Onze dochter heeft voor de 2e keer een bacterie in haar oog, wie heeft dat ook wel eens gehad bij zijn kind? Het zit er als lijm uit, wit/geel spul en plakt erg , dan zit je oog dicht, het zijn een soort schilfertjes die zitten op je wimpers, herkenbaar? We zijn nu weer naar de huisartsen post, want als we wachten tot morgen, dan zitten de ogen helemaal dicht en is het zowat niet meer los te krijgen, hebben we namelijk de eerste keer al gehad, toen dachten we we redden het wel met schoonspoelen van water , niet dus, dat was dweilen met de kraan open. Het werd steeds erger. wie heeft dat ook wel eens gehad?
Mijn beide kinderen hadden dat als baby. Ik heb het wel weggekregen met natte gaasjes (uit het kraampakket, waren toch over). Een paar keer per dag goed weghalen..
wij hadden het. met gekookt afgekoeld water schoon maken. na de 3de dag krijg je AB druppels. is dan zo weg. beterschap.
Met steriele gaasjes met water dat van de kook is, van buiten naar binnen schoonmaken. Meestal is het na een paar dagen wel weer weg. Zo niet, dan is er antibiotica zalf, maar dat is helemaal rampzalig om in de oogjes te krijgen, dus ik zou het eerst met regelmatig schoonmaken proberen.
Beide kinderen hebben het wel gehad, de oudste meerdere keren. Een keer lukte het niet om het met schoonmaken weg te krijgen. Toen een kuurtje gehad. Als ik bij de eerste tekenen ga beginnen met schoonmaken, zijn ze er altijd snel vanaf.
Emma heeft dat ook twee keer gehad. Idd goed schoonmaken met schoon water en gaasjes die zijn wat ruwer dat tissue en halen goed alle viezigheid weg. En als het na 3-5 dg niet beter wordt of druppels halen bij de huisarts. Maar als ik het goed lees ben je nu al bij de huisartspost?
Je gaat hiermee naar de huisartsenpost?!?! Gewoon goed schoonmaken met een gaasje met afgekoeld gekookt water.Van buiten naar binnen wrijven en steeds een schoon stukje gaas, En dit blijven doen, gaat soms inderdaad heel erg moeilijk. Na 4 dagen eventueel een ab zalf halen bij de ha.
Goed schoonhouden met water (mag gewoon kraanwater). In de meeste gevallen is het viraal en heb je dus niks aan ab druppels. Meestal duurt het 5-10 dagen, maar let heel goed op de je niet elke keer opnieuw besmet (handdoeken enz)
Dit idd. Mijn middelste heeft het al als ze verkouden is gewoon goed schoonmaken. En even aankijken. Het is geen ramp hoor
Tip van een huisarts ooit gekregen: gaasje met babyshampoo (zonder water) Ook als het zo dichtgeplakt zit kun je het er daarmee afkrijgen. Volgens de laatste richtlijnen is tegenwoordig gewoon kraanwater ook weer goed en hoeft het geen gekookt&afgekoeld water meer te zijn. Beterschap!