Ik sluit me er ook bij aan. Een kindje mogen krijgen is een heel groot wonder en daar heb je, lijkt mij, alles voor over.
Jij mag dat een probleem vinden hoor, ik vind het inderdaad niet ok als je echt niet zonder zou kunnen. Maar als je eenmalig een glas alcohol drinkt vind ik niet dat je meteen verslaafd bent, want wie zegt dat je het dronk omdat je het echt niet kon laten? Dan had je het nl. wel vaker gedaan als die ene keer.. Misschien koos je bewust voor dat ene glas met bijv. oud en nieuw omdat je vk/gyn zei dat het geen kwaad kon? Dan ben je in mijn ogen niet bewust bezig je kind te beschadigen..
het is zeker allemaal waar.. maar reken er dan ook bij dat je ruim 3 jaar gestopt moet zijn met roken wil je lichaam er geen gevolgen meer van hebben dus dan moet je 3 jaar gestopt zijn voordat je zwanger kunt raken??
Mijn gyn was 30. En raadde mij ook aan om 1 glas rode wijn per week te drinken. Dit ivm doorbloeding van placenta die bij mij niet goed meer werkte.. En dat is exact 6 mnd geleden. Heb t niet gedaan. Maar vraag me dan wel oprecht af als het echt zo slecht is waarom het dan aangeraden word door een gyn die dan juist zou moeten weten dat het niet goed is.
Maar om dan iemand het risico te laten lopen om een fas kindje te krijgen vind ik nog veel onverantwoorder... Mij is dat namelijk ook niet verteld dat dat kon. Veronderstel ik had die beste man gelooft en van die paar glazen een fas kindje gekregen.. Als zoiets dan aangeraden word vind ik wel dat ze dat soort dingen erbij moeten vertellen. Dan is het aan jezelf welk risico je neemt.
ja ze bestaan echt helaas, het ergste vind ik dat IK wordt veroordeeld door haar omdat ik niet rook en drink
Nou idd, heb hier geen druppel aangeraakt (drink al 6 jaar niet meer) En diegene die dat tegen mij zeiden hadden niet eens kinderen.. Net zoals roken trouwens.. En met de feestdagen vind ik drinken van een glaasje als zwangere ook niet kunnen!!
Vasthouden die gedachte Je doet het harstikke goed door te kiezen voor de beste start voor je kindje die jij het kunt geven.
Beetje jammer om al die 'onverantwoordelijke' vrouwen (50% van alle NL's zwangere aldus het artikel) over een kam te scheren
Ik geloof dat onderzoek ook niet helemaal. In mijn omgeving niet vaak zwangere mee gemaakt die dronken. En ook ik denk dat een glaasje wijn niet zo heel slecht kan zijn. In wijn zitten ook goede stoffen dat is al vaker bewezen. Mensen met trombose en andere aandoeningen worden ook aan geraden om een glas wijn te drinken. De alcohol op zich is denk de grootste boos doender maar in een glas wijn zit niet zo over dreven veel alcohol. Het maakt je bloed wat dunner alcohol dus als er vrouwen zijn bij wie het advies was om eens een glas wijn te drinken om te kunnen slapen of voor de placenta ik geloof dat zeker wel. En ik geloof ook zeker niet dat je met een glas wijn gelijk een FAS kind krijgt. Daar moet je wel veel voor gedronken hebben meer dan die ene glas wijn. Ach ja ik ben laag opgeleid. Dat blijkt dan wel weer
Maar niet lager opgeleiden mensen roken ook Vriendin van mij heeft een universitaire opleiding gevolgd in NL en buitenland. En heeft gewoon gerookt tijdens dr zwangerschap en rookt nu nog waar dr kind bij is. Ik rook zelf ook maar gestopt tijdens de zwangerschap. Helaas na alle ellende weer begonnen ( HEEEEEL stom ) Maar wij roken buiten op t balkon! en niet waar die kleine bij is.
Nee tuurlijk krijg je niet gelijk een FAS kindje van 1 glas wijn, maar diegene die ik ken drinkt wel meer als dat..
Helaas wel. En dat vind ik nog steeds jammer dat ik dat me kinderen hebt aan gedaan. Maar dat is een andere disscussie.