Ik heb ruzie met de nicht van mijn man.. 3 maanden geleden op een verjaardag was zij er met haar man. Ze zijn nog niet zolang getrouwd en tijdens de verjaardag konden ze niet van elkaar afblijven hoorde ik.. Ze zat midden in het gezelschap met hem te zoenen of ze zaten bij elkaar op schoot. Ik ben heel erg goed bevriend met haar zus maar die was niet op die verjaardag aanwezig. In iedergeval, toen hun naar huis waren werd er door sommige andere familieleden over hun geroddeld dat ze klef deden en dat ze het respectloos vonden (in onze cultuur word dit soort gedrag niet echt gewaardeerd in gezelschap) ik bemoeide me er niet mee aangezien het het zusje van mijn goede vriendin is. Toen ik thuis kwam zat ik er toch wel mee en belde mijn vriendin op. Ik vertelde aan me vriendin dat er mensen hadden geroddeld over haar zusje (geen namen genoemd natuurlijk) en dat ze even tegen haar zusje moest zeggen dat ze volgende keer er een beetje op moest letten aangezien ze anders nog meer gaan roddelen.. Ik bedoelde dit juist met alleen maar goede bedoelingen! Helaas pikte het zusje van me vriendin het anders op en ik kreeg een heel gemeen bericht van haar terug. Ik had haar toen gezegd dat ik het goed bedoelde maar ze zag het als roddelen! Als het roddelen was dan had ik niet tegen haar zus gezegd dat die het moest zeggen tegen haar Maar wat het nu is... Ze wilt nog steeds niet met mij praten en is nog steeds boos op me. Ik vind het zo vervelend want ik bedoelde het goed en in plaats daarvan heb ik nu dus een ruzie.. Ik weet niet of ik het maar gewoon moet laten of dat ik het uit moet praten (ook al wilt zij het niet) ik kom haar sowieso nog op verjaardagen tegen en ik heb geen zin in een gespannen sfeer... Iemand tips?!
Oei lastig.. Jij bedoelde het goed, maar als ze niet wil luisteren, kom je niet verder natuurlijk.. Ik zou denk 1 poging wagen en het daarna (mocht het dan dus niet uitgepraat worden) laten rusten..
Ik geef je groot gelijk, je bedoelde het goed. Ik zou lekker de eer aan mezelf houden. Beetje kinderachtig om dan zo te reageren van diegene. Als het echt zo'n goede vriendin was, had ze dit moeten begrijpen en niet als iets aanvallends moeten zien.
Het is het zusje van die goede vriendin van mij. En het zijn beide de nichtjes van mijn man. De oudste (waar ik dus mee bevriend ben) die geeft mij ook gelijk. Het gaat mij erom dat ik haar dus nog ga zien op verjaardagen en dan ga ik mij echt ongemakkelijk voelen.
Volgens mij heb ik idd je verhaal te vlug gelezen, ik dacht dat je goede vriendin dus zo reageerde. Dat maakt het al iets anders idd, misschien kan je goede vriendin, haar zus dus, even een gesprek met haar aan gaan? Verder zou ik mij er niet al teveel meer mee bemoeien, want je hebt in mijn ogen niets verkeerds gedaan.
Simpel! Ga er heen desnoods met klein bosje bloemen (al heb jij niets fout gedaan!!). In het echt reageren mensen zoveel anders dan via de telefoon. Je kan zeggen dat je het zo niet bedoelde en juist het beste met haar voor hebt. Als ze dan nog boos is dan is ze gewoon kinderachtig
Waarom heb je het niet direct tegen dat nichtje gezegd, ipv via via? Ik zou er ook behoorlijk pissig van worden als ik via via moest horen dat andere mensen over me zaten te roddelen. [edit] sowieso, lekkere familie dat er zo gekletst word..
Ja maar als je zelf geen contact verder met haar hebt en d'r zus haar beste vriendin is zou ik het ook zo doen hoor
@mamavan5bengels, ja dat heb ik geprobeerd maar die zegt alleen maar tegen me dat ik me niet zorgen moet maken en dat zij d*m is heb ik dus niks aan want hun hebben het natuurlijk meteen goed gemaakt en ik zit met de ruzie... @wolchu, denk dat het niet door schaamte komt want ze praat wel heel vrolijk met mijn man en andere familie.. @ shopaholicnl, misschien is dat wel een idee.. Ik heb alleen geen idee of ze het gaat accepteren en of ze wel eens open zal doen dan
Ik had geen telefoon nummer van haar en ik dacht dat het beter overkwam als haar zus het zou zeggen in plaats van ik aangezien ik geen band met haar heb en dus een soort van vreemde ben voor haar (niet letterlijk natuurlijk )
Ze weet nu in ieder geval dat haar gedrag niet gewaardeerd werd. Onvolwassen om de boodschapper de schuld van het slechte nieuws te geven. Als je het wilt uitpraten, zou ik dat wel doen. Een keertje afspreken met haar en haar zus en rustig vertellen wat je hier vertelt hebt. Zo te horen doet ze haar zus ook geen plezier met dit gedoe, als ze zich niet voor jou wil gedragen, zou ze dat in ieder geval voor haar zus moeten doen.
Dan heb jij in ieder geval je best gedaan zou wel alleen gaan, met haar zus erbij zal ze zich misschien sterker voelen en willen laten zien dat er met haar niet te "sollen" valt. Vaak zie je dat iemand in het echt heel anders reageert en loopt het gewoon met een sisser af. Laat er niet te lange tijd overheen gaan, voor je het weet gaat het een verhaal op zich krijgen en dan heb je nog meer gezeur
Mijn mening? Je had er beter aan gedaan om het haar zelf te vertellen. Nu is het weer zo'n via via verhaal (daar kan ik soms ook boos om worden, waarom zegt iemand dat niet gewoon recht in mijn gezicht?) en je weet niet hoe haar zus precies het verhaal heeft gebracht. Ga langs met een bloemetje en zeg hoe het zit. Wil ze dan nog niks horen dan eerst maar laten gaan.
ik vind zelf dat je niks kwaads gedaan hebt, maar het had mss beter geweest om gelijk naar het zusje toe te gaan (ik weet het, dat is achteraf praten) miisschien dat je haar nog 1 keer duidelijk kan maken dat je het goed bedoelde, maar dat het beter was geweest om gelijk naar zusje te stappen?
Ik zou het zo laten. Ze weet het nu en daar moet ze maar haar conclusies uit trekken. Doet ze dat niet, dan weet ze dat er geroddeld gaat worden. Als zelfs haar eigen zus "aan jouw kant staat", zou ik ze gewoon een beetje vermijden op de volgende feestjes, tot zij terug contact opneemt of vriendelijk tegen jou praat. Het lijkt mij overigens ook niet zo te zijn dat je haar elke week tegenkomt.
Als ik zoiets zou horen van m'n zus zou ik dat ook niet waarderen, ik snap wel dat ze boos is. Misschien kun je haat zeggen dat je dit misschien beter tegen haar had kunnen zeggen maar dat je het wel goed bedoelde?
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Je had ook je mond dicht kunnen houden en als ze dan erachter was gekomen waren de rapen ook gaar geweest. Ik vind het zelf erg netjes dat je het hebt aangegeven