Dinsdag ochtend is het zo ver! Ik mag een naaimachine kopen En wil graag jurkjes maken voor mijn dochter en anderen leuke kleding. Maar hoe het moet ik zou het niet weten. Dus wie heeft er geduld en tijd om mij het uit te leggen. Ik wil wel bij jou thuis komen of jij bij mij dat maakt me echt niet uit. Of wie weet waar ik lessen kan volgen.. alvast bedankt groetjes woezel
Kan je er helaas niet me helpen maar ik wil ook zo graag een naaimachine!! wil zelf de gordijntjes, hemeltje enzo gaan maken dus lees ff mee voor evt tips
ik weet niet eens hoe ik spoeltje vol moet maken. Vandaag voor boeken naar de bieb geweest helaas geen boeken. Maar jij ook veel suc6. het lijkt mij ook geweldig om te doen
Ik woon wel in de buurt... En ik kan naaien... Weet je er al wel wat van dan? En wat wil je precies leren? De naaimachine, hoe die werkt, of patronen lezen?
Er zijn wel boeken voor beginnende naaisters, ik heb gehoord dat het handboek van de knippie wel een goed basisboek is. In de knippie zelf staan ook weleens wat makkelijke patronen en duidelijke werkbeschrijvingen... Als het goed is, staat in de handleiding van je nieuwe machine wel hoe je de spoeltjes moet gebruiken. Misschien kun je eenvoudig en stap voor stap een begin maken, dus eerst je naaimachine 'leren kennen', eenvoudige kussens maken, of een knuffel/lakentje. Op internet staan ook wel wat gratis patronen. Wil je iig succes wensen!
Als het goed is zitten er bij de naaimachine boekjes hoe hij werkt. Gewoon wat aanklooien op stukjes stof en dan heb je het vast zo onder de knie. Tenminste zo heb ik het mijzelf geleerd. Daarnaast zijn er vast in de buurt ook "naaiclubjes" waar je les kunt krijgen e.d. Bij mij in de buurt zijn die er in ieder geval wel en Drachten is een stuk groter dan waar ik woon. Succes met uitzoeken!
bedankt voor jullie berichtjes! Ik zal morgen ook even naar de boekenhandel voor tijdschriften. danip ik stuur je even een pbtje
Ik heb wel een naaimachine maar zou niet weten wat ik met dat ding zou moeten...kom wel uit drachten trouwnens
Kunnen we niet een naaiclubje in Drachten beginnen ? Hier nl. ook iemand uit Drachten die vol goede moed de naaimachine een aantal dagen op de eetkamer heeft gehad, maar uiteindelijk is hij weer onverrichte zaken naar zolder gegaan