Meng me toch even in deze discussie. Heb het niet breed maar ook niet slecht kan rond komen met het inkomen wat ik heb. Zelfs na dat de alimentatie weg gevallen is pas geleden. maar ik ben het gewent om met minder toe te moeten. Wel heb ik wat schulden bij wekhamp en neckermann maar geen deurwaarders aan mijn deur. En even op de wekhamp en neckermann terug te komen als ik deze twee posten kwijt ben. Zal ik nooit meer op afbetaling kopen dat heb ik me heilig voor genomen. Gewoon handje contant je of uit stellen tot vakantie geld of wat sparen. Mijn zoon heeft ook wat vuurwerk gekregen hij had van mij geld gekregen voor de kerst 20 euro en 5 euro van zijn tante samen was het 25 euro en heeft heel veel plezier er van gehad. Ik wat minder vind het dood eng maar ja. Kan dus rond komen maar moet wel zeggen ik heb voor het laatst een winterjas voor me zelf gekocht in 2009 het zelfde met schoenen ik loop zomers in die crocks van de markt 5 euro en heb al drie jaar het zelfde paar schoenen in de winter. Maar mijn kinderen krijgen wel drie vier keer per jaar nieuwe schoenen. Daar bezuinig ik ook op me zelf:
@knap: respect voor jou! Wij gaan over enkele weken verhuizen dus er moet een hoop ingepakt worden ook betreft kleding. Als je mij je maten pb't wil ik wel al het mooie voor je bewaren en foto's voor je maken, wat ik anders normaal weg zou doen. Heb namelijk kleding in overvloed (schaam).
Dit dus! En nu met hamterweken zijn er bij de AH leuken aanbiedingen. Heb vorige week appelsap ingekocht voor iets meer dan 1 voor 2 pakken van 1,5 liter. Gaat je bij de lidl niet lukken. Bij de lidl haal ik vaak groente, vlees en broodbeleg.
Ja idd dit is slim ik koop vaak een keer per maand de grote boodschappen frisdrank en zo maar kijk wel van te voren in welke super het allemaal in de reclame is. We drinken wat er in de reclame is de ene week is het wicky de andere keer rosvice en trouwens je hebt gelijk zelfs de ah is goedkoper geworden. Bijvoorbeeld drie broden voor 2 euro dat zijn leuke aanbiedingen. Of vlees bijvoorbeeld ook alleen maar van een aanbieding en wat meer kopen en in de vriezer gooien. En wat ik vaak ook doe bijvoorbeeld pas geleden waren de schnitzels bij de ah in de reclame die zijn groot. Die knip ik in vier stukken dan heb ik acht stukjes en dan lijkt het of je meer in je pan hebt haha. Aardappelen het zelfde er is altijd wel een super die wat in de aanbieding heeft en dan gelijk twee zakken mee nemen of ik eet ook regelmatig rijst een zak van 4.5 kilo voor 5 euro. Daar doe je wel een maand mee. En zo doe ik al jaren boodschappen. En aan het einde van de maand komt het wel eens voor de het lekkerste op is maar ik heb altijd nog voorraad van blikken groenten en dergelijke. Je kunt vla kopen van 1.50 maar ook vla kopen van 60 cent. zo kan ik wel door gaan met tips haha.
Ja. Het is crisis en mensen moeten bezuinigen. De één heeft het minder breed dan de ander. Maar ik ben van mening dat de media ook een grote boosdoener is. Er zou een stuk minder gestresst worden als de media anders zou berichten. En als er dan ruim 12 miljoen wordt binnen gehaald voor Serious Request en we steken massaal weer onze euro's de lucht in met oudjaarsavond, dan denk ik toch een beetje: "welke crisis?!"
Nou, al die negatieve media aandacht. Als de media maar blijft roepen dat het crisis is en alles wordt minder, slechter, etc. Dat helpt ook niet echt. Dan gaan mensen zich zorgen maken en nog meer hun hand op de knip houden. Wat ook weer niet bevorderlijk is voor de economie. Media heeft een grote invloed op mensen...
Ja, dat zal best wat invloed hebben. Maar ik vind het wel terecht dat er aandacht aan geschonken wordt.
Las net dat meer als 800.000 huishoudens. Een schuld hebben die hoger is dan de waarde van hun huis. Ik vind dat echt veel
Wat ontzettend lief van je! Ik kan je zeggen; het komt bij een goed en warm gezin terecht met 2 schatten van kinderen en een super liefhebbende moeder!
Dat geloof ik ook zeker! Ik weet heel goed hoe het is om met weinig te doen, dus wil gewoon graag anderen kunnen helpen nu wij het beter hebben.
Dit is heel logisch, vooral bij mensen die in afgelopen 3-4 jaar een huis hebben gekocht. Huizen prijzen zijn in 2011 met 7-8% gezakt en in 2012 met 7%. Zelf bij een volledige aflossingshypotherk los je ong 3,3% per jaar af, dus kun je de daling niet bijbenen.
En dan niet te vergeten de mensen die een huis gekocht hebben terwijl hun oude huis nog niet is verkocht.. Die hebben dubbel op natuurlijk.
Wij hebben heel erg moeite om rond te komen! We passen ons aan aan een nieuwe situatie, denken het voorlopig weer even te gaan redden, en hop, daar komt de volgende klap/prijsverhoging o.i.d. alweer en kunnen we weer aanpassen! Je blijft aan de gang, en ik snap dus ook wel dat de helft van NL het moeilijk heeft! Mijn man is er bruto nu 300 op vooruitgegaan, en door alle inkortingen van toeslagen kost het ons u dus uiteindelijk 100,00! En ja, het ziet zwart bij de beverwijkse markt, waar ik naast woon, en bij Ikea, waar ik ook dichtbij woon, maar weten jullie hoeveel mensen daar lopen en niets kopen? Aleen maar even gaan om er gratis tussenuit te kunnen en gewoon te kijken? Wij doen dat regelmatig bijvoorbeeld, het is toch in de buurt! En ja, dat vuurwerk snap ik ook niet, maar goed! Wij hebben ook cadeautjes gekocht met sint en kerst, en 6x zo goedkoop als eerst, maar je kunt moeilijk helemaa niets meer doen als je weinig geld hebt! Wij kunnen bijvoorbeeld weinig meer ondernemen! Alle geld gaat hier op aan boodschappen en vaste lasten, en als we dan eindelijk weer iets denken te kunnen gaan doen omdat je gespaard hebt gaat er weer iets duurs stuk! Daar is vorig jaar bijvoorbeeld al ons vakantiegeld aan op gegaan... Het is gewoon moeilijk nu en ik ben bang dat we er nog lang niet zijn!
Toch vraag ik me serieus af hoe dit kan? Je hebt nu eenmaal een bep budget per maand en daar hoor je je aan te houden. Ik begrijp best dat wanneer je onverwachts werkloos wordt dat het even duurt om weer alles financieel op de rit te krijgen, ivm dat het even duurt voor je je ww krijgt, of dat er een andere reden kan zijn dat iemand in de schulden komt, maar kom op zeg, een schuld hoger dan de waarde van je huis, dan vraag ik me af wat ze gedaan hebben hoor.
Vriend is afgelopen week zijn baan kwijt geraakt. Het bedrijf is failliet gegaan. Aangezien hij de kostwinner was zitten wij nu heeeeel lastig. Zodra de ww komt en zijn achterstallig loon zal het wel weer beter gaan. Toch zullen we flink moeten bezuinigen. Gelukkig krijgen we een tweede meid en heb ik vrijwel alles van dochterlief bewaard
Komt doordat de huizenprijzen zakken. Mensen hebben niet speciaal iets gedaan om met hun huis 'onder water' te staan.