Ha meiden, Onze bevalling wordt een geplande keizersnede, waardoor ik mijn eerste kraamdagen in t ziekenhuis zal starten... Het is helaas niet anders! Nou waren we vanavond in ziekenhuis A voor een voorlichtingsavond en kwamen er daar achter dat de pappa eigenlijk alleen op bezoek (tijden moeten we nog even navragen!) mag komen... Dus hij blijft niet slapen oid! Nou is er een mogelijkheid bij ziekenhuis B voor ons om evt daarnaartoe over te stappen. In dat ziekenhuis krijg je een 1 persoonskamer waarbij de partner mag komen wanneer hij wil en mag blijven slapen! De optie van ziekenhuis B klinkt mij fijner in de oren zeg ik heel eerlijk... Maar ik was even benieuwd naar jullie ervaringen hierin en wat jullie zouden doen! Alle advies en tips zijn welkom!!
Waar ik de ks heb gehad mocht de partner de hele dag komen en gaan wanneer hij wilde maar alleen niet slapen. Moet zeggen dat het ook niet erg was omdat hij dan iig vast goed kon uitrusten en slapen. Ik lag eerst alleen op een 2 persoonskamer maar vond het toch wel een stuk leuker en gezelliger toen er iemand naast me kwam liggen (die toevallig hun kindje net voor mij met een ks had gekregen).
Mijn man mocht niet blijven slapen, maar om heel eerlijk te zijn vond ik dat niet heel erg. We wonen om de hoek van het ziekenhuis en ik heb hem gezegd vooral ook lekker uit te slapen voordat hij langs kwam. Alleen toen ik last had van kraamtranen heb ik hem berichtje gestuurd dat hij de dag erop echt wel vroeg langs moest komen
Wij hebben 2 ziekenhuizen bekeken, beide 1pers kamer na ks en papa mocht 24/7 blijven, mee eten tegen kleine vergoeding en douchen. Slaapbank voor hem stond klaar. Ik hoop dat het bij ons niet nodig gaat zijn
Ik weet niet of ik met de eerste ks geluk had of dat dit nu eenmaal o geregeld is in ons ziekenhuis maar toen ik m'n eerste ks kreeg heeft manlief elke dag bij me geslapen. Ik lag op een eenpersoons kamer en er werd gewoon een bed bij gezet. Ik vond het heerlijk want ik was doodsbang in m'n eentje. Nu zal manlief als dit mogelijk is, de eerste nacht blijven en daarna gewoon thuis bij onze dochter.
Ml mocht na de ks gewoon blijven slapen. Ik lag in een kraamsuite, en het was een luxe hotelkamer. Eigen badkamer, eigen keukentje, tv, telefoon én slaapbank voor ml. Bezoek mocht eigenlijk de hele dag door komen tot 21:00 uur 's avonds. Ml heeft 4 nachten bij mij geslapen in het zh. (Afstand naar huis is 40 min rijden). Deze keer blijft hij sowieso 1 nacht slapen, en de andere nachten kijkt hij even aan hoe het gaat met de andere kindjes.
Ik lag op een twee persoonskamer (echt zo'n ziekenhuiskamer) en mijn man mocht niet blijven slapen. Ik vond het niet erg dat hij niet mocht blijven slapen, hij mocht van 10 tot 10 langskomen behalve tijdens het rusten van 12 tot 3. Maar wat had ik graag een kamer voor mezelf gehad! Het was wel gezellig, maar de ander had ook de hele dag haar man en grotere kinderen veel op bezoek en dat was best druk. Je had gewoon geen moment voor jezelf, of prive dingen bespreken met je man, je buurvrouw kan ieder gesprek letterlijk volgen... dat vond ik tegenvallen.
Ik werd na mijn bevalling opgenomen en mijn man mocht er continu 'op bezoek' zijn. Slapen in een bed was niet altijd mogelijk, omdat ze geen logeerbedden hebben enkel bedden voor patienten. Maar de eerste nacht lag ik bv alleen op een 2-persoons kamer, toen kon hij dus wel in een bed slapen. Daarna kreeg ik wel een kamergenoot. Overigens stuurde ik 'm wel naar huis 's avonds; zo was hij overdag relatief fit en kon ik wat meer rusten.
Ik heb geen keizersnede gehad, maar een gewone bevalling. Manllief mocht gewoon blijven slapen. Ik kreeg een 1 persoonskamer toegewezen, zodat hij lekker kon blijven slapen. Ook dit keer mag hij blijven slapen, alleen zal dat nu niet het geval zijn ivm dochtertje die gewoon thuis is.
Hier na mijn eerste bevalling 1 nacht in het ziekenhuis moet blijven en toen kwam ik op een vierpersoonskamer terecht zonder man, vreselijk. Inmiddels heeft het ziekenhuis hier nieuwbouw met daarin kraamsuites. Ik kwam dus bij de keizersnede van onze zoon op een eigen kamer terecht en daar kon mijn man ook blijven slapen, douchen en eten. Voor manlief wel pittig aangezien de verpleging zeker de eerste nacht elk uur binnen kwam stormen, dus van slapen kwam amper iets. En je zit wel erg opgesloten, maar goed ik heb het wel als heel prettig ervaren. Anders had ik constant op het knopje moeten drukken als ik mijn zoon bij me wilde hebben of wilde voeden.
Hier ook mocht partner blijven slapen na de ks.. Gelukkig maar.. Na uren en uren weeën en uiteindelijk een spoed ks had ik dat wel nodig.. Me broertje was in ons huis voor de andere kids .. Al de hele dag Ivb bevalling enzo.. Het was heerlijk dat partner er was.. Hij kon de baby steeds geven.. En ik had erg veel pijn dus had er ook steun aan.. Dus ik zou wel optie b kiezen .. Dat je partner bij je mag blijven ..
Volgens de informatie van het ziekenhuis hier mag partner ook blijven slapen. Je komt dan op een kraamsuite terecht. Ben wel erg benieuwd hoe dat in zijn werking gaat.
Ik heb bij de 1e 2,5 week in het zh gelegen. Had een eigen kamer waar zoontje ook lag (ook in de couveuse) met badkamer, keukentje etc. Man mocht 24/7 bij ons blijven, er stond standaard een slaapbank. In de weekenden bleef hij dan slapen, door de week af en toe. Bij de 2e wederom in dezelfde kamer gelegen, maar dit keer was het niet nodig dat hij bleef slapen. Heb er nu ook maar 3 nachten gelegen. Maar als je die optie hebt zou ik er echt voor kiezen, zeker bij een eerste kindje!
ja hier ben ik dus ook zo bang voor! Het is allemaal al zo nieuw en spannend... en ik wil eigenlijk gewoon voor mijzelf een zo positief mogelijke ervaring! Mijn vorige bevalling was dit helaas niet, aangezien wij toen ons dochtertje zijn verloren na 20 weken zwangerschap Dus vind het eigenlijk geen fijn idee om dan opeens alleen te zijn... wellicht dat hij wel gewoon thuis gaat slapen, maar dat de optie er eventueel is zou ik al fijn vinden! VLg week maar eens bespreken tijdens de controle... maar alvast thanks voor al jullie ervaringen dames!
Wij hadden met de voorlichting gehoord dat manlief mocht blijven slapen. We wouden hier eerst geen gebruik van maken, gingen toen ook nog niet uit van keizersnede maar wel opname, van minimaal 2 dagen. We hadden voor de zekerheid wel een rugtasje met spullen voor papa in de auto. Echter werd het een spoedkeizersnede s nachts, die nacht is hij dus gebleven. Ouders zijn ook 's nachts nog heel even 'op bezoek' geweest. De volgende avond is man naar huis gegaan, zodat hij de eerste nachten wat kon slapen, maar doordat het lichamelijk nog al slecht met mij ging en we ook geen goede berichten van de kinderarts hadden gekregen, hadden we achteraf behoorlijk spijt, we lagen alsnog beide wakker. Ik kon ook niets, niet eens omdraaien in bed, laat staan mijn kindje oppakken, de nachten erna is hij dus toch bij ons gebleven. Overig bezoek mocht tijdens de ruime bezoektijden komen, geloof 10:00-11:30/16:00-19:30 uur Wat we wel vreemd vonden was dat we tijdens de opname er achter kwamen dat als het druk werd de kraamsuites voor 2 moeders en kinderen gebruikt ging worden en dat de papa's dan niet mochten blijven slapen, daar hadden we ze met de voorlichting ed nooit over gehoord. Maar bleek volgens de verpleegkundigen best vaak voor te komen.
Hier mocht het nietmm Hij mocht er zijn van 8 smorgens tot 9 savonds! Ik vond het wel fijn hoor opzich.. en ik lag dan ook op een 4persoonskamer en lager er 2 bij, vond het heerlijk even wat aanspraak enzo aangezien bij de eerste mn dochter op neonatolgie lag en ik dus niemand had! De laatste dag lag ik helemaal alleen, pfff vond dr echt helemaal niks aan en alles was muisstil en voelde me behoorlijk eenzaam toen
Ik heb echt een hekel aan 4 persoonskamers! Verschrikkelijk. Lang leve mijn ziekenhuispakket van mijn verzekering. Die er alleen helaas weer uit gaan pfffffffff.....
Ben er ook niet zo van... nou hebben ze daar 2 en 4 persoonskamers! Dus hoop op een 2... maar dat zal wel weer niet! Of idd toch de overstap maken.
Mijn kamergenoot snurkte vreselijk, dus ik sliep daardoor amper. Daarnaast voelde ik me erg opgelaten als mijn dochter wat huilde. Echt aan nachtrust toe komen op een kamer met anderen lukte mij dus echt niet, terwijl je juist goed moet kunnen rusten... En overdag zit je lekker met het bezoek van je kamergenoten terwijl je worstelt met borstvoeding of even wil slapen... Vreselijk vond ik dat! Of dat de gyn dan even je knip komt bekijken en je onderzoekt terwijl er achter het gordijntje dus bezoek zit, bah, ik had echt behoefte aan meer privacy...