Beste allemaal, Ik kom hier de laatste tijd weer regelmatig schokkende berichten tegen, terwijl dit niet de bedoeling is. Zouden jullie hierop willen letten? Groeten, Josien
Ik snap van sommige berichten inderdaad dat het te schokkend is, maar bijvoorbeeld het drama op het kinderdagverblijf in België ( ik heb het zelf geplaatst) is dan toch ook te schokkend? Wat is het verschil? En wat is te schokkend en wat niet?
Daar ben ik het wel mee eens; wie bepaalt welke inhoud te schokkend is en welke niet? Sorry hoor, maar het drama in Dendermonde vind ik wel 'iets' schokkender dan kinderen die BV krijgen tot hun zevende und so weiter.. Waar ligt de grens? Zolang die niet duidelijk is, in combinatie met topics als Dendermonde die gewoon open mogen blijven, denk ik dat het vrijwel onmogelijk is om 'erop te letten' dat we geen schokkende berichten plaatsen..........
Het topic over bv tot je 7de is niet gesloten omdat het te schokkend was, maar omdat er al veel topics over zijn geweest hoor. Ik denk dat je zelf toch wel kan bepalen wat van toevoegende waarde is voor dit forum of niet, bovendien als je echt een spannend nieuwtje wilt delen dan kan je elkaar toch pb-en. Ik klik er dan wel ook zelf op, dat weet ik, maar sommige berichten vind ik niet zo fijn om hier te lezen eerlijk gezegd.
Idd. Ik had n tijdje terug, weet niet meer waarmee, ook zoiets van schokkend mag niet dus dat plaats ik maar niet. En kwam toen op dit forum en toen stond het er al. Wat de een schokkend vind is voor de ander gewoon n nieuws item. Vind dat ook erg moeilijk te bepalen.
Mamadeluxe, het was even het enige voorbeeld waar mijn zwangerschapsgedementeerde brein op kom komen! Maar wees eerlijk: welk topic is er dan gesloten de laatste weken dat schokkender was dan Dendermonde? Sorry hoor, maar ik geloof dat dat drama toch met stip op 1 staat als het gaat om de mate van 'schokkendheid'..
Tuurlijk, ik snap je Daya, alleen als je vanaf nu alle topics gaat meten aan dendermonde dan loopt alles toch wel uit de hand hier lijkt me.
En betreft de toegevoegde waarde op het forum; sorry maar dat vind ik ook zoiets. Het is een FORUM. een ZWANGERSCHAPSforum nota bene. En toch staat hier de subcategorie 'Films, televisie en nieuws'. Geen enkel topic hier is van toevoegende waarde........................ Sorry, ik vind het gewoon echt onzin allemaal. Er is niks mis met een beetje discussie, als alles uit de hand dreigt te lopen kan er altijd nog een slotje komen. Dat hoeft niet bij voorbaat al. Dit alles komt op mij gewoon een beetje over als censuur; met toevoegende waarde en mate van 'schokkendheid' heeft het niks te maken.
Vind dat over kindje in de wasmachien en babietje dood gebeten door hondje van oma ook best schokkent. Mn moeder zei meteen "ben blij dat ik geen hondje meer heb nu." En dat terwijl haar hondje haar leven was toen (is overleden net voor Wendy geboren werd) En die staan er ook. Maar goed als de titel goed is kan je best achterhalen waar het min of meer over gaat en die topics zoals ik doe, niet lezen. (helaas heb je dan anderen die het me even in msn vertellen dus wist ik het nog...maja)
Precies mijn punt. Want het topic over Dendermonde mocht dus wel open blijven! Krom, krom, krom............
Ja, of je moeder die doorpraat terwijl je haar probeert duidelijk te maken dat je het niet wilt weten.. .
Ik snap wat je bedoelt, alleen was dendermonde toch wel groots nieuws, overal te lezen, dat vind ik toch wel wat anders, dat wordt dan geplaatst om je emoties over kwijt te kunnen omdat het veel mensen raakt. Je vindt hier ook berichtjes van van die sites die over rare nieuwtjes en berichten gaan, daar zie ik persoonlijk ook niet de meerwaarde van in. Ik ben het met jullie eens dat je dan verward raakt wat wel en niet kan, ik zou het niet weten want ik hou me totaal niet bezig met nieuwtjes opspeuren en hier plaatsen (heb ik t veel te druk voor) maar misschien is het een ide dat de mods vergaderen en er duidelijke richtlijnen komen ofzo?
Dat topic over dendermonde mocht openblijven omdat het een onderwerp is waar iedereen over praat. Hier zitten allemaal moeders met kindjes op kinderdag verblijven en we hebben toen besloten dat open te laten.
Precies, Dendermonde was groot nieuws en dat mag dan weer wel. Ondanks dat het veel te schokkend is. Meerwaarde? Die zat 'm dan toch wel in de angst die bij duizenden moeders ontstond. Want ohjee, voor hetzelfde geld gebeurt op mijn KDV hetzelfde. Ik zie daar de meerwaarde dus niet van, het spijt me zeer. Ik vind de grens te vaag en de censuur te groot. Zonder duidelijke richtlijnen vind ik dat topics niet zomaar verboden mogen worden. En daarnaast vind ik dat een beetje discussie prima moet kunnen. Binnen het redelijke; als het persoonlijk wordt en er wordt gescholden kan er altijd nog een slotje geplaatst worden. Maar nogmaals; dat hoeft niet bij voorbaat al. Ik vind het gewoon nogal jammer. Net alsof je maar voor de helft je vrijheid van meningsuiting hebt..............
Maar Daya, wat voor "discussies" heb je bij topics over kindjes in wasmachines enzo, daar wordt niet gediscussieerd hoor, alleen gepost hoe erg ze het vinden en hoe dom de moeder is..... Net als het topic over het doodgeschopte kindje, daar werd gepost hoe vreselijk dat mens was en geschokte smiley's, dus geen meerwaarde...lijkt mij...
Feit, maar wat is de meerwaarde van een borstvoedende Salma Hayek dan? Of om het nog veel verder door te trekken (zonder iemand tegen een zeer been te willen schoppen): het honderdduizendste topic over angsten voor de bevalling? Weer een TE vage grens! En discussie; dan geef ik even een voorbeeld van een tijdje geleden. Een topic over de film FITNA, dat resoluut werd gesloten om discussie te voorkomen. Censuur! ! !
In onze regels staat duidelijk waarom. Het ging hier trouwens toch om schokkende berichten en niet over het honderdduizendste topic over angsten voor de bevalling. Ook niet over de meerwaarde van topics.. want dan kan de helft van het forum wel weg.
Wel duidelijk waarom, maar niet waar de grens ligt. En hoe vaak zie ik niet van een mod. de tekst 'en eerlijk gezegd zie ik ook de toegevoegde waarde van dit topic niet', als ze ergens een slotje op gooien. Het gaat hier dus wel degelijk over meerwaarde! In inderdaad, als dit zodanig doorgetrokken wordt kan de helft van het forum wel weg. Zou ik niet willen, persoonlijk. Maar laat dan óók de censuur achterwege! Loop niet bij voorbaat al met slotjes te gooien!
Helaas zul je op een groot forum als dit gewoon bepaalde regels moeten hebben. En laten wij nou ook mensen zijn en ook niet altijd precies weten waar we de grens moeten trekken. Aangezien sommige dingen best interesant zijn, sommige niet, sommige schokkend voor jou en sommige voor mij.. Maar toch, als we alles maar open laten en alles toe laten..dan kan je zelf wel invullen hoe het er soms aan toe zal gaan. Lopen gooien met slotjes.. valt volgens mij nog best mee.. als je ziet hoeveel topics er op een dag geopend worden.