Dag dames Ik las het al eerder, maar het onderwerp is gesloten dus kan ik er niet meer met mijn vraag terecht. Vandaar dit nieuw onderwerp. Bij mijn eerste zwangerschap was ik, tot ons groot geluk, meteen zwanger. Ik voelde me ook zwanger, veel naar het toilet en zo... Ik had mijn vruchtbare periode vastgesteld via mijn afscheiding en dat was gelukt. Deze maand probeerden wij voor een tweede kindje. Ik heb tamelijk regelmatig mijn maandstonden en dacht ook nu te weten wanneer ik vruchtbaar was. Ik moest ook weer vaak naar het toilet en dacht dus dat ik opnieuw onmiddellijk zwanger was. Bovendien bleven mijn maanstonden uit. Ik ben nu 14 dagen overtijd, maar alle testen, alsook de bloedtest zijn negatief. Kan het zijn dat ik een cyclus heb overgeslaan en dus geen eisprong had? Ik vind het nu ook moeilijk te weten wanneer ik vruchtbaar ben. Er is natuurlijk nog geen reden tot ongerustheid, we hebben trouwens al een pracht van een dochter, maar ik ben er wel mee bezig en zou wel eens willen weten of het nog voorkomt want mijn huisarts heeft er geen ervaring mee.
Zeker, kijk maar naar mijn cyclus. Mijn huisarts heeft me zelfs verteld dat veel vrouwen wel eens een menstruatie overslaan. Wat wel bijzonder is, volgens hem, is dat de meesten dat pas door hebben als ze zwanger willen worden!
Je kan een cyclus overslaan hoor, maar 't kan ook dat de testen pas laat positief worden, ook dát komt wel eens voor.
Ik heb als studente eens een cyclus overgeslagen en ik had toen beslist geen kinderwens! Wel hield ik in mijn agenda bij wanneer ik ongesteld werd. 28 dagen na de verwachte menstruatie werd ik weer ongesteld, 2 negatieve testen (waarvan 1 bij de huisarts) later. Ik weet niet waarom 't was.