Hallo, Ik ben zwanger en heb 2 chihuahua reutjes van 3 en 1 jaar. Hebben jullie tips qua omgang met deze kleine hondjes en het aankomende kindje. Ik wil mijn hondjes er goed op voorbereiden zodat zij later goed kunnen omgaan met het kindje.
vrienden van ons die ook een kindje verwachten zijn naar de cursus geweest over zwangerschap/baby's en honden. Die bestaan dus, misschien is dat een idee?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb een kruising chihuahua en die is best jaloers! Vooral nu ik niet meer werk en hele dagen thuis ben. Als ik een ander hondje aandacht geeft, wordt mijn hondje zo jaloers. Hoop dat dit straks goed gaat met de baby...
Wij hebben 3 Franse bulletjes en wij maken ons eigenlijk geen zorgen om hoe het zal gaan als ons kleintje er eenmaal is. Ze zijn nu ook zo lief voor kindjes en vinden het helemaal geweldig en worden helemaal blij als ze kindjes zien! Ze zeggen dat je al op tijd moet beginnnen met je honden iets minder aandacht te geven dan dat je nu doet. Zodat ze daaraan gewend zijn als je kindje er is en dus ook aandacht daarnaartoe gaat.. Wij betrekken ons bulletjes overal bij en gaan het avontuur met vertrouwen tegemoet
wij hebben vier grote honden en ik ben nu 6 weken zwanger. Ik voorzie idd ook geen tot weinig problemen. Het voordeel dat ik wel heb is dat ik met honden werk en veel weet qua gedrag etc. Het enige wat wij gaan veranderen is onze slaapkamer. Onze honden slapen op onze slaapkamer (niet in bed maar gewoon op de slaapkamer) dat willen we straks niet meer, kan natuurlijk ook niet. Dus nu gaan ze naar de logeerkamer, krijgen ze een eigen plek, de deur halen we eruit en plaatsen 2 traprekjes boven elkaar, zodat ze er niet uit kunnen maar mij wel 's nachts kunnen zien als ik naar de kleine toega enz. Ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat de hond(en) hetzelfde behandeld worden en dus gewoon hun dagelijkse wandelingen krijgen etc. Verder is het belangrijk dat de honden leren respect te hebben voor de baby. Ze moeten leren dat de baby niet onder hun staat maar ook hun leider is. Dit laatste is niet 123 uit te leggen maar je zou voor tips een gedragsdeskundige kunnen raadplegen, die komt dan gewoon bij je thuis en geeft je een heleboel tips, wij werken altijd met pascal vinke, als je dat googled kom je op zijn site. Wat je verder nog kunt doen is een topic plaatsen op de website Honden Page: uw hond en honden.. Suc6
De tip voor de cursus is heel verstandig! Zo door de computer heen is het moeilijk te zien wat voor karakter je hondjes hebben. Dat karakter bepaalt ook de manier waarop je ermee om zult moeten gaan. Je kunt nu iig al starten met ze niet meer overal heen mee laten gaan, bv naar boven (voor zover ze dat wel deden), niet meer zonder toestemming op banken en stoelen etc. Je wilt denk ik immers niet dat ze straks op je schoot springen wanneer je de beeb op schoot hebt. Blijf ze wel net zoveel beweging geving en hun eigen aandacht. Dit kan ook door bv zoekspelletjes of voerballen. Als de beeb er is, dan niet al te hysterisch doen als de hondjes even willen ruiken (tenzij ze nu al agressie vertonen!) en ze lekker met zijn allen meenemen voor een wandeling met de baby. Als je nu al agressie of andere heftige problemen tegenkomt, dan zsm een gedimplomeerd gedragsdeskundige inschakelen! @AngelaV: die laatste tip zou ik jou aanraden. Waarschijnlijk is er in je omgang met je hond iets veranderd waardoor hij het gevoel heeft dit te mogen doen. Dit is wel belangrijk om op te lossen voordat je baby geboren is. Maar in het algemeen geven honden echt niet zoveel problemen, als je ze maar nooit alleen laat met elkaar, ook in een later stadium niet, want ze spreken een andere "taal" waardoor misverstanden ontstaan met alle gevolgen van dien. Succes!
ik heb ook 1 chihuahua reutje van nog geen 1 jaar, zou zelf ook nog niet zo goed weten hoe ik hem er op moet voorbereiden volges mij komt dat ook een beetje vanzelf.
Wij hebben 2 mopshondjes en 1 beagle. Ik ben nu 15 weken zwanger, en we hebben vorig jaar ons zoontje geadopteerd uit China. De mopshondjes doen nog geen vlieg kwaad, daar kan ons zoontje zo op gaan zitten en aantrekken en hangen noem maar op..deze goedzakjes laten alles toe.. De beagle negeert ons zoontje voornamelijk. Ook al zit hij aan hem. Die hou ik wel in de gaten want hij laat bv zijn eten niet afpakken ed.
Ik ben nu bijna 41 weken en ik heb 3 Dogo Argentino's, Ik maak me totaal geen zorgen als de kleine er is dat doen hun ook niet... t is best grappig om mee te maken hoe ze reageren... Als Mika mn oudste teef dr kop op mn buik legt wordt de kleine rustig, Als Djano mijn reu zn kop op mn buik legt gaat de kleine schoppen en djano ach die trekt een gekke kop en legt m dan weer met een zucht terug. Jess mn jongste zit steeds naar mn buik te kijken die durft niet dichterbij te komen Kortom naar mate je zwangerschap voderd zullen honden t accepteren geloof me die weten echt al wel dat er een kleintje op komst is. Dus maak je geen zorgen t komt allemaal vanzelf. Buitendat Mika is echt net Mary Poppins wat kinderen betreft Het verhaaltje over een luier neergooien is een fabeltje, ik beval in t ziekenhuis, en zodra ik thuiskom begroet ik de honden gewoon zoals altijd. Neem dan de kleine zonder sokjes op schoot en laat de hondjes hun ding doen. Zo accepteren ze het nieuwe roedellid. Corrigeer ze gerust wanneer zij iets doen wat jij daarvoor ook niet accepteerde. De hondjes zullen eerst de kleine afsnuffelen, laat dat gewoon toe bij acceptatie zullen de hondjes de voetjes aflikken en is de kleine geaccepteerd dat is iets wat je niet mag corrigeren, later weer wel... Wat je kan doen aan voorbereiding is bijvoorbeeld de wandelwagen in hun bereik neerzetten en af en toe met ze gaan lopen aan de wandelwagen scheeld een hoop na die tijd Maar echt een ding, behandel ze niet anders als voor de kleine want uiteindelijk waren zij er eerder, langzamerhand zullen ze er in mee opgaan dat de kleine naar voren wordt geschoven in de roedel door jou want jij bent uiteindelijk de leider en dat zullen ze zeker accepteren zonder het idee te hebben dat ze zich moeten bewijzen en moeten strijden voor de plek binnen de roedel. Uiteindelijk zal je kind alles kunnen doen met de honden en zullen de honden goed met je kind overweg kunnen Nooit de hond alleen laten met je kind! Al denk je dat het geen kwaad kan. Mocht je vragen hebben stuur me maar een pbtje! Succes Groetjes Danielle en een high five van Djano, Mika en Jessy
Bedankt voor alle goede tips. De cursus zwangerschap-Baby´s- en honden ga ik zekers eens over informeren als ik wat verder ben. Verder is het wel geruststellend dat ik hoor dat het met heel veel honden al automatisch gaat. Tot een week geleden sliepen mijn 2 chitjes bij mij op bed maar ik ben ze nu al aan het wennen om weer in hun bench in de woonkamer te gaan slapen. Dan weten ze weer wat hun plek is. Verder is 1 chitjes een heel dominant mannetje. Vreemde mensen bijt hij in de broekspijp en blaft hij naar. Maar mensen die eigen zijn familie en vrienden die kunnen echt alles met hem doen. Mijn andere chitje is heel erg onderdanig en erg terughoudend.
Mijn honden zijn 2 nieuwe moeders geworden sinds de kinderen er zijn. Het is vanzelf zo gegroeid. Ik heb ze altijd overal bij betrokken, nooit weggestuurd, gewoon laten likken (ook op gezicht, wel washand bij de hand houden ) en het is gewoon goed gegaan, zonder inspanning. Als er een vreemde hond aankomt gaan ze er tussen staan, ze slapen op de kamers vd kinderen. (op de grond) kinderen kunnen alles met ze, echt! Maar blijf alert en leer je kindje vanaf dag 1 dat de plaats van de hond geen speelplek oid is en als de hond daar gaat zitten, hij of zij de hond met rust laat. En, maar dat is geheel mijn mening, leer je hond op een gezonde manier dat zijn plek in de roedel nu lager is geworden. De alpha-dog heeft een pup gekregen en de beta-hond heeft dat te respecteren... (zo gaat dat in de natuur ook) Maar bovenal, laat je niet gekmaken. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord, OOOO WAT ENG, 2 honden bij kleine kinderen.... Ik durf m'n handen ervoor in het vuur te steken, wat mijn kids ook doen, die honden doen alles voor ze!!!!
Ik heb ook een chiblafblaf..en die doet dit dus ook..Maar mijn neefje toen die nog geen 2 was is op hem gaan staan toen die pup was en dat is mijn hondje nooit vergeten...mijn neefje wordt dit jaar 4 en is nog steeds een draakje naar hem..ik probeer het te voorkomen maar soms is mijn neefje te snel en dan bijt mijn chihuahua hem weer in de broekspijp..ik hoop doordat er straks 24 uur een kind om hem heen is dat hij bijtrekt anders kan ik nog wel eens een probleem krijgen met hem en het kindje..maar goed ik denk zelf echt dat hij er aan went en de aandacht deelt..Ik betrek hem bij alles wat ik koop of doe voor de baby..kinderkamer,kleertjes...en als het aan hem ligt krijgt ie een eigen maxi-cosi want daar is die dus dol op...maar hoop dat het een beetje werkt door hem aan alles te laten ruiken en het te laten zien...