Stijn wordt in juni 3 en heeft altijd gemiddeld tot 07.30-08.00 in de ochtend geslapen. Hij doet nog steeds een middagdutje (max 1.5 uur maar bij schoonouders meestal langer ) Nu is hij al een week ongeveer tussen 06.00-06.30 wakker.... Vanmorgen hoorde ik hem om 05.55 op de gang rommelen en toen zei ik tegen hem dat hij nog even in bed moest gaan liggen....daar begon hij op te huilen dus ik denk ook wel dat het misschien is omdat de lamp op de gang uit is ofzo? Zou het dan toch tijd zijn om zijn slaapje in de middag eraf te halen of is dit weer een fase??? We hebben ook een wekker/nachtlampje met zo'n konijntje... momenteel gebruiken we alleen het nachtlampje maar misschien moeten we beginnen met de wekker te zetten zodat hij ook kan zien dat het konijntje nog slaapt en dat hij dan nog in bed moet blijven? Kortom ik weet niet goed hoe dit aan te pakken of dit toch bij hem nu past kwa energie en tijd (denk het niet want hij sliep veel langer voorheen)
Is hij echt fit als hij zo vroeg op staat? Zo ja: dan lijkt me dat een teken dat het slaapje eraf kan. Hier een dochter van 2,5 bij wie dit probleem van vroeg opstaan al maanden duurt Voor haar hebben we ook een slaaptrainer. Ze begrijpt het nu goed. Ze wordt volgens mij nu ergens tussen 6:30 en 7 uur wakker maar blijft netjes wachten tot "de aap zijn ogen open heeft".
Vanmorgen was het 05.19 en heb hem verteld dat hij nog in bed moet blijven liggen maar toen huilde hij...heb hem om 05.43 nogmaals terug naar zijn bedje gebracht en gezegd dat hij moet wachten tot de wekker van papa gaat... Denk dat we de slaaptrainer ook moeten gaan gebruiken
Die van ons is ook sinds een week of 3 vroeger wakker. Ik denk zelf dat het komt omdat het vroeger licht is en de vogels een heleboel herrie maken.. Als ze s'middags niet naar bed gaat maakt hier geen verschil.
Hier merk ik ook dat het spul vroeger wakker is. Vanmorgen al om half 6. Ik geef daar echter niet aan toe. maar denk dat het tijd word voor de zomertijd! Hier lijkt het ook te komen door de vogels en vroeger licht
Ja hier zijn de vogels en het vroege licht ook de oorzaak. Mijn peuter van 3,5 slaapt sinds een half jaar niet meer tussen de middag maar slaapt steevast 12 uur per nacht. Gaat ie om 19 uur naar bed, wordt ie om 7 uur wakker. Gaat ie om 20 uur naar bed, wordt het de ochtend erna 8 uur. Sinds een paar weken gaat die vlieger niet meer op en wordt ie tegen 7 uur, 7.15 uur wakker. Ik hoorde de vogels zegt ie dan..
Hier ook. Dochter wordt morgen 3 jaar maar is nu sinds 2 weken vroeg wakker zo rond 5.30 a 6.00 uur. Voorheen rond 7 a 8 uur. Ze slaapt smiddags zn 1.5 a 2 uur maar of we haar nu laten slapen of niet smiddags dat maakt niet uit.
Het lijkt nu weer wat beter te gaan.... Laten hem nog maar een uurtje smiddags slapen want dat heeft hij wel echt nog nodig en hij is ook bijna niet wakker te krijgen dan... We gaan wel met de slaaptrainer die we al als nachtlampje gebruikten aan de slag om er wat meer ritme in te krijgen
denk dat veel kindjes dat in deze periode hebben hoor, vogels die fluiten buiten, eerder licht. hier ook sinds een maand of zo is het 6;15 ongeveer terwijl het eigenlijk altijd na 7;30 was. voor mama even omschakelen hoor want ik functioneer om 6 uur nog niet zo goed
Hier ook onze zoon die een beetje van slag is door de vogels en het eerder licht worden! Van de week was het 5uur toen hij bij me kwam. In bed genomen maar niet meer slapen. Om 6uur stond hij bij het raam, deed de gordijnen open en gilde "jaaaa het is licht, mama het is morgen we mogen uit bed!" En vervolgens stond hij te springen van blijdschap .... Tja die kreeg ik er natuurlijk niet meer in ook dochter is vroeger wakker, maar of dat komt door hierboven genoemde weet ik nog niet zo goed.