Helft zwangere NL-vrouwen onverantwoordelijk

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Pluizje, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Tja het welbekende slaapmutsje zal het wel zijn.
    Maar er zijn ook gewoon homeopatische middelen met lichaamseigen stoffen waar je van ontspant en in slaap komt;)

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Precies, dit had ik ook in m'n hoofd, maar wist het niet goed op te schrijven.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Die mag je niet hebben als je zwanger bent ;)
    Dat was namelijk heel raar, want dat is lichaamseigen. Zoals melatonine...(zoiets) mag je niet hebben tijdens zwangerschap.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Dankjewel :)
    Mijn gyn vertelde me dat de meeste miskramen veroorzaakt worden door chromosoomafwijkingen in het vruchtje, iets wat dus in het eitje en zaad al niet heeft geklopt...Of doordat het innestelen niet lukt.
    Dat alcohol en roken een miskraam veroorzaken lijkt me dus je reinste b*llsh*t.
    Dus dat hele eigen schuld dikke bult plaatje gaat niet op.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    ECHT???
    Wow...bedankt, dat heb ik nooit geweten...
    Nou heb ik ook alles behalve problemen met slapen tijdens een zwangerschap ;) Maar goed om te weten voor een volgende keer.

Maar dan nog, zullen er vast dingen zijn die gezonder zijn dan een wijntje voor het slapen gaan..

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik niet, na 5 mk's, maar dat betekent niet dat ik vind dat moeders onveranwoordelijk bezig zijn als ze 1 wijntje drinken.

De oorzaak van miskramen is overigens in 50 procent vd gevallen geen aanleg- of innestelingsprobleem, maar dit terzijde.

Suus

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    NIet helemaal waar, miskramen komen ook voor als het lichaam van moeders niet gezond genoeg is (zoals in mijn geval maak ik bepaalde vitamines niet aan waardoor de kans op miskramen e.d. groter is) is deze aangevuld heb ik nergens last van (in elk geval niet meer dan normaal)

Drinken, drugs gebruiken dragen niet bij aan een gezond lichaam dus in die zin kunnen ze ook bijdragen aan een miskraam.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is gewoon heel simpel... het is heeeeel moeilijk om aan te geven hoeveel alcohol precies schadelijk is. Alcohol is een harddrug en daar reageert iedereen anders op. Dit betekent dat het beste is om gewoon GEEN alcohol te gebruiken (ook omdat men vaak geen maat kan houden).

Waarom hoogopgeleiden? Dat heeft met sociaal drinken te maken. Hoog opgeleiden begeven zich vaker in omgevingen waarbij sociaal alcohol gebruik gewoon is (zakelijk etentje, lunches etc).

Blijven doorroken is bijvoorbeeld onder laagopgeleiden weer veel hoger (omdat het in de lagere sociale milieus gebruikelijker is om te roken)

Wat betreft de FAS cijfers in het buitenland? Er zullen in Frankrijk meer mensen zijn die niet drinken maar het aantal mensen wat stevig drinkt is waarschijnlijk weer hoger waardoor de kans op FAS weer sterk toe neemt.

Het blijft gewoon heel simpel... gebruik geen drugs (alcohol, nicotine of andersoortige drugs)

Alcohol en nicotine gebruik kunnen we degelijk bijdragen aan het krijgen van een miskraam (vergroten de kans) vanwege het negatieve effect op het lichaam van de moeder en de zaaddonor! De kwaliteit van ei en zaad neemt dus af en de omgeving waarin gegroeid moet worden (baarmoeder etc) kan ook aangetast raken...

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ja ok, dat snap ik. Ik zei ook niet dat dat de enige oorzaken van een miskraam zijn;) Maar wel vaak.

Maar hier ging de discussie niet over... Nu gaan we de oorzaken van een miskraam bespreken ipv de gevolgen van drank in de zwangerschap voor een kindje, waar het topic oorspronkelijk over gaat.

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    NIets kan je voorkomen maar je kan het wel met alle macht proberen dat houd in GEEN filet american, niet in een zandbak of kattenbak wroeten, geen alcohol en geen drugs, is er dan nog een afwijking kan je tenminste jezelf 100% in de spiegel aankijken dat jezelf er alles mogelijk aan hebt gedaan en dat het niet in jouw handen lag.

Zoiezo 9 maanden niet zonder alcohol kunnen klinkt mij aardig verslaafd in de oren, dan heb je echt een probleem!

11. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    eens.... :D

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat komt omdat iemand die Alcoholinfo-link met dat flauwekul-tabelletje postte :). Als herhaalde miskramen-patiënt wil je daar dan wel even wat over zeggen.

13. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Volgens mij zegt ook niemand hier niet zonder een glas alcohol te kunnen? Dus meteen roepen dat iemand behoorlijk verslaafd overkomt is ook wel weer uit zijn verband gerukt.

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nou ja, in de helft vd gevallen. In de andere helft dus niet :).

15. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Uiteraard. Begrijp ik volledig.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Verslaafd is overdreven, maar als je het tijdens de zwangerschap niet kunt laten staan is er ook iets in de haak, vind ik.

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

1 zwaluw maakt nog geen zomer, en 1 glas alcohol in 9 maanden maakt je nog geen alcohol-verslaafde.

Het is niet allemaal zo zwart-wit, dames.

Suus

18. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Het gaat hier over vrouwen die in hun zwangerschap drinken en dus niet 9 maanden zonder kunnen dat vind ik een probleem, jij niet? Als jij niet zonder kan noemen ze dat een verslaving of het nu sociaal of lichamelijk is.

Als jij je eigen behoeftes belangrijker vind dan een baby die niet kan kiezen dan heb je duidelijk je prioriteiten niet goed staan (vind ik persoonlijk)

19. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ook hier in FR wordt alcohol niet gepromoot tijdens een zwangerschap hoor. ;)

En alcohol als slaapmutsje werkt dus juist niet. Ja, je slaapt sneller in maar vaak wordt je ook brakker wakker of juist midden in de nacht om vervolgens weer niet in te kunnen slapen.

20. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hier sluit ik me volledig bij.

Als je kiest voor een kindje vind ik dat je alles, maar dan ook echt alles moet doen wat binnen je macht ligt, om ervoor te zorgen dat je kindje gezond ter wereld gaat komen.
    Niet drinken, niet roken, geen rauw vlees, niet in de kattenbak en ga zo maar door.
    Ik vind dat je verplichting tegenover je ongeboren kindje.

Share This Page