zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Cooks, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Hoi dames

Ik heb even een vraag.

Mijn dochter is verzekerd bij FBTO.

Helaas heb deze verzekeringsmaatschappij heel veel zalven sinds 1 maart uit de basisverzekering gegooid dat wij de zalf voor haar huidziekte zelf moeten betalen.

Nu las ik dat je midden in het jaar van zorgverzekering mag veranderen als: de verzekeringsmaatschappij de voorwaarden wijzigt in nadele van de verzekerde (behalve als het door een wet moet gebeuren)

Nou lees ik overal dat zorgverzekeraars zelf hebben besloten die zalven er uit te gooien.

Een aantal verzekeraars vergoed ze nog gewoon.

Dus ik zou graag willen overstappen anders word het een duur grapje...

Iemand er verstand van?

Vergoeding 400 medicijnen stopgezet door zorgverzekeraars

Ik neem aan dat ze dit zelf hebben besloten en niet in opdracht van wet oid?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
  3. Eylem

Eylem Niet meer actief

De basisverzekering is overal hetzelfde dus dit lijkt me sterk...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

5. tuc

tuc Niet meer actief

Goh ik kan je niet helpen maar het lijkt mij zeker de moeite waard om uit te zoeken.
    Zou idd doen wat bosi zegt...anders wijzen ze je wel weer verder.

6. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
  7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ok, dat wist ik niet, ik las het net in je link idd. Ik zou zeker contact opnemen met de ombudsman, en ook met verzekeraars die het wel vergoeden, om te kijken wat zij evt. kunnen betekenen.

8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Bedankt ga ze morgen is bellen!

Neem aan als het door de wet gewijzigd is dat cz het ook niet mag vergoeden.

Ik lees overal dat ze zorgverzekeraars het zelf hebben besloten.

9. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!

Bedankt!

Ja helaas zijn mensen die huidziekten hebben eczeem etc vooral de dupe. Ik moet een zalf twee x per dag smeren. Die pot kost nu dus zon 40 a 50 euro. (Ze zal het haar hele leven nodig hebben) en er is helaas geen verzekerd alternatief

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ik weet wat het is. Ik heb ook mijn hele leven al eczeem.

Viel me laatst ook al op dat het niet meer werd vergoed. Al heb ik gelukkig niet heel veel zalf meer nodig nu ik ouder ben.

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wow ik was hier niet van op de hoogte!
    Ik schrik me rot. Mijn dochter gebruikt intensief 4 verschillende zalven die ik nu dus mooi zelf kan gaan ophoesten.
    Het wordt alsmaar gekker hier met die zorg...

12. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    het is 25 feb bekend gemaakt en vanaf 1 maart stopte ze perdirect met vergoeden :(

Ik zou ook kijken als ik jou was of je er nog onderuit kan of hopelijk is je verzekering coulant...

Sterkte ermee.. zijn dure prijsjes :(

13. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Moet een apotheek het ook aangeven? Ik was er niet van op de hoogte maar zie 2 zalven staan die ik gebruikt heb de afgelopen maand...

14. p1982

p1982 Niet meer actief

geeft de apotheek t aan als je t ophalen dat t niet meer vergoedt wordt?

15. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Geen idee.. misschien dat hun nog proberen de nota te declareren en dat je daarna van de verzekering bericht krijgt?

Ik heb iig gebeld en word deze week nog voor alles teruggebeld (duurt lang -_-)

Me verzekering ging ook kijken wat ze konden doen en stichting klachten en geschillen zorgverzekering ging uitzoeken of het nu wettelijk was of dat ze het zelf besloten hebben. Het is nu dus dom afwachten.

Ik moet vanmiddag ook zalf ophalen ben benieuwd of ik meteen moet betalen of niet.

16. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    bij mij gaf de apotheker het aan, toen ik voor een herhaalrecept kwam. Er werd een alternatief gegeven van een zalf met dezelfde samenstelling (ongeveer) die wel nog vergoed werd.
    Die was overigens duurder dan degene die ik normaal heb...

Ik ben er ook echt niet blij mee! Zijn tubes van zeker 20 euro per stuk die ik nodig heb....voor mijn kinderen ook.
    Gezegend met een slechte (hele droge) huid.

17. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ik heb het artikel bestudeerd. Ik ben het met je eens. De wet lijkt niet te zijn gewijzigd alleen hoe de verzekeraars ermee omgaan. Dus strikt genomen zou een switch van de verzekeraar mogelijk moeten zijn.

18. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Even een update:

Ik word van de week terug gebeld of het wettelijk is of niet.

En ik kreeg van de verzekering te horen dat ze een verwijsbrief moesten hebben. Dus waaorm zij die zalf nodig heeft en dat er geen alternatief is.

Mijn huisarts gaat die opstellen.

Dan hoor ik binnen 10 dagen of het wel of niet vergoed word.

Ik hoop dat ze coulant zijn

de apotheek gaf inderdaad aan dat ik moet betalen. Ik heb ze maar gezegt dat ze een rekening na moeten sturen... hopelijk kan ik het dan nog een beetje uitstellen en met geluk declareren.

19. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed is dan had je dat al kunnen weten vanaf het moment dat ze de wijzigingen bekend maken toch? Doen verzekeraars vaak al in november van het jaar ervoor.

In dat geval had je het dus al kunnen weten.

Hebben ze dit pas na 1 januari aangepast, dan heb je wel een punt denk ik. Maar volgens mij maken ze wijzigingen in vergoedingen al ruim van tevoren bekend.

20. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!

Het is 25 feb aangekondigd en sinds 1 maart in gegaan.

Deel Deze Pagina