Ik heb sinds vanmorgen heel erge rugpijn, zo rond het rechter schouderblad. Dit komt omdat ik mijn dochter vaak in armen heb, zeker nu ze wat ziekjes is. Haar minder optillen dan normaal doe ik al (zover mogelijk met een ziek kind), maar nog minder is niet mogelijk. Mijn pijn is echter zo erg dat de tranen al in mn ogen springen als ik een doekje over de tafel haal. Ik heb al een warm bad genomen, en met een warm kussen in mn rug gezeten, maar het helpt niet. Heeft iemand nog ideeen wat ik kan doen? Bedankt...
Hoi! Jeetje, wat naar! Misschien dat je je dochtertje anders kan dragen (babybjorn bijv. of een draagdoek) zodat je schouder wat ontlast wordt? Bij dit soort pijn (structurele overbelasting) gaat het meestal niet zomaar over met een badje of warmtebron. Ik zou voor de komende dagen iets van pijnstilling doen en naar HA gaan voor een structurele oplossing. Is het ook al een koude pijn? Dan zou je aan RSI kunnen denken, maar ik ben geen arts en wil dus ook niet teveel dokteren.
Met 1 jaar en 9 maanden hoef je ze toch niet zo vaak op te tillen? Maar goed ik heb dagelijks pijn en als het te erg word neem ik PCM in, een stuk of 6 op een dag dan, maar ik raak ze verder zo weinig mogelijk aan, alleen als ik nood heb en moet perse dingen doen, anders leg ik mijn kinderen liever uit dat mama pijn heb en dat ze vandaag zelf moeten lopen.. ziek of niet..
Misschien eens een paar keer naar de fysio. Als je haar wilt tillen laat haar dan eerst op bv een stoel klimmen.
Heb ik ook gehad. Is waarschijnlijk idd overbelasting. Heb toen pijnstillers van de HA gekregen. Die moeten er voor zorgen dat je zonder pijn in beweging blijft met je arm/schouder en de pijn/ontsteking weggaat. Heeft goed geholpen bij mij iig.
bij hele erge pijn zou ik de dokter er naar laten kijken. Misschien is het overbelast, maar misschien is het wel een ontsteking. Als het ontstoken is, is warmte niet zo goed. Tot die tijd: kopje thee, paracetamolletje en rustig aan
Bedankt allemaal! Ik heb vanmiddag extra rustig gedaan, en het gaat nu ietsje beter. Morgen kijk ik even hoe het gaat, en als ik nog steeds verga van de pijn, dan ga ik even langs de dokter. Ik durf niet zomaar te experimenteren met paracetamol enz nu ik zwanger ben. Wat betreft dat ze prima zonder tillen kan, ja normaal gesproken wel. Ze loopt uitstekend en ze klinkt heel goed de trap op en af. Maar als ze koorts heeft en zich helemaal niet lekker voelt, begrijp ik best dat ze liever heeft dat mama haar naar beneden tilt.
Ik heb het 2 weken geleden ook erg gehad. Ik verging van de pijn als ik iets tilde en als ik moest lopen. Zelfs stilzitten deed pijn en als ik denk aan het 's nachts omdraaien in bed: auwtsje! Nu na 2 weken heb ik er nog steeds een beetje last van, maar nauwelijks meer. Probeer eens spierbalsem erop te smeren, misschien helpt dat.
Hier eentje met chronische rugpijn. Zodra het bij mij weer even slechter is als anders (en ik mn rug extra belast heb wat bij mij al snel over belast is) dan neem ik pijnstilling VOOR ik naar bed ga en houd ik het in bed lekker warm (ik heb standaard een electrisch dekentje in mn bed) Dit zodat ik mn spieren echt relax als ik in bed lig en dus niet verkramp en daar door weer van andere spieren als diegene die nu vervelend doet, last krijg. En sowieso is het goed om te blijven bewegen ondanks de pijn (en dat is moeilijk als t pijn doet vandaar de pijnstilling) omdat je anders stijf wordt. En pas ik op (doe ik sowieso maar dan extra) met mn houding bij wat ik ook maar doe. Ook oppassen met van warm naar koud gaan. Bvb lekker warme trui oid aan en dan in een frisse kamer ineens die trui uit. Dan koelt mn rug ineens zo af dat ik spontaan NOG meer pijn heb. (ik ben me een zooitje door mn rug gegaan door simpel weg onder de douche uit te komen....) En verder rustig aan doen en je kleine leren om de dingen die ze zelf al kan ook zelf te doen. Mama mee helpen want mama heeft pijn in de rug! Doet ze graag voor je!
Ik zou toch even langs de huisarts gaan en evt.aanpassing van de pijnstilling vragen.Verder fysio en rust zoals gezegd.Je weet maar nooit wat er precies is en dat kan je op de langere termijn ook problemen geven. Sterkte en succes! Hoe is het vanmorgen met je?
Probeer ook andersom te tillen. Dan belast je je rug meer gelijk aan beide kanten. Voelt heel raar in het begin, maar kan wel helpen. verder rust nemen.