Helft NL heeft moeite met rondkomen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is niet leuk idd. Ik hoop voor jou dat je jullie huis snel mag verkopen en dat je toch kunt verhuizen en daar dan een leuke baan kan vinden.

2. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    thx maar gaat lastig worden andere dorp is een stuk duurder wonen en ik een baan zonder diploma`s zal ook moeilijk gaan ben er toevallig ingerold toen en jaren terug ontslagen tijdens mijn z.schap.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

En ben je niet ergens heel erg goed in? iets wat je misschien van huis uit kan doen en zo voor jezelf werk en geld kan creeeren?

4. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    20 a 30jr terug kochten sch-ouders hn 1st huis met knikkende knieen, later zeiden ze al hadden we de hele straat maar gekocht............
    deze mensen hebben armoede/bezuiningen gekent en weelde en moeten weer bezuinigen.
    wij kennen alleen weelde en MOETEN nu bezuinigen ja en dat zijn wij niet gewend en komt zeer hard aan.

5. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    nee het hoeft van mij ook niet maar dat heeft met een gezins situatie te maken, wil wel heel graag maar ben blij wat ik heb en dat we rond kunnen komen.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

hihi dat geld niet voor mij :) Ben 38 en woon al 20 jaar op mezelf ;) En ja het was vroeger bij ons thuis absoluut geen vetpot, ook ik heb altijd zuinig geleefd, zelfs wanneer het niet zo nodig was, gewoonte denk ik.

7. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    bij ons ook niet hoor had ook een krantenbaan om schoenen te kunnen kopen die ik mooi vond. vind alleen wel dat er wel verschil inzit tussen nu en toen en nu worden er hogere eisen gesteld bv merkkleding wat toen niet eens aan de orde was. mama thuis werd niks van gezegt n mama thuis nou dat vind men maar raar bv.
    dan nog als ik kijk wat er aan vuurwerk is gekocht en hoevol de parkeerplaatsen staan bij c.p dan denk ik wel s van hmmmmmmmm waar doen ze t van.

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik vind het een lastig onderwerp. Denk dat veel mensen meer uitgeven dan ze kunnen, wat tegenwoordig erg makkelijk is met een creditcard hier, kredietje bij wegkamp en persoonlijke lening daar etc. Tja, dat is niet handig.

Ik moet zeggen dat ik niet mag klagen over niet-rondkomen, maar ik zie het in mijn omgeving wel veel. Snap ook echt niet dat het nog zo druk is in winkelstraten etc. Ik zou, als ik moest bezuinigen, daar toch als eerste mee beginnen! Maargoed, misschien hetzelfde met huizen verkopen. Wij hebben vorig jaar ons appartement verkocht en dit tegen kostprijs (hypotheek) te koop gezet. Binnen 3 weken verkocht tegen vraagprijs! Maar let wel: wij wilden er gewoon vanaf, desnoods met wat verlies. Sommige huizen staan echt te koop tegen zo'n bizarre prijzen dat je je afvraagt hoe slecht sommige makelaars toch adviseren. Zeker als je dubbele woonlasten hebt kun je beter goedkoper inzetten dan 3 jaar dubbele lasten hebben.

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vorig jaar ook 3x bij Center Parcs ben geweest... Maar waar doen we het van? 2 salarissen en weten wat je vaste lasten zijn en wat je elke maand kunt sparen. Goed inzicht in weten wat er binnenkomt en uitgaat is t belangrijkste.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Inderdaad! misschien moesten ze kiezen tussen vakantie of vuurwerk. En ook zo: vuurwerk wordt ook elk jaar duurder, dus misschien is er wel net zoveel gekocht, maar meer geld uitgegeven omdat het duurder wordt!

11. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weet je wat ons opviel, de afgelopen jaarwisseling?
    Dat alle "goedkope" wijken écht ontzettend veel vuurwerk afstaken.
    De "dure hypotheekwijken" daarentegen.... daar bleef het bijna donker...

Wij wonen in een complex, dus kijken best heel mooi over de stad uit.
    Er zijn in de laatste jaren best een paar mooie, maar relatief prijzige nieuwbouwwijken opgeleverd.
    Hier bleef het dus opvallend rustig, terwijl in de wijken waar de sociale huurwoningen nog een lage huur kennen, er echt ontzettend veel vuurwerk werd afgestoken.
    Is ons andere jaren niet zo opgevallen, maar nu was het zo een groot contrast!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Nou dat was hier niet zo...

Het mooiste vuurwerk kwam uit de wijk met duurdere huizen :D

13. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zie je vooral wat mooi siervuurwerk in de duurdere wijken (wij wonen, huren in een dure koopwijk, deels dure huur en deels dure koop) en in de wijk naast ons, goedkoper, meer huur, vnl. de keiharde knallen.

In onze wijk hoor je ook van te voren bijna niets qua vuurwerk, voor oudjaarsnacht, maar in de wijk ernaast wel. Wonen andere mensen, duidelijk. Hoe het qua geld zit weet ik niet. Mijn man was thuis dit jaar, ik en de kinderen waren op vakantie (man had nachtdiensten) en wij hebben samen met mijn zusje wel wat afgestoken, siervuurwerk. Wij zijn niet arm, maar zeker niet rijk. De middenmoot zeg maar, en we hebben met 34 volwassenen voor 100 euro de lucht ingeknald ;)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ja wat is de middenmoot tegenwoordig...

Ik vraag me weleens af van hoeveel de meeste mensen echt rond moeten komen.

Het ligt ook wel aan de provincie hoeveel je kwijt bent aan een huis...of hoeveel je verdient.

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik woon in een mooie kleine nieuwbouwwijk, in de verte een hele grote nieuwbouwwijk. Heb echt super veel vuurwerk gezien, wat ik overigens niet verwacht had. 1 straat achter ons echt prachtig en veel vuurwerk! Nu weet ik niet of er in andere wijken meer afgestoken is.

Ik denk dat de wat 'welgesteldere' mens hun prioriteiten anders heeft liggen. Ik weet het even niet netjes en duidelijk te omschrijven. Maar ik zie het verschil wel: wij hebben het goed voor elkaar, kunnen alles betalen en leven vrij luxe. Toch ben ik gestopt met roken, heb ik bepaalde abonnementen stop gezet en probeer ik op andere dingen te bezuinigen. Dit is dus niet nodig, maar vind het zonde veel uit te geven, spaar namelijk liever extra geld voor het geval van onvoorziene omstandigheden, vooral in deze tijden.

Mijn zusjes hebben bijv een uitkering, lenen continu geld, roken en blowen zich suf en zullen echt geen cent minder uitgeven. Wel een hele grote tattoo en nieuwe nike air max, maar fatsoenlijk eten kunnen ze niet. Leuke dingen doen, ho maar! En ze vinden het prima zo! Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij!

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal

Op de top een huis kopen, zoals wij hebben gedaan. En dan ook nog eens een huis uit het hogere segment.
    Wij zaten niet aan de max, hypotheek, hebben de kk cash betaald en geen geld opgenomen voor woningverbetering en dit uitgesteld of uit eigen zak betaald etc.
    Ondertussen is de persoonlijke bonus van mijn man afgeschaft, de lange termijn bonus ook, en vallen wij ook nog in de groep "rijken" die het hardste wordt gepakt. Wij hebben de afgelopen drie jaar op jaarbasis zo'n 40.000 ingeleverd.
    Tja, ik denk dat we nu bijna een ton onder de aankoopprijs zitten. Daar kunnen wij nu niet tegenop sparen helaas. En dat voelt inderdaad niet fijn.

Na een jaar zijn wij gevraagd om naar Belgie te vertrekken en nu staat ons huis leeg voor een paar jaar. Verkopen is helaas geen optie door de enorme restschuld.

Zolang de hypotheekrenteaftrek niet verder wordt beperkt en de banken niet moeilijk doen over het "onderwater" staan, is het geen probleem. Maar gaan ze hier aan morrelen, dan hebben wij een gigaprobleem.

Eigen schuld, dikke bult.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kunnen jullie je huis niet verhuren dan? Hebben wij ook gedaan, voor minimaal vijf jaar, zitten ook expats in. Ideaal! :)

18. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Over verhuur hebben we nagedacht. Alleen ben je dan wel de hypotheekrenteaftrek kwijt. Daarbij staat er nog heel veel spul van ons en slaapt mijn man daar nog een paar dagen per maand.
    Wel zijn we ons aan het orienteren op verhuur, ook omdat we eigenlijk niet terug zouden willen.
    Hoe hebben jullie het gedaan met onderhoud van de woning?

19. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb alleen het eerste bericht gelezen maar wat ik mij afvraag is; Waarom kunnen zoveel mensen slecht rondkomen? Is het inkomen extreem gedaald en hebben de mensen nog geen middenweg gevonden in hun uitgaven daardoor? Geven veel mensen teveel uit aan 'onzin'? Waar komt het allemaal vandaan, want dit kan toch niet 'zomaar' ?

Ik zie in mijn directe omgeving ook wel dat het moeilijk kan zijn om rond te komen, maar de voorbeelden die IK zie, tja daar kan ik niet veel medelijden mee hebben, want die mensen hebben gewoon een héél verkeerd uitgave patroon... Dan doe je het toch echt zelf en als je er geen hulp bij vraagt, dan vraag je om problemen, vind ik hoor!

Deel Deze Pagina