Vanaf wanneer brainstormen over namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door me1989, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik ben pas 8 weken zwanger, maar ben nu al erg met namen bezig. Als ik wat leuks hoor schrijf ik het gelijk op. Mijn voorkeur gaat uit naar 2 namen (1 roepnaam met een 2e naam erachter). Wat ik tot nu toe mooi vind:

Jongens:

Sepp
    Silvan
    Devin

Meisjes:

Felien (met een streep op de e, hoe doe je dat eigenlijk?)
    Faeline
    Elinn
    Ziva

Ik vergeet er vast nog een paar, maar wat vinden jullie er van en wat vinden jullie dan mooi als 2e naam? Is bijvoorbeeld Sepp Silvan leuk of staat dat niet?

Gelukkig hebben we nog maar 7 maanden om hier uit te komen;)

2. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Wij hebben het er ook over hoor. Spiek hier af en toe mee voor inspiratie en schrijf mooie namen op in mijn telefoon.
    Vrienden van ons hadden met 10 weken al de naam voor een jongen, meisje kwamen ze nog niet uit. Met 16 weken wisten ze het geslacht, jongen, en toen werd het thuis de werknaam.

Ik denk dat wij er wel wat langer over gaan doen.

Heb nu bijna alleen maar top 10 namen, maar wil eigenlijk geen top 10 naam haha.

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Sepp Silvan zou ik nooit doen want dan worden zijn voorletters SS :)

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben heel wat jaartjes moeten wachten voordat we zwanger waren en in deze periode zijn heel wat namen de revu gepasseerd. Het gros van de namen die wij hadden bedacht zijn in die jaren ook weer vergeven, dus de zoektocht begon weer van voor af aan toen ik vorig jaar zwanger bleek :) Ik ben nu 25 weken zwanger van de eerste en we weten sinds een week of twee de jongensnaam. Meisjesnaam vonden we veel minder moeilijk en hadden we voor de 10 weken zwangerschap al bedacht.

5. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!
    Ik heb zelf echt werkelijk nog geen idee waar ik moet beginnen, er zijn zo veel mooie namen, maar geen enkele lijkt goed genoeg...;)

Nu heeft mijn vriend al sinds we weten dat ik zwanger ben een naam in zijn hoofd, maar die wil hij mij nog niet zeggen.
    Hij is bang dat ik hem niet mooi vind, maar op deze manier komen we daar nooit achter :)
    Ik ben bang dat ik er niets meer over te zeggen heb...:D

6. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wisten het allang, maar je kunt er dus zo vroeg mee beginnen als je zelf wilt!

Feline en Faeline doen mij zo denken aan het Engelse woord Feline -> kat.

7. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Brainstormen over namen kan altijd!

8. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de namen al vast liggen en moet nog zwanger worden..... Ging ook zo bij de eerste! Allen de 2e naam voor een jongen zijn nog 2 opties....

9. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    De jongensnaam hadden wij ook al voordat ik zwanger was. Over de meisjesnaam zijn we pas gaan denken toen ik positief testte... Maar gewoon lekker mee bezig gaan!

10. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Wij zijn er ook nog niet uit wat betreft 1 of 2 namen. Ik vind 2 namen (waarvan 1 roepnaam) mooi, maar mijn vriend vindt een 2e naam onzin.

Tot nu toe is onze nummer 1 voor een jongen Sepp en voor een meisje Felien (Feelien gezegd).

Maar ik hoor graag mooie alternatieven:D

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Meisjesnaam wisten wij al voor zwangerschap. Eerste naam had man ergens gezien en al snel was ik ook enthousiast, en tweede naam wilde ik al jaren als ik ook meisje zou krijgen.
    Jongensnaam kozen we later, al wel vroeg ontdekt maar niet direct enthousiast. Nu wel big optie als we alsnog ooit jongen krijgen.
    Belangrijk voor ons was mooie betekenis en niet te standaard namen.

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik zit er nu al over te fantaseren en ben nog niet eens Zwanger
    haha.
    Wij houden van iets apartere namen die je niet al te vaak hoort.
    Ook de Nederlandse namen als Lieke vallen hier al gauw af , wij vinden Franse of Engelse namen erg mooi.

13. Misj

Misj Actief lid

10 mrt 2014
    107
    0
    0
    Wij hadden de jongensnaam al bedacht voordat ik zwanger was, al moet ik zeggen dat ik er nu weer over twijfel..

meisjesnamen denken we wel over na maar we zijn er niet heel erg mee bezig..

14. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    ondanks dat we nog niet eens serieus over kinderen spraken hadden we wel al een jongens naam, in de trant van als we oooit.... die naam is het ook geworden. tweede naam bedachten we bij een week of 30 volgens mij.

Nu hebben we het zelfs wel al eens over namen voor een volgende terwijl er nog niet eens concrete plannen hebben ;)

15. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    Toen waren wij ook al met de naam bezig! Leuk toch juist hihi

Deel Deze Pagina