consequent corrigeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Misschien een stomme vraag, maar ik vraag me af vanaf wanneer het verstandig is om je kindje consequent te corrigeren. En daarmee bedoel ik zeggen dat iets niet mag. Ons zoontje is nu 8 maanden en heeft het kruipen goed door. Nu zit hij dus ook aan dingen waar hij eigenlijk niet aan mag zitten. Natuurlijk is het ook wel grappig, maar is het belangrijk dat wij vanaf nu al echt zeggen nee dat mag niet en hem wegleggen en eigen speeltje geven. Of heeft dat nog niet zoveel zin?

bedankt alvast.

gr vruchtje

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben vanaf het 1ste moment dat madame actief werd al consequent bezig. Is ook het handigst kindje weet het snel waar hij/zij aan toe is. Als het de eerste maand wel mag, maar daarna niet meer raakt een kind in verwarring.

Ik heb er wel voor gekozen om niet alles weg te halen alleen dingen die gevaarlijk zijn voor haar of voor mij teveel waarde hebben heb ik verwijdert. Verder ben ik van mening dat ze het gewoon moeten leren.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Liesje kruipt ook al enige weken en komt ook aan dingen waar ze niet aan mag komen zoals cd's dvd's ed. Ik corrigeer haar door haar weg te zetten en nee te zeggen, telkens weer.

Als ik haar nu leer dat ze er niet aan mag komen, hoef ik haar dat later niet weer af te leren, denk ik dan. Duidelijk voor haar, ons en anderen.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Toen Sasha begon te kruipen, was ik ook al meteen consequent. Ik zou anders niet weten wanneer ik zou moeten beginnen, dan maar meteen bij het begin toch?

Ik heb haar altijd wel eerst iets laten voelen, zodat de nieuwsgierigheid weg was. Daarna gezegd, dat ze hier niet aan mag zitten, want blablabla. En dan inderdaad een ander speeltje geven, van hier mag je wel mee spelen.

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier hetzelfde. En vaak zeggen we dan 'die is van mama/papa/oma...' en dan geven we onze meid iets wat van haar is, en dan zeggen we 'deze is van jou (of haar naam)..' Ben benieuwd wanneer het effect heeft, haha :D

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ook meteen in het begin... En dan niet zozeer voor de kinderen, want ze kunnen het nog niet echt onthouden maar ook wel (of beter: vooral!) voor mezelf.. Consequent zijn is echt iets dat ik zelf ook nog moet leren... ;) Ik lig nog net iets te vaak in een deuk als Jelle weer eens iets uithaalt... :D :D

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Meteen vanaf het begin.
    Onze dochter weet nu gewoon al dat ze niet aan de stereo mag komen. (soms probeert ze het natuurlijk wel nog)
    3x 'waarschuwen' en weghalen, de 4e x gaat ze even de box in.
    Daarna kruipt ze ook langs de stereo (ze kijkt er wel naar, maar komt er niet aan :p)

8. Alita

Alita Niet meer actief

Dit moet je aanvoelen vindt ik...in het begin corrigerde ik mijn dochter en ik zag dat ze er totaal niks van begreep dus deed ik het wel maar iets minder dan nu. Nu merk ik dat ze heel goed doorheeft wat ze wel en niet mag, al een tijdje nu, dus wordt ze ook goed gecorrigeerd...

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij zeggen eigenlijk ook nee dat mag niet en leggen hem daar dan vandaag en geven een eigen speeltje. Hij is wel zo slim dat hij soms wel 3 keer terug gaat:). Ach hebben we wat te doen hihi

Deel Deze Pagina