oogontsteking na pe/hellp??

Discussion in 'Prematuur' started by Boefje2010, Oct 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Hoi dames,

In januari ben ik met 34+5 bevallen ivm pe + hellp. De maanden erna had ik 's ochtend slecht zicht met mijn linkeroog. Afgelopen maand bleek mijn iris zwaar ontstoken te zijn, iritis genaamd.

Van de oogarts begrijp ik dat het niet duidelijk is waar het vandaan komt. Het is een soort afweerreactie van het lichaam en kan een teken zijn dat er iets anders mis is in het lichaam... Goh, waar heb ik dat eerder gehoord dit jaar :$ Ben nu dus ook erg zenuwachtig geworden voor de uitslagen van mijn PRIUS-onderzoek... over 2 weken.

Ik vraag me nu af of dit verband kan houden met mijn PE/ Hellp eerder dit jaar? Daarom de vraag of iemand dit herkent?

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb vorig jaar HELLP gehad maar herken dit niet...
    Sterkte ermee!

3. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Hoi,
    Nee een ontsteking herken ik niet, maar in andere topics ben ik oogklachten wel heel veel tegengekomen... Geen idee of het verband kan hebben met waar jij last van hebt.
    Succes met de uitslag... Wanneer krijg je die?
    Groetjes!

4. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    9 november volgt de uitslag... ben benieuwd! Dacht er van te voren vrij luchtig over, zo van " het zal wel meevallen", maar begin het nu toch echt spannend te vinden.

Was de oogklachten inderdaad ook in het topic over prius-onderzoeken tegen gekomen. Vraag me daarom ook af of er een verband tussen kan zitten, of dat het gewoon stomme pech is.

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Wat ik denk, maar daar is geen medische grond voor, is dat de hoge bloeddruk er iets mee te maken heeft... In Maastricht hebben ze mij verteld dat daar ook waarschijnlijk de slechte concentratie en zo door kunnen komen, er "knapt" letterlijk iets (niet onherstelbaar voor zo ver ik begreep). Ik loop al bijna 2 jaar met een gesprongen adertje in mijn oog, heb ook al een paar keer hier gevraagd of mensen dat herkenden, denk namelijk ook dat dat verband heeft met de p.e. maar geeeen idee hoe...

Januari is trouwens al wel een tijd geleden, wat loop je er al lang mee zeg! Is het al die tijd ook daadwerkelijk ontstoken geweest? Misschien heeft het met een lage weerstand te maken die je misschien hebt doordat je lichaam zo'n klap heeft gehad waar het van moet herstellen, ik verzin maar weer wat hoor! :) Ben je verder al wel weer de oude? Ik kon de eerste 6 maanden helemaal niets omdat ik ZOOOOO moe was... Als ik op een dag een wasje had gevouwen was ik helemaal voldaan 's avonds.

Wie weet kunnen ze je het bij de bespreking van de uitslag vertellen..? Dan ben ik ook wel heel benieuwd!

Share This Page