Fertiliteitsarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dogs84, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Hallo,

We krijgen eerste afspraak op 6 oktober bij fertiliteitsarts "gynaecologie". Omdat we hebben 1 jaar en 4 maanden bezig voor 2e kindje. 3 jaar geleden, we waren 6 maanden bezig voor 1e kindje. Ik had helemaal niks last van hormonen. Nu duurt wel lang bezig voor 2e kindje..

Wie heeft wel ervaring bij fertiliteitsarts geweest? Ik vind wel spannend.. Ik ben wel benieuwd van jullie..

Gr dogs84

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij hebben 5 jaar geleden het hele traject doorlopen.
    Je krijgt bloedonderzoek, waarschijnlijk echo, zaad van je man zal nahekrken worden en dan gaan ze verder kijken...als alles goed is zal je waarschijnlijk adbies krijgen om het nog 6 maanden te proberen en als het dan nog niet gelukt is krijg he weer andere onderzoeken....uiteindelijk zal je dan een advies krijgen voor iui, ivf, icsi.....maar dat ligt echt aan de onderzoeken die je nog gaat krijgen.

Wij hadden namelijk ook nog
    Onderzoek of eileiders dicht zaten
    Vijandig slijm

Uiteindelijk ben ik aan cyste in eierstokken en verklevingen geopereerd.
    En daarna met ivf begonnen.

Dit alles heeft 2 jaar geduurd.
    In totaal voor de 1ste 4 jaar bezig geweest.

Nu voor een 2de bezig. Kunnen nu gelijk met ivf starten omdat alle onderzoeken al gedaan zijn.
    Inmiddels 3 terugplaatsingen gehad en nu ff rust over tijdje beginnen we met ivf 2.

Heel veel succes want het is een slopende tijd en dan vooral steeds op de uitslagen wachten.

3. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik heb het net achter de rug allemaal, ik kreeg ook een echo en er werd een kweekje afgenomen en moest bloedprikken.
    Mijn vriend moest weer zaad inleveren (de vorige 2 testen waren niet zo goed) en hij moest bloedprikken.

Van de week de uitslag gehad en die was niet goed. Mijn vriend heeft heel weinig zaadcellen en wij kunnen niet op de natuurlijke manier zwanger worden de kans is heel klein. Wij gaan het ICSI traject in.

Heel veel succes, hopelijk is het snel raak voor jullie.

4. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Wat vervelend, je hebt nog steeds bezig en hoop snel geraakt.

5. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Wat vervelend, en hoop dat je raakt wel van dit jaar..

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hey dog84, ik ben vandaag voor de eerste afspraak bij de fertilitietsarts geweest. De afspraak duurde 2.5 uur! Ze hebben een uitgebreide anamnese afgenomen, inwendig onderzoek gehad, kweekje en uitstrijkje afgenomen, inwendige echo en bloed onderzoek. En voor mijn vriend zaadonderzoek. Donderdag krijgen we al de uitslagen en dan in oktober een vervolg afspraak waar ze de volgende stappen gaan bespreken ( HSG enz) op de site www.nvog.nl kan je een algemene brochure downloaden van het OFO (oriënterend fertiliteits onderzoek) hier staat alles ook ik beschreven.

7. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Hallo,,

We hebben vanmorgen gesprek bij gynaecologie "fertiliteitsarts" geweest. Mijn tolk was ook aanwezig, daarom ik vond wel prettig vanwege communicatie!

We waren eerst gesproken over 'n vragenlijst, uitslag zaadonderzoek van mijn man daarna mijn onderzoek echo. Toen ik was 1e zwanger bij onze zoontje en het was spontaan (duurt 7 maanden bezig). Nu duurt wel lang bezig voor 2e kindje! De gynaecologie wilt even uitslag van mijn man bekijken en ook vertellen aan ons over hem. Zijn zaadonderzoek is helemaal erg goed en ook erg genoeg zoals erg sterke zaadcellen en ook bewegen. Verder hoeft mijn man niet opnieuw zaadonderzoek!

Bij mij moet wel onderzoek, dus echo gedaan. Omdat ik ben menstruatie al geweest, sinds afgelopen 27 september. Dus ik mag echo onderzoek, want de eisprong komt waarschijnlijk op aanstaande weekend. De gynaecologie kijkt aan echo en ook verteld aan ons. Mijn baarmoeder is wel beetje slijm aanwezig. Mijn rechter eierstok is even beetje grote dan linkse eierstok. Mijn linkse is nog even moment kleine eierstok aanwezig.

Op aanstaande vrijdagochtend moet ik weer terug naar gynaecolgie, dat ik mag weer echo doen. Omdat de gynaecologie denkt dat mijn eisprong komt waarschijnlijk op zaterdag of zondag. Daarom op vrijdag kan nog keer echo kijken om hoeveel mm is rechtse en linkse nu. En dan ik moet opnieuw bloedprikken onderzoek voor hormonen! Als klaar, daarna over 2 weken later, op 23 oktober moeten we weer terug naar de gynaecologie voor de onderzoek en ook misschien behandeling of niet. De gynaecologie heeft ons gezegd dat we krijgen wel kans op spontaan als vorige zwanger van onze zoontje! Dus afwachten...

Ik zal op as vrijdag weer vervolg typen.

8. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Spannend meid! Wel fijn dat het zaadonderzoek van je man goed was!

9. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Gefeliciteerd dat je bent zwanger!! :)

@mezelf,

Ik ben gisterenochtend bij 't zkh voor echo controle.
    Wel opgeluchten want de eisprong is wel aanwezig sinds waarschijnlijk 11 oktober. Gisterenochtend rond 10.15u zei de mevrouw van gynaecologie tegen mij dat mijn eisprong duurt ong. 36 uren nog. Dus we hadden eergisteren en gisteren goed verbereiden. Nu we zijn lekker pauze!!
    Volgende week op maandag moet ik weer terug naar 't zkh voor bloedprikken "progesteron hormonen". Daarna op 23 oktober krijg ik 't uitslag van mijn bloedprikken en ook echo. Het is wel spannend hé!

Maar verder doe ik proberen om afleiden en ontspannend. Ik doe ook proberen om elke dag 1uur wandelen met mijn lieve zoontje en hond. Goed voor mij en ook zoontje!

10. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Fijn om hier even mee gelezen te hebben, ik heb morgen mijn eerste gesprek. Als ik het goed begrijp kunnen bij dit eerste gesprek ook al echo's genomen worden en bloed geprikt? :(

Wat fijn dogs84 dat alles goed blijkt te gaan, en vooral ook dat je nu zekerheid hebt van een eisprong en dat het gevolgd gaat worden. Succes en geniet van het ontspannen, ik hoop dat ook te kunnen. :)

11. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Hoe was t gesprek bij gynaecologie? Had je ook echo onderzoek?

Idd, ik moet morgen bij bloedprikken onderzoek voor progesteron hormonen.. Afgelopen vrijdag begon mijn hormonen tot nu. Verder ik heb wel last van mijn lage rugpijn en soms onderbuik steken maar niet fijn als steken komt. Het is spannend en duurt nog 5 dagen.

12. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Goedemiddag,

Ik ben nog niet ongesteld. En we waren vanmorgen bij fertiliteitsarts geweest. Mijn uitslag van mijn progesteron is helemaal gezond! We mogen nog 6 maanden gewoon proberen als spontaan..
    De fertiliteitsarts heeft ons verteld over hoeveel cyclusdagen ben ik eigenlijk. Nu moment 26 dagen maar normaal is gesproken tussen 26 en 29 dagen. Maar mijn eisprong kwam afgelopen 12 oktober (eigenlijk ook 11 oktober) dus dag 16. Volgens mij goed begrijpen dat op 25 oktober komt menstruatie.

Nu moet nog afwachten tot wanneer komt mijn menstruatie of gewoon mooi nieuws als wanneer ben ik wel geraakt.. Wie weet!!

Deel Deze Pagina