Hallo ladies! Vandaag ben ik op controle geweest bij de verloskundige. Ze heeft toen voor het eerst (ben nu 14 weken) geluisterd naar het hartje met de doppler. Dit was vandaag 120. Ze twijfelde even of het misschien mijn hartslag was maar met een snelle echo gezien dat het inderdaad het hartje van de baby was die een beetje bewoog. Verloskundige zei inderdaad een hartslag tussen de 120 en 130. Nu was de hartslag de vorige keer, met 12 weken, 167. Is dit verschil niet enorm groot?
Ik durf het niet te zeggen, maar als de verlos zich geen zorgen maakt.......hoef jij dat denk ik ook niet te doen. Ik heb de hartslag van onze uk voor het laatst gehoord met 15 weken. Daarna alleen maar echo's gemaakt. Ze hebben toen eigenlijk niet meer geluisterd.
Zou me er niet druk om maken, zeker ook niet omdat de vk dat niet doen. Misschien was de beeb deze keer wel flink actief en de andere momenten dat hij of zij net lekker een dutje lag te doen
Het hoort juist veel en vaak te verschillen heb ik gehoord toen ik een hartfilmpje moest laten maken in het zh. Tussen 110 en 160 is normaal. Onder of boven is niet meteen slecht maar dit is de richtlijn.
De hartslag hoort juist niet altijd hetzelfde te zijn. Als dat wel zo is, gaan de alarmbellen rinkelen. Tevens is er ook nog verschil in hartslag als je kindje in rusttoestand is of druk aan het bewegen is. Bij het laatste is de hartslag 30-40 slagen hoger dan in rusttoestand.
Ik heb vorige week aan de CTG gelegen voor de baby en hierin wordt 3 kwartier lang een hartfilmpje gemaakt. Het schommelde enorm van rond 120 tot ongeveer 160. 120 als 'ie even rustig was en zodra ik ons mannetje voelde bewegen ging 'ie richting 150/160. Het hartfilmpje zag er prima uit. Zou me dus niet zo druk maken.
Zoals iedereen al zegt, volkomen normaal! Jouw eigen hartslag verschilt ook enorm van moment tot moment al naar gelang je activiteiten. Als je baby lekker ligt te slapen zal de hartslag een stuk lager liggen dan wanneer hij/zij zich een potje zit op te winden, omdat de navelstreng niet precies zo wil zitten als de baby wil dat deze zit of e.d. .