Hellen1971 en haar (begin) van de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hellen1971, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Inmiddels vraag ik me wel af of ik überhaupt nog iets te zoeken heb op een forum over zwanger worden als ik toch geen enkele kans maak op dit moment.

Op zich is de steun wel heel fijn ( héél fijn zelfs), maar ik kan verder niets vermelden. Ik heb geen eisprong om over te vertellen, geen bezoeken meer aan de gyn voorlopig en ik gebruik ook geen medicatie, feitelijk ben ik zoals ik nu ben totaal onvruchtbaar.

Nou ja..de feestdagen komen eraan. Ik zet mijn vrolijke masker maar op en zie wel wat ik doe na al deze dagen. Ik ga gewoon eerst maar proberen te genieten van de eerste kerst met de liefste man die ik ken en mijn familie....

2. Toen ik in januari 2001 stopte met de pil kreeg ik ook cycli die varieerden van 4,5 tot 8 weken. Na een jaar kwamen wij terecht in de medische molen en al snel werd geconstateerd dat ik geen eisprong had.

Tot dusverre lijkt mijn verhaal op dat van jou, Hellen.

Ik ben toen Clomid gaan slikken, daar kreeg ik weliswaar een eisprong en een regelmatigere cyclus van, maar ik werd helaas nog steeds niet zwanger.

Na een HSG, een reeks IUI-behandelingen en miskraam, ben ik inmiddels de trotse moeder van 2 dochters! Beide zijn overigens spontaan verwekt, zonder enig medisch ingrijpen...

Hoewel ik het niemand gun om zolang te moeten wachten als wij (net geen 6 jaar na het stoppen met de pil werd Jasmijn geboren...) hoop ik toch dat mijn verhaal je een beetje hoop geeft.

O ja, ik ben nu 38, bijna 39 jaar jong...

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Lieve Hellen,

Er zijn genoeg vrouwen op het forum die niet zwanger zijn, of iets 'interessants' te vertellen hebben (geloof me, verhalen over schimmelinfecties ben j ook een keer zat)

Zwanger of niet, moeder of niet, de wens bij vrouwen op dit forum is er allemaal en dat is net zo belangrijk zij het niet belangrijker (of heftiger) dan wat vrouwen te vertellen hebben die al zwanger zijn.

Mij stoor je absoluut niet door hier je verhaal te doen, je bent verdrietig en hebt pijn, er zijn hier vrouwen die dat heel goed begrijpen. Ik kan niet zeggen dat ik weet wat je voelt, ik probeer me er een voorstelling van te maken hoe frustrerend het moe zijn als je graag kinderen wilt en het dan niet lukt en je leeftijd ook nog eens niet meewerkt, en wat ik me ervan kan voorstellen is dat dat bijna ondraaglijk is.

Dus blijf lekker komen, deel je frustratie, en luister naar de positieve verhalen van anderen want er is zeker hoop als begrijp ik dat je dat nu even niet ziet.

Ik wens jou en de liefste man van de wereld ;) (kan niet, die heb ik al ;-p) hele fijne feestdagen!

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hellen gewoon hier blijven komen hoor en je hart blijven uitstorten. Het is heel belangrijk om er over te blijven praten, er zijn hier heel veel vrouwen die naar huis zijn gestuurd door de gyn en moeten wachten.

Of je nou thuis zit of er gebeurt iets, je bent ermee bezig en je moet het verwerken. En ik denk zelf dat het wachten het ergst van allemaal is.

Heel veel sterkte en een dikke kerstknuffel!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wat een lieve reacties.

Ja ik blijf komen. Al was het maar om anderen moed in te praten. Even niet met jezelf bezigzijn is ook wel eens heel louterend ;)

Het blijft moeilijk, dat wel.....ik ben door het ergste gevoel heen, maar ik heb nog lang niet genoeg moed om te gaan afvallen. Ik hoop, dat met een nieuw jaar ook de nieuwe moed komt!

6. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Hoi Hellen, nou heel wat gebeurd deze dagen.

Ik heb zelf geen probleem met overgewicht BMI<23. Wel werk ik als fysiotherapeut met mensen met overgewicht en ik ben het met de eerdere adviezen eens. Ga sporten. En dan niet al hijgend en puffend op een loopband gaan staan, maar lekker 30 min (minimaal) per dag (als het lukt) zo gaan bewegen dat je het lekker warm krijgt en wat hijgerig wordt.

Daarnaast is wat krachttraining niet verkeerd.
    Veel mensen zeggen, dat je er zwaarder van wordt maar dat is een fabeltje. Spiermassa verbrandt, vetmassa niet. Ga met niet te zware gewichten en veel herhalingen bijv 3x20-25 aan de slag. Je rustmetabolisme zal toenemen en dat is in jouw geval zolees ik wel nodig.

Heel veel succes meid en neem het heft in handen. Ga aan de slag! (tsjakka, ik lijk Emiel Ratelband wel)

Groeten en succes
    Chantal

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dank je Chantal. Grappig dat je erover begint. ik overweeg om me aan te melden voor fysiofitness. Ik ga nl. nogal zwaar over mijn grenzen heen met sporten, dus een beetje extra controle lijkt me niet verkeerd. En daarnaast: geen mens krijgt mij een reguliere sportschool in, want dat heb ik ooit eens gedaan en ik werd daar zo'n attraktie. Mensen zijn gemeen, hoor! Zeker als je erg dik bent. Bovendien moet ik er niet aan denken om in een zaal vol met spiegels te staan, zeg :rolleyes:

Maar goed...de mindshift is dus al gaande....(van oh nee toch! naar mja..misschien lukt het toch nog wel)

8. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Heel herkenbaar! Ik heb ook in het 'Overgewicht' topic van jufmarika (http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=128135) in Zwanger worden gereageerd, maar als ik jouw verhaal zo lees, kun jij door je dieten ook wel eens insuline resistentie hebben.

Ik zou het eens aandragen aan je dietiste. Ik ben nu 4 maanden bezig met een koolhydraten arm dieet en ben inmiddels ruim 20 kilo afgevallen zonder al te veel moeite en mijn eisprong is weer helemaal in orde!

Je moet wel echt een knop omzetten, maar je mag behoorlijk veel eten, maar geen tussendoortjes. De eerste 3/4 weken zijn zwaar want dan mag je echt absoluut weinig suikers en koolhydraten, maar in fase 2 mag je al iets meer 's ochtends en 's avonds. Er is een lijst van producten die je niet mag en verder ben je helemaal vrij in wat je eet. Veel vlees, groentes en zuivel.

Als je meer wilt weten, vraag maar, maar geef de moed niet op!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het benauwt me nog steeds enorm. Als ik aan de gewenste BMI van maximaal 31 (die ik vaak lees bij vruchtbaarheidsbehandelingen) wil komen, moeten er tussen de 33 en 35 kilo af. Dat is wel héél veel. Gezond afvallen is maar een pond per week, is mij ooit eens verteld. Dat is 2 kilo per maand...dat is dus 17 maanden..bijna anderhalf jaar!!!!!

Ik héb geen anderhalf jaar de tijd om netjes af te vallen voordat ik verder word geholpen. Ik word begin oktober ( over iets meer dan 10 maanden) al 38 :confused: Straks ben ik afgevallen om er dan achter te komen dat de overgang inmiddels is begonnen. En ik ken de grimmige cijfers die je leest over de leeftijd in relatie tot zwangerschapskansen.

Tuurlijk heb ik ook gelezen dat soms een gewichtsverlies van zo'n 10 procent ervoor kán zorgen dat je cyclus zich volledig hersteld. Maar ik ga er maar niet van uit dat dat bij mij het geval is, want anders had ik ook wel gewoon zwanger geworden ...net als alle andere dikke dames die ik ken. Maar ook dat geluk heb ik niet.

Het is niet dat ik niet wil proberen af te vallen..maar als ik denk aan de schier onmogelijke taak die voor me ligt, krijg ik het spaans benauwd. Dat is toch niet haalbaar? Althans: niet op een gezonde, verantwoorde en blijvende manier. Ik wil immers een gezond lichaam houden voor het kindje wat ik in mij wil laten groeien en niet zoals eerder met de meest vreselijke crash diëten afvallen.

Ik ben echt doodsbenauwd nu...dat het me niet op tijd gaat lukken.....Ik doe mijn best om positief te zijn..ook voor de mensen om me heen. Maar intussen maak ik me enorm veel zorgen....

Zo dat is eruit....

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heb je nog geïnformeerd bij andere ziekenhuizen Hellen? Want zoals ik al zei is mijn BMI ook hoger dan 31 en wij hebben vandaag onze eerste IUI gehad.

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wel Nuage..ik besef me dat afvallen ook wel goed voor me zal zijn. Maar zoveel...dat is vooral iets wat mij zorgen baart. Natuurlijk kan ik naar een ander ziekenhuis gaan, maar dat stelt me voor een volgend probleem.

Namelijk: zodra ik een baan heb gevonden( en liefst ook mijn huis verkoop) verhuis ik naar mijn Lief die in andere kant van Nederland woont. Overstappen naar een ander ziekenhuis in deze regio is dus geen optie en voorlopig al naar daar overstappen ook niet. Helaas heb ik me bovendien al wél verdiept in het beleid van de ziekenhuizen in de omgeving waar ik ga wonen en dat onderzoek stemde me ook niet vrolijk.

De dichtstbijzijnde grote steden zijn Deventer en Zwolle. Beide ziekenhuizen blijken niet alleen een samenwerkinsverband te kennen, maar ze hanteren voor zover ik nu weet ook gezamenlijk de gevreesde BMI grens van 31. Dus ik kan het daar wel schudden!

Toch zal ik in de buurt naar en ziekenhuis moeten gaan, vanwege de reistijd. Ik heb als ik daar ga wonen, dan namelijk nét een nieuwe baan en dan moet ik toch zo ongemerkt mogelijk naar het ziekenhuis kunnen gaan voor follikelmetingen etc. mocht er een behandeling gaan plaatsvinden met ovulatie stimuli. Als ik dan eerst nog een uur moet gaan rijden voor elke echo etc. dan vrees ik, dat mijn nieuwe werkgever al snel 1 en 1 bij elkaar heeft opgeteld. Dat zal dan geen goede impact hebben op mijn nieuwbakken baan ...

Ik voel me, bij gebrek aan Nederlands, dus een beetje `caught between a rock and a hard place`

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Natuurlijk is afvallen goed, maar in verband met je leeftijd vind ik dat ze toch een andere eis voor je moeten stellen.

Ik heb trouwens ook net een nieuwe baan en heb alles na een maand al verteld aan mijn nieuwe baas. Je moet net geluk hebben, maar mijn baas was enorm meelevend en ik krijg alle vrijheid om vrij te nemen voor ziekenhuisbezoeken. Ik wist dat het een risico was, maar ik vond het risico groter dat ik problemen zou krijgen als ik niets zou vertellen. Maar dat is een keuze die voor iedereen anders is natuurlijk, en vast niet altijd net zo positief zal uitpakken als bij mij.

Ik wens je iig heel veel sterkte en hoop dat je een ziekenhuis kunt vinden die met je mee willen denken en niet alleen hun eigen slagingspercentage hoog willen houden.

13. Ik heb een kennisje en zij werd in Maastricht ook afgewezen voor IVF in verband met haar overgewicht. In Veldhoven kon zij wel terecht. In maart verwachten zij hun tweede kindje...

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ben net gebeld door de afvalpoli. Woensdag de 14e heb ik mijn eerste gesprek. Ik ben benieuwd wat dat me gaat brengen....

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Spannend meid, alvast heel veel succes al duurt het nog een weekje.

16. Ik ook! Spannend...

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hoe is het nu Helen?

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nog twee daagjes, spannend hoor!

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Even Uppen...want ik wil graag dat iedereen die tobt dit weet:

Ik heb één keer ene ei gehad, koud een week nadat ik te horen kreeg dat ik niet zomaar zwanger kon worden en ik geen eisprongen zou hebben. En vanochtend, een dag voor mijn NOD hield ik een positieve test in handen!!!!!!!!!!!

Het voelt als het winnen van de Staatsloterij, de postcodekanjer, lotto en toto ineens.

Maar ik KAN dus zwanger worden..tegen alle berichten in! Als DAT geen hoop geeft aan hen die , net als ik een paar weken geleden, dachten dat het misschien wel nooit zou lukken, dan weet ik het niet meer!

Ik duim voor mezelf dat het blijft zitten en goed gaat en een ieder die de wens heeft, wens ik net zo'n aardeschokkend moment toe, als ik had op het toilet vanochtend....

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hellen nogmaald gefeliciteerd meis! het is je echt gegunt! :D

Deel Deze Pagina