ik vind het zo eng om het te moeten vertellen op mijn werk...

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by buikje123, Oct 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    pff..ik ben nu bijna 11 weken en wil het na 12 weken toch echt gaan vertellen.. maar hoe en hoe moet ik beginnen:(zucht.
    ik werk er nu 3 maanden en ben bang dat ze boos worden ofzo.. :( of dat ze meteen roepen je bent ontslagen!
    ik zit echt te piekeren erover en hoe ik het ga brengen.
    ik heb een oproepcontract ze betalen me niet door bij ziekte dus aan de ene kant denk ik, het is niet erg voor hun, hun lijden er niet onder en er is altijd werk zat daar, denk niet dat ze zomaar mensen zullen ontslaan. meer dan de helft van de vrouwen is moeder daar en mogen ook eerder naar huis om hun kindjes van school te halen etc. daar wordt veel rekening mee gehouden. ik vind het gewoon ff erg moeilijk en zit te bedenken hoe ik het zal zeggen. wij hadden ook niet verwacht dat het de eerste ronde meteen raak zou zijn maar het is zo en we zijn ontzettend blij!

iemand tips? advies?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Meid, gewoon niet druk om maken. Stel dat ze idd zeggen dat je niet meer terug hoeft te komen, nou...dan weet je toch gelijk genoeg? Zou jij bij zo'n bedrijf willen werken? Nou ik niet igg.

Ik ben nu trouwens een maand in dienst bij mijn huidige werkgever en ik ben nu ook zwanger van de 2e. Nu is het wel zo dat ik hier 1,5 jaar geleden ook al gewerkt heb, dus is het bedrijf niet helemaal nieuw voor me, maar goed, ze zullen hier ook wel niet heel blij zijn. Maar ja, daar kan ik ook weinig aan doen. Ik vind mijn leven toch wel ff wat belangrijker dan mijn werkgever, dus jammer de bammer voor hun.

3. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    het was voor ons ook sneller dan verwacht. het is ook zeker niet dat ik een onmisbare functie heb ofzo.. dat valt ook wel mee..
    laatst wou ik een middagje laten vallen, dat ging ook heel gemakkelijk. als ik extra wil werken kan dat ook zo.
    ik vind het gewoon eng om te vertellen:( maak me er nu al druk om. echt bang om ontslagen te worden.

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Niet te druk om maken! Als ze 'slecht' reageren moet je je maar afvragen of je er uberhaupt zou willen werken (ik niet!). Tevens is het niet iets 'raars' als een vrouw zwanger is, dus ik vind ook niet dat een werkgever er raar van moet staan te kijken.
    Meid, je zult het toch moeten vertellen..gewoon doen! en dan zie je daarna wel weer verder:)

In ieder geval succes en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,278
    6,192
    113
    Niet stressen hoor. Waarom vertel je het niet nu? ben je ook van het gestress af, weet je gelijk waar je aan toe bent.
    Het is toch hartstikke leuk nieuws?
    En helemaal super dat het zo snel is gelukt.

ff offtopic @mermaid: Gefeliciteerd! Leuk 2 kleintjes vlot op elkaar.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Dank je wel :D

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Inderdaad wat de andere meiden zeggen gewoon vertellen. Dit is leuk nieuws dus daar moet je niet van in de stress zitten. Waarschijnlijk zal het je verbazen hoe positief ze reageren. En zo niet....dan wil je daar toch niet eens werkverrichten.

Succes met vertellen en niet te lang wachten joh dan ben je er des te sneller vanaf.

8. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik heb het besproken met mn vriend en we gaan het na de nekplooimeting vertellen, dat is week 12 en dan weten we of het gezond is. als ze vervelend reageren of me ontslaan, nouja dan is het nou eenmaal zo en dan zoeken we wel weer n andere manier.

bedankt voor jullie berichtjes:) hoe hebben jullie t verteld trouwens? wat zeg je dan?

9. proudmother

proudmother Actief lid

Aug 22, 2009
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zat in dezelfde situatie...
    had per januari dit jaar een nieuwe baan en in februari raakte ik zwanger van ons tweede kindje!!
    ik heb het ook nog eens "moeten" vertellen toen ik het net wist....met 5 weken!! (om bepaalde redenen)
    pfff wat had ik daar tegenop gezien zeg!!
    ben nog nooit zooooo zenuwachtig geweest!

ik heb het volgens mij in deze trant gezegd:
    het is nog heel erg pril, maar wil het wel alvast tegen jullie zeggen voordat het via een andere weg bij je terecht komt!
    (we wonen in een klein dorp en ons kent ons)
    maar .... (mijn dochter) krijgt er een broertje/zusje bij!!

als dat eenmaal gezegd is loopt het gesprek vanzelf!!
    succes en je vooral niet te druk maken!!
    mij hielp eraan te denken aan mijn eigen geluk en dan dat van mijn gezin!!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Even hierop inhaken: Een nekplooi meting wil niet zeggen dat je kindje gezond is he! Dat zegt puur iets over de kans op het down syndroom. Zelfs een goede 20 weken echo wil nog niet zeggen dat het kindje gezond is, je krijgt namelijk in het leven geen garantie mee op papier. Zoals mn collega zo mooi zei "Als het maar gezond is.... En als het niet gezond is?" Haar zoon kreeg 4 uur na de geboorte een hersenbloeding en heeft daar wel wat aan overgehouden... Hij is dus niet "gezond"....

Mijn ervaring is eigenlijk dat iedereen wel positief reageert op zulk leuk nieuws hoor!! Een kindje! Dus niet teveel zorgen om maken en lekker van genieten!

11. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    dankjewel meiden! doet me goed zulke berichten.
    ik ga het gewoon vertellen met 12 weken en hopelijk zijn ze blij voor me ondanks dat het wel snel is, werk daar pas.
    aangezien ik echt niet onmisbaar ben(klinkt misschien hard haha) denk ik dat het minder erg is voor hun,ze hoeven me niet eens door te betalen mocht ik ziek zijn....voor mij natuurlijk wel minder leuk maarja dat nemen we voor lief:)

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze niet zullen reageren zoals jij verwacht. Als ze een jonge meid aannemen, weten ze dat ze dat risico lopen. Het is niet raar om zwanger te zijn/worden toch? :p

Ik snap je angst helemaal, ben zelf ook zoiemand die over zulke dingen enorm in kan zitten, maar weet zeker dat ze positief zullen reageren!

Succes met het vertellen volgende week!

13. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    bedankt elletjo..

ik zie er echt enorm tegenop, zit al helemaal te bedenken dat ze boos worden en roepen van kon het niet wat later etc..
    haha stom he..

ik weet ook niet zo goed of ik het nu tegen de baas ga vertellen(die ik nooit zie) of de vrouw die alles regelt op de werkvloer, ook salaris werktijden etc..en die er altijd bij is met werken, soort manager..

liefs

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

aan je manager..

15. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hai!
    Ik zou het ook eerst aan je manager vertellen. Ik heb het ook het eerst aan m'n directe leidinggevende verteld (al met iets van 9 weken, omdat ik ban gwas dat m'n werk onder m'n vermoeidheid ging lijden en dan wist hij tenminste waardoor het kwam) Ik had gevraagd of hij het nog even stil wilde houden en dat heeft hij ook keurig gedaan. Daarna heb ik het aan de directeur verteld (12 weken) en vervolgens m'n directe collega's, etc.

16. aggy

aggy Bekend lid

Jan 15, 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    O meid, herken je gevoel. Heb de hele zomer in de rats gezeten. Werk sinds eind maart in het onderwijs en was er dus ook nog maar net. Voor de zomer vertellen vond ik veel te vroeg en kreeg al wel een mondelinge toezegging voor na de zomer(contractvernieuwing zeg maar) Maar tja dan zou ik 15 weken zwanger zijn. Iedereen zei me gewoon vertellen na de zomer en dat heb ik dus ook met lood in mijn schoenen gedaan. Maar het viel zo mee! Ze reageerden erg leuk en kreeg gewoon een jaarcontract! Dus tja het hoeft niet eng te zijn.

17. Ik had de echo naar mijn collega's gemaild en geroepen: Jullie hebben mail!! Je moest die gezichten zien :D

18. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    aggy net wat jij zegt, ik werk er ook nog niet lang, daar ben ik het meest bang voor dat ze daar iets over gaan zeggen. maarja aan de andere kant, ik heb geen vast contract aangeboden gekregen ofzo dus het is niet oneerlijk gegaan van mijn kant, bijvoorbeeld niets zeggen tot je het contract hebt, zo gaat t niet bij mij..
    nouja ik vertel het met 12 weken en dan zien we wel he..:(pfff
    ik denk dat ik t aan de manager vertel ja, al moet de baas het ook wel weten.. de manager is een vrouw, voelt toch iets beter om t eerst tegen haar te vertellen denk ik, ze heeft zelf ook kinderen.

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik vond het vreselijk om te vertellen tegen mijn chef. Ik was net terug van vakantie en heb echt 3 dagen er tegen aan gehikt en probeerde steeds het juiste moment te vinden haha. Ik werkte er al wel 2 jaar en heb nog een jaarcontact ik was ook bang dat ze me zouden ontslaan me contract liep af op de dag dat ik met verlof ging. Gelukkig waren ze goed te spreken en werd me contract gewoon verlengt.

Maar suc6 met vertellen het komt vast goed

20. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik hoop dat het allemaal goedkomt en dat ik niet meteen kan vertrekken!!:(

Share This Page