Hellep...ik word een olifant!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pietje77, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Oh mensen... hellep! Ik heb het gevoel dat ik een olifant word! Mijn buikje begint al goed in de weg te ziiten, ik voel me best dik! Ik had me voorgenomen deze zwanger schap niet weer 20 kilo aan te komen als bij mijn eerste.. maar ik ben wel hard opweg! Ben vanochtend naar de verloskundige geweest en ben de laatste 5 weken, 4 kilo aangekomen! En ik ben pas 26 weken heen, ik moet er nog 14! Ben nu in totaal 9,6 kilo aangekomen en het groeien begint toch nog, of niet? Ik denk dat ik gewoon even een dipje heb en nu al opzie tegen het lijnen straks..zucht.. Herkenen jullie dit gevoel of stel ik me aan? :( :oops:

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik herken het niet maar denk niet dat jij je aanstelt!
    Ik voel me ook wel dik maar ben niet zo veel aangekomen (vlgns mij in totaal 4 tot nu toe). Lijnen zit er nu toch niet in, dus waar maak je je druk om? Als je kindje maar gezond is toch? Dat is waar ik voornamelijk steeds aan denk!

3. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Hou op schei uit...ik ken het jammer genoeg :( Ik ben nu al ruim 20 kilo aangekomen pfffff.Gelukkig ben ik van mn eigen groot dus het valt gelukkig niet zo op.Bij de eerste was ik ook ruim 20 kilo aangekomen,maar daar liep ik in de zomer met meer dan 30 graden en hield veel vocht vast.

Mag nu niet eens boven bevallen omdat ik te zwaar ben :oops: dus heb hier beneden een 1-persoonsbed in de kamer staan.Maar ja wat moet dat moet haha.Gaat er straks allemaal wel weer af ;)

4. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Tja kijk, ik ben niet zo groot, 1m63 ongeveer, misschien lijk ik dan ook wel dikker.. en dan sta ik voor de spiegel met de eeuwige vraag wat ik aan moet doen en naar mijn gevoel staat niets leuk... maar gelukkig ben ik niet de enige! En de zorgen over mijn ukkepuk zal ik het maar niet hebben, want die heb ik ook wel hoor! En ik zie overal gevaar in..

5. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Nee je bent niet de enigste.Kleine troost ;) hahaha.Maar je moet maar zo denken...tis voor een goed doel.En het gaat er straks allemaal wel weer af.Gewoon lekker ervan genieten en niet zo piekeren ;)

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik herken het wel hoor... ik ben al 15 kilo aangekomen... :oops:

En ik moet ook nog een tijdje. Gelukkig staat Sonja me weer bij na de bevalling, en met een beetje geluk is het meeste er snel weer vanaf ;)

7. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Lang leve Sonja Bakker hahahaha :) :) :) =P~

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    hihi jaaaaa ik vind haar geweldig! Ik was vlak voordat ik zwanger raakt 5 kilo afgevallen, dus als ik dat niet had gedaan was ik nu ws al 20 kilo aangekomen ;)

9. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    ik ben ook 7 killo aan gekomen sinds ik zwanger bent en ik ben pas 20 weken :O

Komt na de bevalling wel weer goed ;)

Groetejs Brenda

10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Kom op hoor, je zit nog niet eens op 10 kg toename. Je bent nu al op 2/3 van je zwangerschap dus volgens mij doe je het heel netjes.
    12 kg voor een hele zwangerschap is gemiddeld, maar dat betekent ook dat er meiden zijn die slechts 5 kg aankomen en meiden die 20 of meer aankomen.

Ik krijg meestal "kriebels" als ik lees: "ohjee, ik word zo dik!" vaak gaat het dan om 15 tot 25 kg totaal in een zwangerschap. Ook dan denk ik: waar heb je het over. Bij de 1e kwam ik ruim 45 kg aan, en dat is er ook weer ruim afgegaan, bij de 2e had ik het voornemen om niet weer zo dik te worden, en dat is gelukt: "slechts" 30 kg erbij. En dat is er binnen 9 maanden weer afgegaan.
    Wie weet kom in voor de 3e nog maar 15 kg aan?

Groet van Kiki

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    O Kiki zulke berichten geeft een mens weer moed, bedankt. Alles kwijt heerlijk zeg het kan dus wel \:D/

12. MollyM

MollyM Bekend lid

Ben nu niet zwanger maar weet hoe je je voelt, de laatste weken zijn het ergst dus bereid je maar voor! (Sorry niet echt opbeurend :( ) Maar je zou wel een beetje op kunnen letten wat je eet, nu wel extra eten maar niet slechte dingen extra (denken dat je voor twee moet eten ook geld voor chips, gebakjes en zo)

Ik probeerde mij aan het eet schema te houden dus 2 keer fruit 3 keer zuivel 5 tot 8 boterhammen per dag etc en dan blijft er niet zo veel ruimte over voor ongezonde dingen, dus dat helpt wel een beetje, tenminste bij mij. Moet trouwens ook nog 6 zwangerschapskilos kwijt maar het gaat de goede kant op. Het maakt niet uit hoeveel je aankomt, je voelt je op sommige momenten gewoon een beetje een olifant ;) maar je krijgt er iets heel moois voor terug!

Zet hem op die laatste weekjes. :thumup:

13. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Hier ook hoor. :D
    Tot de twaalfde week ben ik onwijs misselijk geweest.
    Maar daarna ben ik alles zo lekker gaan vinden. :p
    Mijn man loopt me steeds te pesten dat ik zo'n dikke reet heb gekregen :evil:
    Maar na de bevalling ga ik weer aan de appelazijntabletten, en dan komt het wel weer goed, hoop ik :)
    Nu nog Sonja Bunkeren! :D

14. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hihi Chelsea Sonja Bunkeren, hahahaa :) :) :)

Geweldig! Als ik nu een opmerking krijg, zeg ik gewoon "Ja ik ben aan het Sonja Bunkeren".

Leuk!

Groetjes Cindy

15. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jullie hebben gewoon tijdelijk een SAS periode ingelast. (Schijt Aan Sonja)

Probeer met deze gewichtstoename te leven.... (Nu heb je lekker een excuus) En olifantjes krijgen zulke leuke baby's..... :D

16. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Oh, dank jullie wel voor jullie reactie's! Vooral de SAS en Sonja Bunkeren zijn erg leuk! Ik voel me al weer stukken beter!

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hahahahaha, tranen van het lachen... Sonja Bunkeren :D:D:D:D daar zal ik een paar collega's eens goed mee laten schrikken ;)

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi hier is een olifant haha ik ben nu 22 kilo aangekomen en voel me echt mega ik heb zelfs een onderkin nu! maar aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van geniet lekker van je zwangerschap en neem af en toe gewoon iets lekkers, dan daarna maar weer extra sporten en op het eten letten!:)

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    voel me af en toe ook zo :eek:

mijn buik is voor bijna 24 al behoorlijk dik. Krijg allemaal opmerking dat het vast een tweeling is (wat het niet is..)

En iedereen gaat vragen of ik al bijna met verlof ga :( ... ik moet nog tot 1 juni! :p

Ik ben alleen in kilo's nog maar weinig aangekomen zo'n 3,5 kilo.. dus dat valt mee.. :D

20. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    maakt niets uit hoeveel je aankomt, je voelt je al gauw een olifant.

Ik nu 4,5 kilo, en ben pas 17.5 week zwanger.
    Ik voel me een ramp. Heb nu al piekersessies of dat ooit weer goed komt. Op het extreme af.

Ja en natuurlijk ga ik dan weer heel veel sporten ( en Sonja ook maar), maar de 6x per week van daarvoor zal er wel niet inzitten.

Deel Deze Pagina