Wat vinden jullie van deze jongensnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ischa31, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Wij hebben de naam Jan-Julius in gedachten. In de film de schatjes heet 1 van deze jongens zo en wij vinden deze naam erg leuk. Maar we zijn ook bang dat mensen hem dan al snel Jan gaan noemen. Wat vinden jullie van deze naam?

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Julius vind ik leuk, maar Jan-Julius niet zo. Ik hou persoonlijk niet van dubbele namen.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nee sorry ik vind het geen mooie naam. Ik hou sowieso niet van samengestelde namen en Jan vind ik erg oubollig.

Maar als jullie hem mooi vinden moet je het gewoon doen.

4. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    julius is leuker en marius vind je dat niet wat?ik vind marius altijd zon leuke naam!

5. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik zit er een beetje mee dat mijn vriend een achternaam heeft van 4 letters en dan vind ik een langere naam toch mooier. Maar inderdaad is dat dus ook een beetje mijn twijfel dat deze naam oudbollig is. Alhoewel mijn vader het geweldig zal vinden, die denkt meteen dat we hem dan naar mijn vader vernoemd hebben, die heet Jan :D

We hebben ook Valentijn in gedachten.

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik vind Jan-Julius leuk! Heel vrolijk.
    Valentijn vind ik niet zo. Beetje modenaam. En niet zo leuk als je zoon 28 is en een stoere vent.

Maar je zou ook Julian kunnen doen. Heb je toch je Julius en als je het uitspreekt zit er ook Jan in.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Valentijn-leuk
    Julian-leuk
    Jan-Julius-niet leuk
    ;)

8. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Julius alleen vind ik niet zo mooi, maar Julian is wel aardig.

9. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    jan julius is mooi, en jan is mooi ook ;) , ouderwets, nou en, blijft een mooie naam. ;) :p

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mee eens... Een vriend van mij heet trouwens ook Valentijn (is geen 28, maar inmiddels 37 ;) ) Die wordt nu ook Tijn genoemd... Vind het wel meevallen, Valentijn voor een ouder iemand)

Jan-julius wordt inderdaad Jan. Ik bedoel, iedere naam gaat afgekort worden! Ik heet Wendy, niemand die mij zo noemt. Altijd Wen.

11. Niet meer actief

ik denk dat ze idd gewoon jan gaan zeggen... zou ik zelf ook doen.. lekker makkelijk haha

12. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Sorrie, maar ik vind het niet mooi. Niet dat het er toe doet, want als jij het mooi vind, is dat goed!

13. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Beetje rare combi vind ik het, sorry!

Verwacht ook dat mensen Jan gaan zeggen en Julius Jan klinkt niet zo lekker hè.

Suc6 met verder denken.

Groetjes Six

14. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Jan-Julius is niet mijn smaak, ik ben niet zo van de dubbele namen en gewoon Jan of gewoon Julius vind ik ook niet mooi.
    Als je het gaat combineren naar Julian vind ik het wel weer mooi, en dan zit er toch ook een kleine vernoeming naar je vader in. Marius vind ik trouwens ook wel leuk!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De combinatie vind ik niet zo. Ik houd ook niet zo van Julius. Maar Jan vind ik leuk, gewoon lekker simpel en tegenwoordig ben je nog origineel ook hoor als je je kind gewoon Jan noemt.
    Julian vind ik ook een mooie naam.

16. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik vind Julian en Valentijn en echt geweldig! Jan-Julius niet zo

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind het een vreemde combi eerlijk gezegd

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Jan-Julius is niet mijn smaak, ik hou niet van dubbele en lange namen. Ik vind het wel heel belangrijk dat jij zegt 'Wij vinden deze naam zo mooi'. DAAR gaat het om, JULLIE vinden het een mooie naam. Ik denk wel dat het Jan zal worden voor het gemak in de toekomst, maar mijn zoon heeft een naam van maar 4 letters en die word ook al 'Joe' genoemd. Ik denk dat vrijwel elke naam afgekort word, of er word een koosversie van gemaakt in de loop der tijd ;)

19. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik denk wel dat mensen het snel zullen afkorten

20. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Het afkorten ligt helemaal aan jezelf.
    Als ik mijzelf voorstel zeg ik altijd mijn volledige naam.
    Als mensen bv mar of marjan zeggen, maak ik daar marjanne van. Zo heet ik en ik vind de andere 2 versies niet mooi, dus wil zo niet aangesproken worden.
    Iedereen noemt mij dus ook gewoon marjanne.
    Zo kan dat ook met jan-julius, wat ik overigens een mooie naam vind. :D

Deel Deze Pagina