Huisarts vs verloskundige...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Linda1984, Sep 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hallo,

ik zit met het volgende dilemma: na het stoppen met de pil eind januari komt mijn cyclus maar niet op gang: eerste keer 58 dagen, toen 73 en nu niks sinds 13 juni.

Nu was ik eind augustus op een kinderwensspreekuur bij een verloskundige in de buurt en zij zei dat ik hier niet een jaar mee hoefde te blijven zitten. Als ik eraan toe was en de huisarts werkte niet mee dan wilde zij mij eventueel ook doorverwijzen naar een gynacoloog.

Vorige week ben ik bij de huisarts geweest en die zei gelijk dat hij mij pas na een jaar doorverwees en absoluut niet eerder. De verloskundige kon volgens hem hoog en laag springen, want die kon mij volgens hem niet doorverwijzen. Na lang aandringen heb ik uiteindelijk wel een primolutkuurtje gekregen om een einde te maken aan deze ronde, dus daar wacht ik nu op.

Nu is mijn vraag: wat is jullie mening hierover? Naar de huisarts luisteren en afwachten of is mijn cyclus wel een reden om al eerder te kijken? Het zit mij nu namelijk niet zo lekker, zeker omdat de rondes alleen maar langer worden en ik toch al bijna 8 maanden ben gestopt met de pil. En nu heb ik 2 tegenstrijdige adviezen...

Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Er word gehanteerd 1 jaar stoppen met de pil en dan nog geen zwangerschap naar de huisarts gaan die je kan doorverwijzen naar de gynaecoloog.
    Maar jij hebt zo'n lange cyclus dat er geen pijl om te trekken is.
    Hiermee mag je eerder naar de gynaecoloog gaan, maar dat is mijn mening.
    Wat ik zou doen in dit geval, de verloskundige bellen bij wie je het consult had en met haar bespreken de mening van je huisarts en of zij de verwijzing kan regelen.
    Ze weet hoe de gynaecologen in haar werkgebied zijn en of ze er iets mee doen ondanks dat je nog geen jaar met de pil bent gestopt.

Succes.

Groetjes Ineke

Share This Page