Hier was laatst een overval om de hoek, verbaasde me de volgende ochtend dat we er niet wakker van zijn geworden, maar blijkbaar in stilte uitgerukt dan.. Maar dat vind ik ook heel iets anders, dat gebeurt hoogstens een keer in de maand, dat we sirenes savonds horen, is ook niet erg.. Het ging over de aanwezigheid van helikopters boven de stad, soms een week niet, maar dan weer drie keer in de week.. Ben het soms echt beu, dat zeg ik eerlijk, maar begrijp nu ook dat het niet anders kan dan savonds/snachts.. Hopelijk wordt de frequentie wat lager in de toekomst, zeker als de kleine er is, want het is echt herrie..
Er zijn idd heel veel inbraken in Zoetermeer geweest de afgelopen twee weken. Bij ons 4 deuren verder, bij de buren van mijn zus en de collega van mijn man. Ik hoorde 30 keer in 2 weken.
Niet correct, de meeste inbraken worden overdag gepleegd. @ ytest, je baby gaat echt niet wakker worden van de heli hoor. En juist fijn als deze zo vaak overvliegt, kan je kleintje er aan wennen haha.
Ik woon dichtbij jou, TS (andere plaats, maar hemelsbreed echt vlakbij) en hoorde het dus gisteren ook Had toevallig vroeg op de avond via Burgernet melding (sms) dat er jongens werden gezocht ivm beroving ofzo. Ik ging er dus van uit dat het daarom ging. Misschien moet je je ook aanmelden voor Burgernet - dan krijg je iig bericht als er iets in je buurt speelt. Wij doen trouwens standaard de achterdeur op slot als de helikopter hier cirkelt, want idd - je zal maar ineens zo'n figuur in je tuin hebben staan!
Klopt, in de wintermaanden alleen niet,, het is vroeg donker en laat licht, daar maken ze gebruik van. r. In de zomermaanden inderdaad veelal overdag, ivm mensen die weg zijn, vakantie etc. In juli, augustus, december en januari is het drama.
Heb in half jaar in Belfast gewoont.. Daar was het toen vreemd als je geen helicopter hoorde. Elke keer als ik zo'n ding hoor moet ik weer aan die tijd denken...