Afgewezen via mail

Discussie in 'De lounge' gestart door Schatjeboutje, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een sollicitatie via de mail gedaan, en kreeg helaas een afzegging via de mail. Wel bleef ik in het bestand.

Moet ik hier nou nog op reageren, als: bedankt en ik word graag voor een nieuwe functie benaderd?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, zou ik niet doen.
    Als je een brief zou krijgen zou je ook niet reageren, toch?
    Dit vind ik echt het nadeel van mail, je reageert zo snel.
    Als ik zie wat er op kantoor aan mail (onnodige mail) binnenkomt.

Elmo

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Nee hoor. Je hoeft daar niet meer op te reageren.
    Maar reken niet te veel op een reactie van hun kant bij een volgende vacature. Helaas werd er bij mij op het werk weinig mee gedaan. Alleen als ze niemand konden vinden...
    Dus als het een leuk bedrijf is zou ik het zelf goed in de gaten houden!

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik denk idd dat ik dat wel zou doen. ik zou ook vragen om de reden van afwijzing. is ook een doodnormale vraag en iets waar je misschien in de toekomst aan kan werken (het afwijspuntje) advies wat mijn man van een sollicitatiegoeroe ooit heeft gehad.

5. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Nee, ik wijs zelf ook veel mensen af (en uitnodigen natuurlijk:p).

Maar ik zou het echt niet op prijs stellen. Je onthoudt het niet. En dat in bestand houden moet je ook niet te zwaar aan tillen.:)

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou er niet meer op reageren. Dat wordt niet verwacht en vaak ook niet gewaardeerd, aangezien de meeste personeelsafdelingen het al druk genoeg hebben met allerlei mailtjes en telefoontjes.
    En idd: dat 'in bestand houden' is de meest loze kreet die ik ken... ;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij zeggen dat ook standaard, mail of brief wordt ook wel bewaard...maar nooit wat mee gedaan.

Vragen waarom hangt af van je sollicitatie.
    Als het een open sollicitatie was, zou ik bellen of vragen: waarom niet ook overbodig vinden (gewoon geen vacature).
    Anders zou ik zeker vragen wat de reden is!!

8. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik had zelf ook al zoiets van: hoeveel onnodige mail krijg je al wel niet op een dag. En de reden stond al in de mail (andere kandidaten pasten meer bij profiel). Ik werk nu al bij een groot bedrijf en ook hier worden cv's bewaard, maar zelden wat mee gedaan. Dus helaas het zal wel niks worden. Maar de zoektocht gaat verder! En ik ga ook niet meer terug mailen. Bedankt!

Hier mag een slotje op

Deel Deze Pagina