Wij hebben de naam Jan-Julius in gedachten. In de film de schatjes heet 1 van deze jongens zo en wij vinden deze naam erg leuk. Maar we zijn ook bang dat mensen hem dan al snel Jan gaan noemen. Wat vinden jullie van deze naam?
Nee sorry ik vind het geen mooie naam. Ik hou sowieso niet van samengestelde namen en Jan vind ik erg oubollig. Maar als jullie hem mooi vinden moet je het gewoon doen.
Ik zit er een beetje mee dat mijn vriend een achternaam heeft van 4 letters en dan vind ik een langere naam toch mooier. Maar inderdaad is dat dus ook een beetje mijn twijfel dat deze naam oudbollig is. Alhoewel mijn vader het geweldig zal vinden, die denkt meteen dat we hem dan naar mijn vader vernoemd hebben, die heet Jan We hebben ook Valentijn in gedachten.
Ik vind Jan-Julius leuk! Heel vrolijk. Valentijn vind ik niet zo. Beetje modenaam. En niet zo leuk als je zoon 28 is en een stoere vent. Maar je zou ook Julian kunnen doen. Heb je toch je Julius en als je het uitspreekt zit er ook Jan in.
Mee eens... Een vriend van mij heet trouwens ook Valentijn (is geen 28, maar inmiddels 37 ) Die wordt nu ook Tijn genoemd... Vind het wel meevallen, Valentijn voor een ouder iemand) Jan-julius wordt inderdaad Jan. Ik bedoel, iedere naam gaat afgekort worden! Ik heet Wendy, niemand die mij zo noemt. Altijd Wen.
Sorrie, maar ik vind het niet mooi. Niet dat het er toe doet, want als jij het mooi vind, is dat goed!
Beetje rare combi vind ik het, sorry! Verwacht ook dat mensen Jan gaan zeggen en Julius Jan klinkt niet zo lekker hè. Suc6 met verder denken. Groetjes Six
Jan-Julius is niet mijn smaak, ik ben niet zo van de dubbele namen en gewoon Jan of gewoon Julius vind ik ook niet mooi. Als je het gaat combineren naar Julian vind ik het wel weer mooi, en dan zit er toch ook een kleine vernoeming naar je vader in. Marius vind ik trouwens ook wel leuk!
De combinatie vind ik niet zo. Ik houd ook niet zo van Julius. Maar Jan vind ik leuk, gewoon lekker simpel en tegenwoordig ben je nog origineel ook hoor als je je kind gewoon Jan noemt. Julian vind ik ook een mooie naam.
Jan-Julius is niet mijn smaak, ik hou niet van dubbele en lange namen. Ik vind het wel heel belangrijk dat jij zegt 'Wij vinden deze naam zo mooi'. DAAR gaat het om, JULLIE vinden het een mooie naam. Ik denk wel dat het Jan zal worden voor het gemak in de toekomst, maar mijn zoon heeft een naam van maar 4 letters en die word ook al 'Joe' genoemd. Ik denk dat vrijwel elke naam afgekort word, of er word een koosversie van gemaakt in de loop der tijd
Het afkorten ligt helemaal aan jezelf. Als ik mijzelf voorstel zeg ik altijd mijn volledige naam. Als mensen bv mar of marjan zeggen, maak ik daar marjanne van. Zo heet ik en ik vind de andere 2 versies niet mooi, dus wil zo niet aangesproken worden. Iedereen noemt mij dus ook gewoon marjanne. Zo kan dat ook met jan-julius, wat ik overigens een mooie naam vind.