Gynaecoloog of verloskundige?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door fairy2011, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Twee weken geleden heb ik een gecompliceerde beenbreuk opgelopen (toen 12,5 week zwanger). Ik ben onder algehele narcose geopereerd, heb aan de morfine gelegen en er zijn veel röntgenfoto's gemaakt.

Ik lig nu op bed, want ik mag m'n been niet belasten. Komende 6 weken verwacht ik dat ze nog 4 keer een röntgenfoto van mijn enkel zullen maken.

Afgesproken is dat ik voor een GUO naar het AMC ga. Voor de rest sta ik onder controle van de verloskundige. Dit betekend dat het nu 4 weken wachten is op de volgende afspraak. Ik denk uiteraard veel na over de gevolgen van alle medicatie, narcose en rontgen en ben vreselijk onzeker over de gezondheid van ons kindje.

Is het in dit geval beter om in z'n geheel over te gaan naar een gyn? Of is dat niet gebruikelijk en kan ik beter vragen of de verloskundige me een keer extra kan bezoeken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor je zeg!
    Nee, het is niet nodig om vanaf nu naar de gynaecoloog te gaan.
    Je kunt zeker wel om een extra controle vragen, ik kan me voorstellen dat het fijn is om even het hartje te horen.

Mirjam

Deel Deze Pagina